Global knive
Fra : pusmand

Dato : 10-01-04 22:16

Lidt længere "nede" nævner Tomas Christensen, at knivene mister deres
skarphed i opvaskeren. Så tro da pokker, at mine ikke er, hva de har
været......
Hvor - eller hvordan - sliber man dem - når man ikke er den lykkelige ejer
af et strygestål ??

Mvh.

Fra : Basil of Fawlty Towe~

Dato : 10-01-04 22:22

Kødbyen, Inspiration (eller lign) eller din lokale slagter.
Kai

Fra : Janner

Dato : 10-01-04 22:54

"pusmand" <pusmand@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> været......
> Hvor - eller hvordan - sliber man dem - når man ikke er den lykkelige ejer

Kunne ikke drømme om vaske mine i maskinen ??????????????????? De er årevis
gamle og bruges meget men stadigt 100 % som nye grundet hånd vask og kærlig
pleje

Hygge

Jan

Fra : Peter Weis

Dato : 11-01-04 14:01

> [...]
> Lidt længere "nede" nævner Tomas Christensen, at knivene mister deres
> skarphed i opvaskeren. Så tro da pokker, at mine ikke er, hva de har

Da jeg ikke vil sparke til folk der allerede ligger ned, skal du slippe for
mening om det tankeløse hærværk.

> Hvor - eller hvordan - sliber man dem - når man ikke er den lykkelige ejer
> af et strygestål ??

Snak med din slagter om det. Han er i sit daglige arbejde afhængigt af gode
skarpe knive, så han kan enten selv skærpe knivene eller henvise dig til et
sted hvor de kan få det gjort.
Man kan i øvrigt ikke slibe sine knive på et strygestål. Det kan kun bruges
til at vedligeholde æggen.

mvh
Peter

Fra : pusmand

Dato : 12-01-04 10:05

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

> "pusmand" <pusmand@ofir.dk> wrote in message
>
> Da jeg ikke vil sparke til folk der allerede ligger ned, skal du slippe
for
> mening om det tankeløse hærværk.

Hej Peter. Tak for det Meeen jeg har altid vasket mine knive i
opvaskeren, og da der ikke stod noget om "minus-opvaskemaskinen" i
papirerne, der fulgte med Globalerne, ja - så er de røget med.

Fra : Christian

Dato : 12-01-04 09:45

Køb en slibesten eller en af de små knivslibere man kan få hvor man trækker
kniven igennem og giv altid din kniv en kort omgang inden brug, så kan du
roligt bruge opvaskemaskinen.

Mine knive er altid meget skarpe, selv om jeg mishandler dem på alle mulige
grufulde måder. Det har endvidere den fordel at det er mine billigste knive
der er gået hen og blevet de bedste, da de bliver meget skarpere end de
såkaldt "gode" knive.

En bonus er naturligvis at se folk ansigtsudtryk når jeg fx. sliber min
globalkniv og det flyver omkring med metalspåner Nogle mennesker anser
det nærmest for helligbrøde, men jeg er nu ligeglad om en kniv er
fremstillet af samuraier med 1000 lag foldet japansk stål - den skal bare
være skarp!

-Christian

Fra : pusmand

Dato : 12-01-04 10:02

"Christian" <krakkoid123@_NOSPAM_hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det nærmest for helligbrøde, men jeg er nu ligeglad om en kniv er
> fremstillet af samuraier med 1000 lag foldet japansk stål - den skal bare

Tak Christian - sådan en sliber har jeg stående, men havde ikke fået den
"grufulde" tanke at bruge den på mine Globale.... Men det skal nu prøves.