Pumpe til skildpadder
Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 08-01-04 11:13

Hejsa

Jeg havde egentligt tænkt mig at købe en Sacem Marathon 2000 hos
akavnet.dk for 799,- Den har en volumen på 10L og filtrerer 1850
liter/timen.

Desværre ser det ikke ud til at butikken findes længere. De svarer
ikke på mails, og lagerstatus er ikke blevet opdateret længe.

Derfor er jeg på jagt efter noget tilsvarende. Pumpen skal være så
stor som muligt, da den skal klare to skildpadder i et 500L akvarium.
Hvis jeg vælger Eheim får jeg ikke ret meget for 1000,- men hvad er
alternativet?

Hvad ville I købe for 1000,- excl. materiale?

R.

Fra : ibber

Dato : 08-01-04 11:57

en horzelock
normalt bruges de til havebassiner
kan fås hos bilka

Fra : Brian Egebjerg Peder~

Dato : 08-01-04 14:05

Hej Ronni

Akvanet.dk eksisterer stadig, men er igang med at lave deres
betalingssystem om på deres hjemmeside. Det er rigtigt at de ikke har fået
opdateret deres varelager længe, men de siger at de er igang med det.

Som alternativ til en Sacem marathon pumpe, kunne du vælge en project
spandpumpe f.eks. PJF 2001, den har en filtervolumen på 10 liter og en
gennemstrømning på 1800 liter i timen. Den kan fås mange steder og prisen
ligger lige omkring 800,-

Mvh

Brian Egebjerg

"Ronni Heuckendorff Hansen" <ronni@_spam_cowsinspace.dk> skrev i en
meddelelse news:m4bqvvcmat2n2cc5e1a5cnpn5rfevursg1@4ax.com...

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 08-01-04 18:57

On Thu, 8 Jan 2004 14:05:09 +0100, "Brian Egebjerg Pedersen"
<brian.egebjerg@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>spandpumpe f.eks. PJF 2001, den har en filtervolumen på 10 liter og en
>gennemstrømning på 1800 liter i timen. Den kan fås mange steder og prisen

Tak for forslaget. Har fundet den til 699,- hvilket må siges at være
billigt. Dog ved jeg ikke om dette inkluderer slanger og fittings etc.

Men tror nok måske .. vistnok, at jeg køber den :)

R.

Fra : Brian Egebjerg Peder~

Dato : 08-01-04 19:42

Hej Ronni

Der medfølger slanger og alt det nødvendige undtaget dog stophaner og
filtermateriale.

meddelelse news:0d6rvv0hhknc8so1ltne0m6rqcdsjencdt@4ax.com...

Fra : Per W.

Dato : 08-01-04 14:28

"Ronni Heuckendorff Hansen" <ronni@_spam_cowsinspace.dk> skrev i melding
> [...]
> alternativet?
>
> Hvad ville I købe for 1000,- excl. materiale?

Kjøp en CristalProfi 500 www.akvarieudstyr.dk . Den er nok litt dyrere enn
1000,-, men du får jo med filter materiale og alt. Har selv en slik til mitt
akvarie på 325liter og 2 rødørete skildpadder og den fungerer meget godt.
Tenkte selv også på slike som brukes til havedam ol. men de bråker for mye
og har heller ikke samme stabile oppbygning slik at de nok kan begynne å
lekke, og det vil du vel ikke ha inne?.

/Per W.

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 08-01-04 18:59

On Thu, 8 Jan 2004 14:27:31 +0100, "Per W." <pwbuf@tiscali.no> wrote:

> [...]
>og har heller ikke samme stabile oppbygning slik at de nok kan begynne å

Nej, det ville ikke være rart. Har kigget på CP 500, og har fundet den
til 1300.- .. Den ser ligner Eheim en del. Men tror det bliver Project
i stedet. For 699,- for pumpem, og 150,- for filtermateriale, er der
immervæk sparet nogle penge.

Men tak for forslaget.

R.