træpillelager
Fra : Kim

Dato : 10-01-04 13:41

hej Gruppe

Er der nogen af jer der har erfaring med at bygge et udendørs
træpillelager. Er der specielle ting man skal være opmærksom på ? Selvf.
skal det være tæt så det ikke regner ind osv. men er der ellers noget ?

Kim

Fra : Calle.

Dato : 10-01-04 15:03

> [...]
> træpillelager. Er der specielle ting man skal være opmærksom på ?
> Selvf. skal det være tæt så det ikke regner ind osv. men er der

kunne forestille de trak fugt fra luften.

--
Calle

Fra : anders majland

Dato : 10-01-04 15:02

> Selvf. skal det være tæt så det ikke regner ind osv. men er der
> ellers noget ?

Det skal også være så tæt at der ikke kommer fugt ind

Men hvad har du regnet med at bruge af snegl til at flytte pillerne med
?
Har du overvejet at købe en "færdig" silobund med snegl ?

Jeg skal have lave en indedørt når jeg får tid
Herunder et par links jeg havde gemt.
http://www.stauningsilo.dk/kornsilo.htm
Snegle til træpiller 102

Flexsnegle til træpiller 90 mm.

http://www.ehstoker.dk/Produkter.html

Koblingsstuds til blæserbil 130,-

Sneglrør

Indblæsningsrør.

Gearmotor, motorværn og CE-Stik til sneglrør 3000,-

Løs sneglrør 90 mm elgalvaniseret incl. sneglvindinger til påfyldning af
magasin med 160 mm OK udløb til montering af slange eller andet rør.

185,- meteren

//// Kongskilde

kongskilde DGA 102 - 3 meter 4.778,00

/// http://www.silo-jensen.dk/

Både snegle, luftsposer og hele siloer

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-01-04 15:42

"Kim @get2net.dk>" <kli<fjerndette> skrev

> Er der nogen af jer der har erfaring med at bygge et udendørs
> træpillelager. Er der specielle ting man skal være opmærksom på ? Selvf.
> skal det være tæt så det ikke regner ind osv. men er der ellers noget ?

Gør det let at fylde på foroven og let at 'tappe af' forneden:

En trappe el. lign. op til påfyldning og skrå bund mod udtag (gør en snegl
overflødig).

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Kim

Dato : 10-01-04 16:53

"Erik Ginnerskov" <eginNOSPAM@html-faq.dk> wrote in

> "Kim @get2net.dk>" <kli<fjerndette> skrev

> Gør det let at fylde på foroven og let at 'tappe af' forneden:
>
> En trappe el. lign. op til påfyldning og skrå bund mod udtag (gør en
> snegl overflødig).

Jeg havde regnet med at bruge en kornsnegl. Og det har været inde i
overvejelserne at brugen en præbrikeret silobund. Men hvordan får man sådan
en fyr tæt nok til at den kan stå udenfor ?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-01-04 21:28

"Kim @liebum.dk>" <kim<fjerndette> skrev

> Jeg havde regnet med at bruge en kornsnegl. Og det har været inde i
> overvejelserne at brugen en præbrikeret silobund. Men hvordan får man
sådan
> en fyr tæt nok til at den kan stå udenfor ?

Kan den ikke beklædes med noget galvaniseret jernplade på siderne og låget?

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Calle.

Dato : 11-01-04 00:34

Erik Ginnerskov wrote:
> "Kim @liebum.dk>" <kim<fjerndette> skrev

> Kan den ikke beklædes med noget galvaniseret jernplade på siderne og
> låget?

eller glasfiber

--
Calle

Fra : Gert Espersen

Dato : 12-01-04 09:31

Kim
> [...]
> overvejelserne at brugen en præbrikeret silobund. Men hvordan får man sådan
> en fyr tæt nok til at den kan stå udenfor ?

Køb evt. en brugt glasfibersilo........

M.h.t. snegl, kan en kornsnegl, der som oftest er med "fuld skrue",
stoppes af pillerne. Bedst til træpiller er snegle med spiral, der
nærmest er en bred fjeder.

-Gert..

Fra : TG4600

Dato : 12-01-04 10:20

"Kim @liebum.dk>" <kim<fjerndette> wrote in message
> [...]
sådan
> en fyr tæt nok til at den kan stå udenfor ?

Pas på med en kornsnegl, som standard kører den alt for hurtigt og smadrer
træpillerne. Eftersigende skal du geare ned til en sneglehastighed på maks.
70 rpm. for at det kan køre pålideligt.

Jeg brugte selv en silo med udtag i bunden og ikke nogen snegl...