Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Program at lave fotoalbums med ...
Fra : Leif

Dato : 10-01-04 10:41

Er der nogen der har et forslag til et godt lille program til at lave
fotoalbums til nettet med.

Jeg har prøvet Dreamweaver, som er udemærket, men et meget stort program.

Så har jeg prøvet zalbum, hvor jeg ikke kan finde ud af om den kan lave min
egen baggrund på index-siden.(prædefineret)

Programmet skal kunne:

Lave en index-side med Thumbnails

Denne index-side skal jeg selv kunne designe så den bruger samme layout hver
gang.

Programmet skulle også gerne kunne resize billederne automatisk så den får
en passene "web" størrelse (50-100 kb stk.)

Nogen forslag ?

Venlig hilsen

Leif

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-01-04 10:53

On 2004-01-10, Leif <lp@FJERNDETTEknus.dk> wrote:
> [...]
>
> Programmet skulle også gerne kunne resize billederne automatisk så den får
> en passene "web" størrelse (50-100 kb stk.)

iPhoto på Mac. Følger med styresystemet.
Photoshop på PC.

Fra : HCS [4000]

Dato : 10-01-04 11:08

Hvis du bruger Windows XP, findes der et ad-on program til det 'Powertoys
Slide Show', som kan hentes på Microsoft´s hjemmeside.

Hilsen Hans - homepage: www.fotofritid.dk
klik på Coppermine logoet for at se nyeste billeder.

-----

Fra : Leif

Dato : 10-01-04 11:21

"HCS [4000]" <hcstune-no-spam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hilsen Hans - homepage: www.fotofritid.dk
> klik på Coppermine logoet for at se nyeste billeder.

-klip

Hej Hans

Jeg bruger XP

Jeg har ledt på Microsofts side men kan ikke finde noget

Har du et (deep) link ?

Leif

Fra : HCS [4000]

Dato : 10-01-04 11:43

Prøv her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=%2Fdirectory%2Fworldwide%2Fda%2Fguides%2Ffunctionguide_trimxp%2Fc03.asp

----

Fra : Jensen

Dato : 10-01-04 11:07

Til Windows ? Prøv:
Arles Weppage Creator, rigtig godt program
du kan manipulere stort set alt med:

http://www.digitaldutch.com/arles/

Fra : Carsten Schack-Eriks~

Dato : 10-01-04 12:12

> [...]
>
> Programmet skulle også gerne kunne resize billederne automatisk så den får
> en passene "web" størrelse (50-100 kb stk.)

Prøv http://www.cse-it.dk/spf/spf.htm

Mvh
Carsten Schack-Eriksen
www.cse-it.dk

Fra : Leif

Dato : 10-01-04 14:31

-klip-

Tak for tilbagemeldingerne

Jeg har nu kigget de forskellige forslag igennem og har besluttet mig for at
bruge ARLES.

Programmet ser ud til at leve op til alle krav

Og så er det lille og nemt at bruge.

Hilsen og fortsat god week-end

Leif

Fra : Lotte M

Dato : 12-01-04 18:14

Leif skrev i meddelelsen news:X7TLb.69946$jf4.4538493@news000.worldonline.dk
:

> Jeg har nu kigget de forskellige forslag igennem og har besluttet mig
> for at bruge ARLES.

Godt valg!

> Programmet ser ud til at leve op til alle krav
>
> Og så er det lille og nemt at bruge.

Og det skriver en nydelig valid kode, hvilket betyder, at det med stor
sandsynlighed også vil virke for besøgende med ikke-MS browsere.

--
Lotte M
http://www.lotte-m.dk

Fra : Jensen

Dato : 12-01-04 19:06

"Lotte M" <info@jan-p.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og det skriver en nydelig valid kode, hvilket betyder, at det med stor
> sandsynlighed også vil virke for besøgende med ikke-MS browsere.

((-: Nydelige billeder og albums lavet med Arles

Peter

Fra : Rune Jensen

Dato : 11-01-04 14:30

> [...]
>
> Programmet skulle også gerne kunne resize billederne automatisk så den får
> en passene "web" størrelse (50-100 kb stk.)

Jeg anbefaler cobbermine
http://coppermine.sourceforge.net/
og Gallery
http://gallery.menalto.com

Begge er freeware og rigtig gode
Cobbermine synes jeg er bedst, efter at have arbejdet med begge 2. Men
Gallery er nemmest

Rune