Er Amanorejer bange for juletræer ?
Fra : Andreas Jensen

Dato : 09-01-04 18:39

Jeg véd det godt ! Det er en mærkværdig overskrift.

Men jeg er havnet i en situation, hvor jeg behøver lidt hjælp:

Medio december indkøbte jeg 6 stk. Amano-rejer for at "prøve det". Der var 1
stor, 1 mellemstørrelse og 4 små. De første par dage mente specielt
Scalare-flokken, at jeg tilsyneladende havde lagt lidt ekstra sjov foder til
dem, da de jagtede rejerne temmeligt voldsomt. Men rejerne var standhaftige
!

23. december opstiller vi så vores juletræ og kort tid efter samme aften
bemærker den yngste (11 år) "nu er rejerne vist spist". I hele juleferien
spejder familien - forgæves - efter krebsdyrene, men der er ingen at finde
(Det er en 250 liters beholder).

1. januar piller vi traditionen tro juletræet ned.

Og samme aften meddeler nr. 2 (13 år) at der sidder 4 rejer ved forruden og
mæsker sig. 1 stor, 1 mellemstørrelse og 2 små.

Og så siger hustruenheden: "De har da gemt sig, fordi de er bange for
juletræer" !

Og jeg er totalt uden modargumenter !

Så - please - derude i samfundet. Hvordan får jeg overbevist min familie om
at moderens påstand ikke er korrekt ?

Med venlig hilsen
Andreas Jensen

Fra : ibber

Dato : 09-01-04 19:40

for moderens (kvindens) logik kæmper selv guderne forgæves

Fra : Martin Razk

Dato : 10-01-04 00:03

er bange for at jeg må give ibber ret.
en strøtanke ville være at de har gemt sig i nogen tid indtil scalarene
mistede interessen. At det så passede med påsætning/nedtagning af
juletræ....tjah.....

Martin

Fra : jabbe\(4000\)

Dato : 10-01-04 10:03

> er bange for at jeg må give ibber ret.
> en strøtanke ville være at de har gemt sig i nogen tid indtil scalarene
> mistede interessen. At det så passede med påsætning/nedtagning af
> juletræ....tjah.....

Jeg ved godt det er en hjerneblødning(og hvad vil naboerne ikke tænke) men
det kunne da være meget sjovt at sætte juletræet op igen i et par dage og se
om de forsvandt......:)

--
J@bbe

530L Effectline Akvarie (er stadig i gang med opbygningen, men har nogle
fisk i)
Symphony 1.8, NASA PW 4.81KVM, HQ Stealth, Prism E2, Symphony 3.3(drager)
Aprilia AREA 51 45/scooter
http://hjem.get2net.dk/jabbe/index.htm

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 11-01-04 00:10

jabbe(4000) wrote:

> Jeg ved godt det er en hjerneblødning(og hvad vil naboerne ikke tænke) men
> det kunne da være meget sjovt at sætte juletræet op igen i et par dage og se
> om de forsvandt......:)

Ja og husk at det skal være pyntet nøjagtigt som det var juleaften da
forsøget ellers ikke kan bruges som grundlag for en konklusion

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : jabbe\(4000\)

Dato : 11-01-04 08:50

men

> Ja og husk at det skal være pyntet nøjagtigt som det var juleaften da
> forsøget ellers ikke kan bruges som grundlag for en konklusion

Ha ha, så håber jeg sgu der er noget god dokumentation af hvordan det var
pyntet..:)

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 10-01-04 01:19

"Andreas Jensen" <ccc2500_skal_fjernes@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:3ffee74c$0$224$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
>
> Og jeg er totalt uden modargumenter !
>
> Så - please - derude i samfundet. Hvordan får jeg overbevist min familie

Enkelt! Du anskaffer et juletræ mere magen til det, du lige har smidt ud (de
kan sikkert fås billigt på denne årstid) og stiller det op. Forsvinder
rejerne så igen.... tja.... hvemved, hvad der rører sig i hovedet på en
reje?

Venlig hilsen Dikte
---
http://www.netby.dk/Syd/Salmevej/73