Advanced Calculator væk i Panther?
Fra : Storm

Dato : 07-01-04 21:42

På min OS 10.2.6 har jeg en fin Calculator hvor jeg kan vælge Advanced
og straks foldes en avanceret regner ud der kan klare kvadratrødder
Sinus og Cosinus og meget mere.

Det ville jeg begejstret vise en kollega der lige har fået Panther, men
ak, her var ikke mulighed for at vælge Advanced - er det sådan det er?
- og hvis ja, så kan jeg vil bare smide min version over på Panther?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Morten Lind

Dato : 07-01-04 21:47

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> [...]
> ak, her var ikke mulighed for at vælge Advanced - er det sådan det er?
> - og hvis ja, så kan jeg vil bare smide min version over på Panther?

Hej Nina

Flyttet op i menuen: Oversigt/view>avanceret>strimmel og det
hele.....

Hej fra
Morten

--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst](ML)

Fra : Storm

Dato : 07-01-04 21:55

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENhintosh.com> wrote:

> Flyttet op i menuen: Oversigt/view>avanceret>strimmel og det
> hele.....

Tak Morten - og det er altså ikke den samme som ligger i Applications
mappen? Jeg har ikke lige Pantheren i hånden

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Morten Lind

Dato : 07-01-04 22:05

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Tak Morten - og det er altså ikke den samme som ligger i Applications
> mappen? Jeg har ikke lige Pantheren i hånden

Jo da....hvis jeg forstår dig ret.....

Altså......på dansk:

I Pantherens programmer/applications ligger lommeregner/calculator.

Når du åbner den første gang går du blot op i arkiv/file menuen og i
punktet oversigt/view kan du slå avanceret og strimmel til og
fra......tjek de andre punkter på menulinien også.......

Hér betyder avanceret VIRKELIG avanceret....
(men jeg er jo heller ikke matematiker.......)

Den har et væld af features.....

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst](ML)

Fra : Storm

Dato : 07-01-04 22:17

> [...]

> punktet oversigt/view kan du slå avanceret og strimmel til og
> fra......tjek de andre punkter på menulinien også.......

- Nååå på dén måde.

> Hér betyder avanceret VIRKELIG avanceret....

Jo, det er da en af de dyrere lommeregnere

> (men jeg er jo heller ikke matematiker.......)

Heller ikke jeg - det er jo derfor det er godt med en lommeregner.
Tak for det.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 07-01-04 23:50

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> - Nååå på dén måde.

> Jo, det er da en af de dyrere lommeregnere

> Heller ikke jeg - det er jo derfor det er godt med en lommeregner.
> Tak for det.

Skal det være virkelig avanceret slutter du lommeregneren og laver en
"Vis indholdet af pakke" på den. I Contents mappen finder du en mappe
der hedder "PlugIns Disabled". Indholdet af denne flytter du over i
mappen "PlugIns" Luk pakken og start lommeregneren og kig i Oversigt
menuen.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Morten Lind

Dato : 08-01-04 07:37

> [...]
> der hedder "PlugIns Disabled". Indholdet af denne flytter du over i
> mappen "PlugIns" Luk pakken og start lommeregneren og kig i Oversigt

Hej Michael
Sådan en er der ikke i min.......tre mapper er der i contents mappen:
MacOS - PlugIns og Resources og i ingen af de tre mapper eller i
respektive undermapper er der en mappe, der hedder PlugIns Disabled?

Men jeg ville nok heller ikke kunne finde ud af det alligevel

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst](ML)

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 08-01-04 21:30

> [...]

> respektive undermapper er der en mappe, der hedder PlugIns Disabled?
>
> Men jeg ville nok heller ikke kunne finde ud af det alligevel

Måske jeg husker forkert ang. den oprindelige placering af modulerne.
Men disabled mappen bliver dannet hvis man i vis info unnder tilbehør
slår modulerne fra. Dette gælder selvfølgelig kun Panther.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Morten Lind

Dato : 08-01-04 22:08

> Måske jeg husker forkert ang. den oprindelige placering af modulerne.
> Men disabled mappen bliver dannet hvis man i vis info unnder tilbehør
> slår modulerne fra. Dette gælder selvfølgelig kun Panther.

Hej Michael......

OK........så har jeg gjort det rigtigt.......jeg fandt dem i resources
og gættede mig til mapperne og de er der nu - også i info....

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst](ML)

Fra : Storm

Dato : 08-01-04 22:14

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENhintosh.com> wrote:

> OK........så har jeg gjort det rigtigt.......jeg fandt dem i resources
> og gættede mig til mapperne og de er der nu - også i info....

Ingen undskyldning Morten, nu er det bare ud over stepperne og få
bereget nogle cosinusser.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Morten Lind

Dato : 08-01-04 22:35

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Ingen undskyldning Morten, nu er det bare ud over stepperne og få
> bereget nogle cosinusser.

Og hvad er det nu liiiiiiiiiige, det er for en ting?........hørte om det
engang på HF i 1975.......*LOL*

Men jeg har tegnet nogle grafer med den lommeregner - det er
sjovt.....
M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst](ML)

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 08-01-04 10:23

Michael Tysk-Andersen wrote:

[snip]

> [...]
> der hedder "PlugIns Disabled". Indholdet af denne flytter du over i
> mappen "PlugIns" Luk pakken og start lommeregneren og kig i Oversigt

Smart. I Panteren ligger de ekstra lommeregnere i Resources. Der er en
graf-tegner, en hex-regner og en (mærkelig og tilnærmet) symbolsk evaluator.

Hvorfor skjuler Apple disse funktioner?

--Martin

Fra : (Per Røn

Dato : 08-01-04 13:42

Martin Agersted Jarl <martin@[sletmighvisduvil]jarl.dk> wrote:

> en (mærkelig og tilnærmet) symbolsk evaluator.

Under hvilket navn?

> Hvorfor skjuler Apple disse funktioner?

De er vel ikke færdigtestet.
--
Per Erik Rønne

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 09-01-04 09:24

Per Rønne wrote:

> Under hvilket navn?

Expression sheet. Man kan skrive x=3, for eksempel.

> De er vel ikke færdigtestet.

Det har du nok ret i. Den grafiske lommeregner virker ikke helt efter
hensigten.

--Martin

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 08-01-04 19:07

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENhintosh.com> wrote:

> Hér betyder avanceret VIRKELIG avanceret....
Det er især rart med valutakurser (Omregn > Valuta...)
Kurserne opdateres via nettet; har tidl. brugt X-Change til dette, men
den er overflødig nu.