Hvorfor må man ikke køre to på en 45 knall~
Fra : Mr. Nobody

Dato : 11-01-04 13:41

Ja hvorfor må man ikke det i Danmark? nogen der har et fornuftig svar på
dette.

Hilsen jesper
Mr.Nobody

Fra : Anders Jensen

Dato : 11-01-04 13:50

"Mr. Nobody" <mr-nobody@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Ja hvorfor må man ikke det i Danmark? nogen der har et fornuftig svar på
> dette.

Lovgivningen såmend. En knallert45 er ikke pålagt afgift i samme grad som en
motorcykel. Men du er velkommen til at lade en 45'er indregistrere og få
'stor' nr.-plade på.
Men så er prisen oppe på en 'rigtig' scooter igen.

MVH Anders

Fra : Axelgaard

Dato : 16-01-04 12:40

"Mr. Nobody" <mr-nobody@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Ja hvorfor må man ikke det i Danmark? nogen der har et fornuftig svar på
> dette.

Ja, hvis du har set en registreringsattest på en 45'er så er det indlysende!
På min står der at egen vægten er 80kg (tør) og totalvægten 180kg. Når man
har klædt sig på til at køre på en 45'er, har fyldt benzintanken op og så
futter afsted, ja så er det vist i yderst få tilfælde at der kan klemme sig
2 personer indenfor 100kg :)
Men desuden står det også i færdselsloven $51 stk.6:

"På tohjulet knallert må ikke befordres andre personer end føreren. På
trehjulet knallert må ikke befordres flere personer, end knallerten er
konstrueret til."

Håber det kan bruges.
Hvis du søger en direkte grund til det, vil jeg skyde på sikkerheden.

Fra : Jess Mathiasen

Dato : 16-01-04 22:47

"Axelgaard" <axelgaardNOSPAMPLZ@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> konstrueret til."
>
> Håber det kan bruges.
> Hvis du søger en direkte grund til det, vil jeg skyde på sikkerheden.

Nu citerer du jo fra en knallert paragraf.
En Eu45 scooter er vel ingen knallert ??
- men du har nok ret mht. totalvægten...
Jess

Fra : Calle.

Dato : 17-01-04 00:17

Jess Mathiasen wrote:
> Nu citerer du jo fra en knallert paragraf.
> En Eu45 scooter er vel ingen knallert ??
> - men du har nok ret mht. totalvægten...

da de første kom til DK, blev de kaldt knallert 45.
Reglerne for knallerter gælder også for 45 modellerne

--
Calle

Fra : Jante

Dato : 17-01-04 00:28

"Calle." wrote:

> da de første kom til DK, blev de kaldt knallert 45.
> Reglerne for knallerter gælder også for 45 modellerne

- Og Færdselsloven bruger udtrykket "registreringspligtig knallert".

J.L

Fra : mortenjot

Dato : 31-01-04 14:18

det er et meget godt spørgsmål... da loven i sin tid blev lavet var
stellet på en knallert langt fra bygget til 2 eller flere personer (se
bare på puch maxi, ciao og mange andre) og det har resulteret i at der
nu ikke må sidde flere... jeg er blevet fortalt at før jul havde de
kloge det oppe igen om man ikke måtte nu, da flere scootere er lavet til
2 end kun 1... jeg ved ikke om svaret er kommet ud endnu, men jeg tror
ikke at det bliver et ja, for man kan ikke udelukke nogle fra og kører 2
da der stadig findes puch'er osv... håber det hjalp med lidt
baggrundsviden...

http://www.kandu.dk/

Fra : Axelgaard

Dato : 31-01-04 15:30

"mortenjot" <mortenjot.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke at det bliver et ja, for man kan ikke udelukke nogle fra og kører 2
> da der stadig findes puch'er osv... håber det hjalp med lidt

Findes der Puch'er som 45'er?
Det er da nemt at udelukke nogle - de kan bare gøre det lovligt at sidder 2
personer på en 45'er så længe de holder sig under max. vægten for
køretøjet... der må lastes 100kg på min 45'er, så der bliver aldrig "plads"
til 2 på den :)

Fra : Calle.

Dato : 31-01-04 19:06

Axelgaard wrote:
> [...]
> sidder 2 personer på en 45'er så længe de holder sig under max.
> vægten for køretøjet... der må lastes 100kg på min 45'er, så der

Der findes også folk på under 50Kg, de må da

--
Calle

Fra : Axelgaard

Dato : 31-01-04 23:04

"Calle." <Fake@Fake.Fake> skrev i en meddelelse

> Der findes også folk på under 50Kg, de må da

Hvad må de?
Når jeg først har smidt 5L benz på, 1,2L olie, tager tøj og ikke mindst
hjelm på så er der ikke langt op til de 100kg - og jeg er _ikke_ overvægtig
:)
Det skal være nogle små mennesker der skal køre 2 på en 45'er med max last
på 100kg... men det findes da, derfor skrev jeg også som jeg gjorde, at det
var nemt at udelukke nogle.