Saften fra en lørdagskylling..
Fra : Spangkuk

Dato : 07-01-04 17:15

Vi spiser en del kyllinger, og ikke sjældent ryger skyen
ud.

Men er det ikke dumt ? Kan den fryses til senere brug
i en god sovs ?

Spang

Fra : zasha

Dato : 07-01-04 21:21

"Spangkuk" <hrmmmfkekgh@tieyskt.æø> skrev i en meddelelse

> [...]
> ud.
>
> Men er det ikke dumt ? Kan den fryses til senere brug

Er du vimmer, i mine øjne smider du det næstbedste ud (kråsen er min
favorit). skyen er dels grundlaget for en genial velsmagende sovs (jaja, jeg
elsker altså sovs, uanset hvad "madmoden" siger) eller bare skyen hældt over
dyret lige inden servering....øjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj og så smider du den ud
*tsk, tsk*
--
Hilsen Heidi

http://chocolade.dk

Fra : Spangkuk

Dato : 08-01-04 03:35

> [...]
hældt over
> dyret lige inden servering....øjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj og så smider du

Hehe...du har ret, det gi'r en supergod sovs, men det er bare
ikke altid fedt med brun sovs i eks. en kyllingsalat

Spang

Fra : Mette

Dato : 08-01-04 07:43

"Spangkuk" <hrmmmfkekgh@tieyskt.æø> wrote in message news:<bthb7u$22p0$1@news.cybercity.dk>...
> Vi spiser en del kyllinger, og ikke sjældent ryger skyen
> ud.
>
> Men er det ikke dumt ? Kan den fryses til senere brug
> i en god sovs ?

joda, især hvis du lægger lidt fintstrimlede urter (gulerod, løg,
porre, selleri osv) ved dyret, inden det ryger i ovnen. Så får du
noget sky, der smager af lidt mere, og en kylling, der smager af lidt
mere - GOK

/Mette