Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Omdøbning af billedfiler
Fra : Tommy Hansen

Dato : 07-01-04 17:15

Hej.

Hvordan er det lige man lettest masseomdøber sine billedfiler ?

I stedet for de hedder DSCNXXXX.TIF ville jeg have dem til at hedde
Norge_01.TIF

På forhånd tak

Tommy

Fra : Hagman

Dato : 07-01-04 17:22

Du kan jo markere alle billederne, og højreklik på én af dem, og tryk omdøb.
Skriv derefter "Norge", så kommer alle billederne til at hedde "Norge (1)",
"Norge (2)" osv. osv.

Hagman.

Fra : Tommy Hansen

Dato : 07-01-04 18:09

"Hagman" <michael@FJERNmpetersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
omdøb.
> Skriv derefter "Norge", så kommer alle billederne til at hedde "Norge

Tusind tak for hjælpen.

Jeg mente også at der var en sådan funktion, men blev lidt nervøs da kun den
ene fil blev rigtigt frenhævet.

Men det virkede. Tak.

Mvh. Tommy

Fra : Benjamin Andresen

Dato : 07-01-04 17:22

"> Hvordan er det lige man lettest masseomdøber sine billedfiler ?

> I stedet for de hedder DSCNXXXX.TIF ville jeg have dem til at hedde
> Norge_01.TIF

Det gøres let med Windows Commander eller Total Commander. - Ctrl T.
Mvh
Benjamin

Fra : Jens Christensen

Dato : 07-01-04 17:25

"Tommy Hansen" <nospam@adresse.dk> wrote in message
> Hej.
>
> Hvordan er det lige man lettest masseomdøber sine billedfiler ?
>
> I stedet for de hedder DSCNXXXX.TIF ville jeg have dem til at hedde
> Norge_01.TIF

Du kan hente Total Commander (tidligere kendt som Windows commander).
Det har et "Multi-Rename Tool" -som du finder i "Files" menuen. Du kan hente
en gratis prøve version på :
http://www.ghisler.com
Windows XP kan vist også noget... Det er noget med at man skal markere
filerne, holde shift nede og et eller andet, andet i den dur.. -Jeg kan
ikke huske det som du sikkert kan høre, men google ved sikkert hvordan man
gør Den kan i hvert fald!

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Leonard

Dato : 07-01-04 18:25

"Tommy Hansen" <nospam@adresse.dk> wrote:

>Hvordan er det lige man lettest masseomdøber sine billedfiler ?

ACDSEE er god til den slags.
--
mvh Leonard http://leonard.dk/
Det er en muldvarp på motorcykel!