Ændre farve på ledning til el-værktøj?
Fra : Thomas Jensen

Dato : 07-01-04 19:52

Hej,

Min far brokker sig over at alle de sorte ledninger ikke er til at se.
Er der nogen måde man kan ændre det på ?

Jeg ved godt at man kan sætte noget farvet isoleringtape eller lign omkring,
men hvad ellers ?

Skal man ud at købe 100m gule ledning og så selv skifte det ?

Thomas

--
plz remove "FJERN-DETTE" from emailadr

Fra : Leonard

Dato : 07-01-04 20:00

"Thomas Jensen" <tgsj@FJERN-DETTEmail.dk> wrote:

>Skal man ud at købe 100m gule ledning og så selv skifte det ?

krympeflex i signalfarver, gør nok ledningen meget stiv ...
--
mvh Leonard http://leonard.dk/
Det er en muldvarp på motorcykel!

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 08-01-04 02:04

On Wed, 7 Jan 2004 19:51:34 +0100, "Thomas Jensen"
<tgsj@FJERN-DETTEmail.dk> wrote:

>Er der nogen måde man kan ændre det på ?

Spraymaling.

mvh kmo

Fra : Kim & Tania Søegaard

Dato : 08-01-04 08:25

Hej

Skift da ledningen ud!! Så kan du jo samtidig få den lavet lidt længere. Så
vidt jeg ved er en ledning på en boremaskine, rundsav eller bajonetsav altid
10 cm for kort!! *SS*

Jeg har da set at man kan få meget billige gule forlængerledninger i "jem og
bix", så det behøver jo ikke at blive den store udskrivning.

MVH

Kim
"kristian mikael de freitas olesen" <kmo@gbmail.invalid> skrev i en
meddelelse news:o2bpvv8jnt4fhks7chkokn5di5o36qda89@4ax.com...

Fra : Peter C.

Dato : 08-01-04 08:54

"Kim & Tania Søegaard" <kim-tania@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

og
> bix", så det behøver jo ikke at blive den store udskrivning.

....dog skal man være opmærksom på at de billige ledninger ofte kun er på 2x
0,75 mm2 eller i bedste fald 2x 1,0 mm2
Til en rystepudser på 240W går det jo nok an, men rundsaven på 1400W eller
varmluftpistolen på 2000W bør i det mindste ikke have mindre
lednings-tværsnitsareal end der er monteret fra producenten.

I de tilfælde hvor jeg har skiftet ledning har jeg erstattet med 2x 1,5mm2
gummikabel........sort

MVH Peter C:\

Fra : Peter Schrøder

Dato : 08-01-04 09:22

"Peter C." skrev
> I de tilfælde hvor jeg har skiftet ledning har jeg erstattet med 2x 1,5mm2
> gummikabel........sort

Hvis man har knas med at se de sorte ledninger har man
måske nået en alder, hvor man bør overveje at lade
el-værktøjet ligge? Fingre er længe om at vokse ud igen...
He he.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Calle.

Dato : 08-01-04 14:15

Thomas Jensen wrote:
> Hej,
>
> Min far brokker sig over at alle de sorte ledninger ikke er til at se.
> Er der nogen måde man kan ændre det på ?

Hvis han ikke kan se sort, følger han så bare de hvide striber når han kører
bil?

--
Calle

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 08-01-04 19:42

Thomas Jensen wrote:
> Hej,
>
> Min far brokker sig over at alle de sorte ledninger ikke er til at se.
> Er der nogen måde man kan ændre det på ?

Briller ?

mødes med en gunstig lejlighed....