Reolsystem der består af skinner på væggen~
Fra : anders majland

Dato : 11-01-04 16:31

Hvad hedder de "gammeldags" reolsystemer bestående af en metalskinne der
skrues på væggen hvorpå man flexibelt kan sætte hyldebærere op og hvem
laver/sælger dem ?

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Nielsen

Dato : 11-01-04 17:47

meddelelse news:btrq6a$p4u$1@sunsite.dk...
> Hvad hedder de "gammeldags" reolsystemer bestående af en metalskinne der
> skrues på væggen hvorpå man flexibelt kan sætte hyldebærere op og hvem
> laver/sælger dem ?

Tænker du på de skinner hvor der en lang slids, hvor hyldeknægten kan skydes
i, eller på dem med en masse aflange huller hvori hyldeknægten sidder.

I sidste tilfælde kan de fås i både silvan og Bauhaus, i hvid og sort.

Nielsen

Fra : anders majland

Dato : 12-01-04 11:47

> [...]
> hyldeknægten sidder.
> I sidste tilfælde kan de fås i både silvan og Bauhaus, i hvid og sort.

Takker - jeg kan ikke helt forklare hvordan de ser ud dem jeg tænker
på - men en tur omlkring Silvan kan da hurtigt afklare om det er dem .

Fra : Buffy

Dato : 12-01-04 13:21

meddelelse news:btttup$8aj$1@sunsite.dk...

> Takker - jeg kan ikke helt forklare hvordan de ser ud dem jeg tænker
> på - men en tur omlkring Silvan kan da hurtigt afklare om det er dem .

Hvis det er dem, så har Bilka dem også. Det har de i hvert fald haft.
Vi har skinner fra gulv til loft med 7 hylder, til opbevaring af vores
videobånd.
Hylderne er ca. 20 mm tykke og de kan bære temmelig meget imo, da vores
videobånd ikke er helt lette.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : KnudS

Dato : 12-01-04 08:28

> [...]
> Hvad hedder de "gammeldags" reolsystemer bestående af en metalskinne der
> skrues på væggen hvorpå man flexibelt kan sætte hyldebærere op og hvem

Det er ikke Royal-systemet du tænker på?
//Knud

Fra : Torbenth

Dato : 12-01-04 08:28

> [...]
> Hvad hedder de "gammeldags" reolsystemer bestående af en metalskinne der
> skrues på væggen hvorpå man flexibelt kan sætte hyldebærere op og hvem

Hej.

For mange år siden havde jeg et sådant reolsystem (det var i teaktræ). Det
hed FM reolsystem.
Håber du kan bruge det til noget.

Mvh.
Torben

Fra : jko

Dato : 12-01-04 08:30

"anders majland" skrev d. 11-01-04 16:31 dette indlæg :
> [...]
der
> skrues på væggen hvorpå man flexibelt kan sætte hyldebærere op og hvem

Vi har netop undersøgt markedet og fandt ud af at Ikea er billigst på
dette område - de har
skinnerne i hvid og grå - jeg mener at een skinne på ca. 1 m. koster 20
kr !!! Dertil kommer så
hyldebærere som vist koster 25 kr. for 2 stk. og de har også billige
hylder som dog ikke ka' bære
så meget - de er lidt for tynde !
Men systemet er genialt til et hjemme kontor og knægtens værelse !

Mvh
jko

http://www.kandu.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-01-04 08:54

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:btrq6a$p4u$1@sunsite.dk...
> Hvad hedder de "gammeldags" reolsystemer bestående af en metalskinne der
> skrues på væggen hvorpå man flexibelt kan sætte hyldebærere op og hvem
> laver/sælger dem ?

Det kvalitetsmæssigt bedste hedder Porsa, http://www.porsa.dk/
Vi har det på børnevørneværelset, det er meget smart.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Lykke

Dato : 12-01-04 09:02

Der var i mine unge dage et firma der hed Gangsø som lavede disse
reolsystemer,
det var meget populært først i 70 erne.
Der var også en fabrik i Brovst (nordjylland) hvis indehaver hed Fisker som
lavede dem med løse stålbøjler.
Poul