Hjælp til at oversætte en engelsk opskrift
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 10-01-04 17:19

Hejsa

Kæresten vil gerne lave nedenstående, men vi er ikke helt sikre på nogle at
ingredienserne. Håber der er nogle der kan hjælpe

-----

Choco-Hoto-Pots

INGREDIENTS
Butter for ramekins
3/4 cup semisweet chocolate chips
1 stick (4 ounces) unsalted butter
2 large eggs
3/4 cup superfine sugar
3 tablespoons all-purpose flour
1/2 cup white chocolate chips

Place baking sheet in an oven preheated to 400°. Butter four 2/3-cup
ramekins and set aside.

Using a microwave oven or double boiler, melt together the semisweet
chocolate and the butter. Set aside to cool.

In a separate bowl, combine eggs, sugar and flour. Add cooled chocolate
mixture, and mix until blended. Fold in white chocolate chips.

Divide mixture evenly among ramekins and place on baking sheet. Bake until
tops are shiny and cracked and chocolate beneath is hot and gooey, about 20
minutes. Place each ramekin on a small plate with a teaspoon and serve,
reminding children that ramekins and chocolate are hot.

-----

En "cup" er det et vel defineret mål, eller er det bare en kop?

"Semisweet chocolate" er det mørkt chokolade, eller hvad?

"Superfine sugar" er det florsukker, eller det bare alm. sukker?

Det var vist det

mvh Frank

Fra : Mette

Dato : 10-01-04 17:50

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:400025ee$0$174$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> -----
>
> En "cup" er det et vel defineret mål, eller er det bare en kop?

En CUP svarer til 240 gram ca.

> "Semisweet chocolate" er det mørkt chokolade, eller hvad?

- Jeg ville vælge en blanding af lys og mørk- da man vist ikke kan få
halvsød i DK.

> "Superfine sugar" er det florsukker, eller det bare alm. sukker?

- Almindeligt sukker.

Lyder ellers lækkert...så det på Oprah og fik også lyst - surt jeg er på
kur..HAHA

Fra : Christian

Dato : 12-01-04 09:55

> En CUP svarer til 240 gram ca.

Det er nu et rummål der svarer til 0.236588237 liter (ca)

Tip: Hvis man skal konvertere mellem mål kan man bruge google. Skriv fx. "1
cup in liter" og du får svaret som nedenfor:

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=1+cup+in+liter

Den kan virkelig konvertere meget: Prøv fx at skrive "1 cup in cubic
lightyears"

-Christian

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 12-01-04 20:17

"Christian" <krakkoid123@_NOSPAM_hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er nu et rummål der svarer til 0.236588237 liter (ca)

Tak til jer begge to.

mvh Frank