Udstødnings pakning er utæt efter 5 min
Fra : mikkel paulsen

Dato : 07-01-04 22:49

Nyt problem fra Paulsen nyt problem med den gamle speedfight, fik
ellers plader til den i dag

nå men til sagen: jeg har 2 gange købt en udstødningspakning,
selvfølgeligt ved 2 forskelige forhandlere de rådet begge den samme.
den er grønlig med en form for pap belægning, der er en metal skive i
midten. det der sker er at den efter 5 minutters kørsel brænder i
stykker og dermed ikke slutter tæt, hvad skal jeg gøre. det skal nok
lige siges at der er uorginal next udstødning på den.
hvad kan jeg gøre for at få den til at slutte tæt? jeg står og skal
bruge den her om et par dage, hvis jeg ikke har fået det lavet kan jeg
så køre på den eller vil scooteren gå i stykker? jeg er ligeglad med
larmen når jeg bare skal køre på den en gang eller to?

Fra : Henning Lund

Dato : 08-01-04 09:55

mikkel paulsen wrote:
> [...]
> den er grønlig med en form for pap belægning, der er en metal skive i
> midten. det der sker er at den efter 5 minutters kørsel brænder i

Det er fordi flangen på forrøret har været voldspændt engang, ret/plan
flangen og den fungerer igen.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk

Fra : Calle.

Dato : 08-01-04 14:22

Henning Lund wrote:

> Det er fordi flangen på forrøret har været voldspændt engang, ret/plan
> flangen og den fungerer igen.

jeps, så kan den ikke spændes plant imod pakningen

--
Calle

Fra : Brian

Dato : 08-01-04 18:06

Hejsa

Calle. wrote:

> jeps, så kan den ikke spændes plant imod pakningen

Hmm.... jeg har ikke en døjt forstand på det, men burde pakningen ikke være
med til at udligne de små forskelle ?

/Brian

Fra : Henning Lund

Dato : 08-01-04 19:13

Brian wrote:

> Hmm.... jeg har ikke en døjt forstand på det, men burde pakningen
> ikke være med til at udligne de små forskelle ?

Mange gange er den som før skrevet knokkelspændt og derved meget krum i
flangen, så er der kun at rette den op, en pakning kan sjældent udligne
den store krumning der opstår, hvis bare der en en 2-3 mm forskel går
det galt.

Fra : mikkel paulsen

Dato : 09-01-04 00:07

problemet er bare at det slutter tæt indtil jeg har kørt i nogle
minutter, det er muligt det er som i siger men jeg tror det ikke. jeg
har fået noget paknings pasta af min nabo som er mekaniker måske
virker det, det skulle kunne klare mange grader.

Fra : Mr. L.A.

Dato : 09-01-04 00:40

Det er ligemeget med pakning, jeg har tit kørt uden pakning, der sker ik så
meget ved et, hvis du vil undgå larmen, så skal du bare spænde den hårdt
fast, så der næsten ik kan komme luft ud. Det virker fint her

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-01-04 09:21

Mr. L.A. wrote:
> Det er ligemeget med pakning, jeg har tit kørt uden pakning, der sker ik så
> meget ved et, hvis du vil undgå larmen, så skal du bare spænde den hårdt
> fast, så der næsten ik kan komme luft ud. Det virker fint her

Totaktere skal altså helst være tætte i udstødningen, hvis de skal
yde optimalt ...

Da min Yamaha for et stykke tid siden havde smidt begge tætninger ved
dens YPVS-system, og der derfor smuttede en del gas ved siden af..
der kunne man dels fornemme at den trak dårligere ved hård
acceleration, og dels se på tændrøret at forbrændingen var lovligt
varm...

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : Henning Lund

Dato : 09-01-04 08:25

mikkel paulsen wrote:
> problemet er bare at det slutter tæt indtil jeg har kørt i nogle
> minutter,

Jamen for søren da, kan du ikke se logikken i svaret fra Calle og mig?
Flangen er krum derfor brænder pakningen væk efter få minutters brug,
hvis ikke du kan fatte det, så opgiver jeg.

Fra : mikkel paulsen

Dato : 09-01-04 21:29

> [...]

> Flangen er krum derfor brænder pakningen væk efter få minutters brug,
> hvis ikke du kan fatte det, så opgiver jeg.

jeg fik en anden uorginal pakning af t-hansen i dag, det er mere
metallisk så jeg prøver den imens jeg retter flangerne til.