grønkål
Fra : Sofie

Dato : 07-01-04 18:22

Jeg har fået en stor pose grønkål i min ugentlige grøntkasse.
Nu er det så jeg er løbet helt tør for ideer. - Jeg syntes nemlig ikke
lige jeg har mod på at lave grønlangkål - suppe er hellere ikke det store
hit eller det vil sige, hvis der er nogen der ligger inde med en rigtig
god, anderledes opskrift, jeg er nemlig kørt lidt træt i den jeg har.
Venter spændt på svar
Venlig hilsen
Sofie
--
Besøg www.Familiemad.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 07-01-04 18:35

Sofie wrote:
> [...]
> hit eller det vil sige, hvis der er nogen der ligger inde med en rigtig
> god, anderledes opskrift, jeg er nemlig kørt lidt træt i den jeg har.

Det er ikke særligt svært at lave (en simpel) grønlangkål. Og det smager
guddommeligt til kartofler (med hamburgerryg eller medister eller lign.).

Ellers kan du snildt bruge det snittet i alskens wokmad. Men det skal
kun have meget kort tid.

/David

Fra : martin

Dato : 07-01-04 19:53

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message
> Ellers kan du snildt bruge det snittet i alskens wokmad. Men det skal
> kun have meget kort tid.
> /David

Tjae, smag og behag. Hvis ikke grønkålen har fået frost synes jeg godt den
kan være lidt for sej hvis ikke den får omkring 8-10 minutter i wokken (men
jeg er også præget af at lave mad til et barn uden særligt mange tænder!).
Martin

Fra : David Rasmussen

Dato : 07-01-04 20:12

martin wrote:

> [...]
> jeg er også præget af at lave mad til et barn uden særligt mange tænder!).

Man kan jo prøve sig lidt frem og se hvilken konsistens man kan lide.
Men det smager i hvert fald godt i disse sammenhænge :)

/David

Fra : Christina G

Dato : 07-01-04 21:27

"Sofie" <fie@mash4077.dk> wrote in message
> [...]
> hit eller det vil sige, hvis der er nogen der ligger inde med en rigtig
> god, anderledes opskrift, jeg er nemlig kørt lidt træt i den jeg har.

Jeg har flere gange lavet nogle "grønkålspakker". Kålen blancheres i lidt
vand, blandes med creme fraiche og revet ost, smag til med salt, peber og
muskat. Rul noget butterdej ud, kom kålen i, luk det som små pakker, pensle
med det du har og bag det i ovnen til de er gyldne. Hvis du heller vil bruge
filodej, så kan det sikkert også bruges. Jeg plejer at bage dem ved ca. 200
grader og tror det tager en halv time. Det smager rigtig godt og alle tror
at der er spinat indeni

Med venlig hilsen,
Christina