Rodfræser ?
Fra : IB

Dato : 11-01-04 12:04

Hvad koster det at få rodfræset nogle rødder (træeren er væk) ??
Det er blandet træsorter, men der er ikke nogle af dem der er større end 40
Cm (diameteren) ved græsset.

Kan man evt. leje en sådan maskine ??

Det skal gøres i Vordingborg

Fra : Jørgen

Dato : 11-01-04 12:17

Jeg gør det at jeg graver lidt fri omkring roden og bruger en bajonet sav
til at save rødderne over med. Det er dog noget lettere hvis der er noget af
stammen tilbage så man kan brække /vælte træet, men kan sagtens lade sig
gøge selv om de er fældet også uden den store kraftudfoldelse

Den kan købes omkring et par hundrede kroner hos jem & fix eller Harald
nyborg

Hilsen
Jørgen

Fra : Leonard

Dato : 11-01-04 15:07

"IB" <Handel@mail.tdcadsl.dk> wrote:

>Hvad koster det at få rodfræset nogle rødder (træeren er væk) ?

Jeg gav 2400 kr for 8 stubbe for 2 år siden på Fyn.
--
mvh Leonard http://leonard.dk/
Det er en muldvarp på motorcykel!

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-01-04 01:21

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev

> Jeg gav 2400 kr for 8 stubbe for 2 år siden på Fyn.

Adresse (entreprenørens)?

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Leonard

Dato : 12-01-04 11:59

"Erik Ginnerskov" <eginNOSPAM@html-faq.dk> wrote:

>Adresse (entreprenørens)?

Mesinge haveservice, tror jeg nok han kalder det.

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-04 18:15

> Hvad koster det at få rodfræset nogle rødder (træeren er væk) ??
> Det er blandet træsorter, men der er ikke nogle af dem der er større end
> [...]

Hej

Jeg har fået fræset en del gamle elmetræsrødder væk, jeg gav 5 kr. pr. cm.
af diameteren, d.v.s. en rod på 1 mtr. kostede 500 kr.
Så skulle jeg selv køre spånerne væk.
Jeg syntes at de penge var givet godt ud.
Jeg brugte en som hedder Søren Olsen tlf. 54782741 / 22927627. (Maribo)
Der kommer så nok også et tillæg for kørsel

Med venlig hilsen
Bjarne Petersen

Fra : Henrik

Dato : 12-01-04 22:13

"IB" <Handel@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
> Hvad koster det at få rodfræset nogle rødder (træeren er væk) ??
> Det er blandet træsorter, men der er ikke nogle af dem der er større end
> [...]

prøv evt. http://www.stubmanden.dk/
Det er enda ikke ret langt fra Vordingborg.
Der står priser på hjemmesiden.

Henrik