Hvor finder man typehus firmaer?
Fra : Tobias K. Tobiasen

Dato : 11-01-04 11:44

Hejsa

Jeg overvejer at købe et nyt hus i stedet for et brugt. Det skal være et
typehus hvor byggefirmaet leverer et standard hus til en aftalt pris, Ala
http://www.eurodan-huse.dk/ .
Men hvor finder jeg firmaerne der bygger huse i mit område? Kender I firmaer
der bygger huse på Amager eller nord eller vest for København (max. 15 km
nord for Hillerød og Helsingør)?

På forhånd tak.

Fra : jesper larsen

Dato : 11-01-04 13:54

prøv denne her www.edboen.dk/HUS_WEB/links.htm

"Tobias K. Tobiasen" <news1@dont.remove.nospam.tobiasen.dk> skrev i en
meddelelse news:40012906$0$295$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Leonard

Dato : 11-01-04 15:05

"Tobias K. Tobiasen" <news1@dont.remove.nospam.tobiasen.dk> wrote:

>Det skal være et
>typehus hvor byggefirmaet leverer et standard hus til en aftalt pris, Ala
>http://www.eurodan-huse.dk/ .

Hvorfor dog det?
- hvorfor ikke vælge en løsning hvor du selv har indflydelse på husets
indretning, udseende og materialerne?
--
mvh Leonard http://leonard.dk/
Det er en muldvarp på motorcykel!

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 12-01-04 10:24

Leonard wrote:

> Hvorfor dog det?
> - hvorfor ikke vælge en løsning hvor du selv har indflydelse på husets
> indretning, udseende og materialerne?

Det har du vist også mulighed for med alle typehusfirmaer. De opererer som
regel med flere modeller; billigst: Kun farver og materialer kan ændres.
Medium: Vægge kan flyttes rundt, ydermure ændres, osv, men ikke noget fancy,
som f.eks. 5 forskudte planer. Dyrest: Tegning fra bunden.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg. madsdyd@challenge.dk
If you have a chance, take a look at the virus code, and see what some 300

Fra : Leonard

Dato : 12-01-04 11:58

Mads Bondo Dydensborg <madsdyd@challenge.dk> wrote:

> [...]
>Medium: Vægge kan flyttes rundt, ydermure ændres, osv, men ikke noget fancy,
>som f.eks. 5 forskudte planer. Dyrest: Tegning fra bunden.

Ja, lidt indflydelse har man vel altid, men jeg har forsøgt at
overtale et typehusfirma til at flytte badeværelsesvæggen en halv
meter, fordi jeg ville have lidt mere plads der.
Jeg fik ikke noget typehus, da det godt nok var for besværligt, og
fandt så ud af at prisen for at få en murermester til at bygge det
samme hus, i mursten i stedet for elementer, var den samme.

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 12-01-04 13:24

Leonard wrote:

> Ja, lidt indflydelse har man vel altid, men jeg har forsøgt at
> overtale et typehusfirma til at flytte badeværelsesvæggen en halv
> meter, fordi jeg ville have lidt mere plads der.

Som sagt; De fleste har en model "skrab", hvor man ikke kan ændre noget. Det er
genbrug.

> Jeg fik ikke noget typehus, da det godt nok var for besværligt, og
> fandt så ud af at prisen for at få en murermester til at bygge det
> samme hus, i mursten i stedet for elementer, var den samme.

Det er jo et valg. Jeg er ved at få bygget et hus med Lind & Risør - og jeg har
været meget glad for at bruge et større firma der har kunnet rådgive om hele
processen. (Og, har iøvrigt valgt "mellemmodellen").

Ja, jeg betaler mere end en lille murermester ville have forlangt, men noget af
det går til en tryghed jeg ellers ikke ville have følt. (Subjektivt - du har
sikkert fået hvad du ville have). Ting som lang garanti, soliditet, mv er også
værd at betale for - for mig.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg. madsdyd@challenge.dk
The Microsoft Dictionary

multi-platform: Works with both Windows NT Workstation and
Windows 2000 Professional.