hoste
Fra : Birgit

Dato : 07-01-04 14:58

Hvad er det bedste middel mod hoste....

Hilsen Birgit

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-01-04 15:19

10 dage.
Og hvis den SÅ ikke er gået over, må du til lægen efter det tunge skyts.
martin

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-04 16:27

"Birgit" <mortil3@hotmail.com> wrote in message
> Hvad er det bedste middel mod hoste....

Morphin, codein og noscapin

Fra : arc@na

Dato : 07-01-04 20:57

"J. Ragnar" <ragnar at pharmacist dot dk> wrote in news:3ffc2552$0$9750
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Morphin, codein og noscapin

Det kommer an på hvilken slags hoste der er tale om. Hoste med sej slim
behandles bedre med efedrin, f. eks.

arc@na

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-04 21:19

"arc@na" <this@ress.is.invalid.com> wrote in message
> [...]
> $edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Det kommer an på hvilken slags hoste der er tale om. Hoste med sej slim

Jeps, efedrin er også godt, men jeg ville nok anbefale pseudoephedrin,
(+)-ephedrin, som har samme detumescerende effekt på slimhinder som
(-)-ephedrin, men mindre effekt på CNS og hjertefunktionen. Ellers er der jo
altid acetylcystein, hvis hosten er slimet. Effekten her er dog lidt mere
tvivlsom i følge nogen :)
Acetylcystein er dog de eneste af de stoffer vi hidtil har omtalt der kan
købes i håndkøb, som Mycomyst.
Ephedrin er jo ulykkeligvis blevet misbrugt for meget og trukket tilbage fra
markedet, som du nok er bekendt med.

Mvh J. Ragnar

Fra : Birgit

Dato : 07-01-04 21:33

Hmmm slim eller ej.. Årsagen til at man hoster må vel nærmest altid være at
man har noget i luftvejene som ikke skal være der..

Min hoste lyder nærmest som en sælhund.

hilsen Birgit

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-04 21:52

> [...]
at
> man har noget i luftvejene som ikke skal være der..

Ja, men der skelnes mellem tør irritationshoste og 'produktiv' hoste med
opbringelse af slim og derudfra skelnes så mellem to typer farmaka,
ekspektorantia (slimløsende) og hostestillende. Et ekspektorantikum kunne
være acetylcystein, mens et hostestillende middel kunne være et af
opioiderne morphin, codein eller noscapin.
Men jo, hosten har det formål at fjerne irritationsmomentet fra luftvejene,
men det kan være nødvendigt at dæmpe hosten ved længerevarende hoste.
Hosten som en sælhund ville jeg umiddelbart gætte på var en tør hoste, men
jeg kan ikke sige det sikkert, da jeg ikke er læge. Desuden kan du sikkert
også sagtens selv vurdere det :)

Mvh J. Ragnar

Fra : Alexander

Dato : 08-01-04 23:36

On Wed, 7 Jan 2004 14:58:09 +0100, "Birgit" <mortil3@hotmail.com>
wrote:

>Hvad er det bedste middel mod hoste....
>
>Hilsen Birgit

Tja, prøv med urinterapi.

http://www.shirleys-wellness-cafe.com/urine.htm

Og hvis du tror, jeg tager gas på dig læs her:
http://www.shirleys-wellness-cafe.com/urine_testimonials.htm

Jeg har selv kureret min astma med urinterapi, så jeg var symptomfri
og medicinfri efter 6 måneder. Det havde jeg ellers fået at vide, at
jeg skulle leve med resten af livet. Det sjove er, at de, der sagde
det til mig, ikke er det mindste imponerede.

Urinterapi skulle være godt for lidt af hvert så hvorfor ikke hoste?

Held og lykke

Venlig hilsen
Alexander

Fra : Lyrik

Dato : 30-01-04 00:28

"Birgit" <mortil3@hotmail.com> wrote in message
> Hvad er det bedste middel mod hoste....
>
> Hilsen Birgit
En gummivarmedunk med varmt vand (for ikke at risikere el-forbrænding) på
brystet ud for bronkierne.
En varm trøje som dækker samme sted.

God bedring
Jens