Forslag til 30 liters akvarie
Fra : Mikkel Lautrup

Dato : 08-01-04 08:00

Hej,

jeg har allernådigst fået tilladelse til at sætte et (meget) lille
akvarie op (30 l).

Nogen som har forslag til fisk? De skal være forholdsvis lette at holde...

På forhånd tak

Mikkel Lautrup

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 08-01-04 17:13

Mikkel Lautrup wrote:
> Hej,
>
> jeg har allernådigst fået tilladelse til at sætte et (meget) lille
> akvarie op (30 l).
>
> Nogen som har forslag til fisk? De skal være forholdsvis lette at holde...

Med et så lille akvarie skal du kaste en nøje overvejelse efter planter.
Jeg mener at planter er nøglen til succes i et akvarie af den størrelse,
sammen med tålmodighed og omtanke naturligvis.

Derudover kunne du overveje f.eks. "Hvid Skybjerg" (Tanichthys albonubes).

Et billede:
<http://www.h-nds.de/fische/tanichthys_albonubes01.jpg>

Fordelen ved Hvid Skybjerg er at den kan holdes i stuetemperatur og at
den er relativt hårdfør.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Aardvark

Dato : 08-01-04 18:04

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> wrote in

> [...]
> <http://www.h-nds.de/fische/tanichthys_albonubes01.jpg>
>
> Fordelen ved Hvid Skybjerg er at den kan holdes i stuetemperatur og at

Enig, samt Guppy eller enkelte Labyrint-fisk...fx. Dværg Gurami osv..

/Aard

Fra : Steph - Gamesweb.dk

Dato : 08-01-04 21:09

Jeg har selv haft stor fornøjese af Skybjerg fisk i et lille akvarie..
Guppier syntes jeg ikke er så spændende...
Noget du eææers kunen overveje var at lave et akvarie fyldt med planter, og
så en enkelt Paradis fisk eller Kampfisk... Det er meget charmerende... Der
er heller ikke det store arbejde i det som der ellers er i små akvarier...
Hilsen Steph

Fra : Martin Heller

Dato : 08-01-04 22:17

Steen Suder, privat skrev i
> [...]

> planter. Jeg mener at planter er nøglen til succes i et akvarie
> af den størrelse, sammen med tålmodighed og omtanke

Hvorfor mener du at planter er vigtigere i et lille akvarium end
i et stort? Jeg har da haft mange små akvarier, som stort set
ikke har indeholdt planter. Jeg har aldrig oplevet problemer i
den forbindelse.

Akvarierne har hovedsageligt været benyttet til sneglehuslegere
fra Tanganyika søen.

Fra : Mikkel Lautrup

Dato : 09-01-04 08:43

Mikkel Lautrup wrote:
> [...]
> akvarie op (30 l).
>
> Nogen som har forslag til fisk? De skal være forholdsvis lette at holde...

Tusind tak for svarene.

Så må jeg ud og shoppe her i weekenden!

Mikkel

Fra : Brian Ehlers Peterse~

Dato : 09-01-04 09:02

Hej Mikkel
Jeg mener at killifisk sagtens kan være i et akvarium af den størrelse.

Jeg har selv et i den størrelse til min søn og han er glad for
farvestrålende fisk, så han har valgt platyer.

Jeg har selv haft kampfisk i et lille akvarium, og de fik unger med det
samme. Så de må have haft det godt.

Held og lykke med det.

MVH
Brian

Fra : Mikkel Lautrup

Dato : 12-01-04 10:37

Mikkel Lautrup wrote:

> [...]
> akvarie op (30 l).
>
> Nogen som har forslag til fisk? De skal være forholdsvis lette at holde...

HULK HULK.....

Akvariet er defekt....

Så nu er det ud og købe nyt og større...(se anden tråd)

Men tusind tak for hjælpen allesammen

Mikkel Lautrup