Mit MacOS X er blevet sort/hvidt!
Fra : J. Fragemann

Dato : 07-01-04 07:40

hej gruppe

Forleden gik min iBook ned, systemet ville simpelthen ikke svare ...
så jeg forsøgte mig med nogle forskellige tastetryk, for at se om det
ville hjælpe ... Jeg tror at jeg derved er kommet til at sætte
iBook'en eller MacOS X i en bestemt video-mode.

i hvert fald så starter min Mac fint nok op (i farver!), men når selve
brugerfalden kommer frem, så er den sort/hvid! Eller snarere, jeg får
hvid tekst på sort baggrund. Hvordan får jeg mine farver tilbage??!

mvh jørgen

Fra : Morten Lind

Dato : 07-01-04 08:14

J. Fragemann <jfragemann@hotmail.com> wrote:

> [...]
> brugerfalden kommer frem, så er den sort/hvid! Eller snarere, jeg får
> hvid tekst på sort baggrund. Hvordan får jeg mine farver tilbage??!

Æh.....har laaaaaangt ude hørt om noget lignende.........husker ikke så
godt, men måske et grafikkort inkompatibelt med OS X?

Kan du starte/evt. geninstaller OS´et fra CD´erne?

Hvilken iBook?
Hvilket OS X?

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst](ML)

Fra : Michael Holm

Dato : 07-01-04 08:19

> [...]

> brugerfalden kommer frem, så er den sort/hvid! Eller snarere, jeg får
> hvid tekst på sort baggrund. Hvordan får jeg mine farver tilbage??!

Går ud fra at der ikke var noget at hente i SystemPreferences under
"Displays" - så er det fluks ned i "Univeral Access" ved ikke hvad det
hedder på dansk :) genvejen du kan være kommet til at trykke (!!) er
æble alt ctr 8 ??

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 07-01-04 10:09

"Michael Holm" skrev 07.01.2004 8:19:

> [...]
> "Displays" - så er det fluks ned i "Univeral Access" ved ikke hvad det
> hedder på dansk :) genvejen du kan være kommet til at trykke (!!) er

Det hedder "Universel Adgang" på dansk, og er en indstilling for sig. Det
ligger ikke under Skærm. Den er i 4. linje i systemindstillinger.
Tastaturkombinationen er rigtig nok...

/kristian

Fra : Michael Holm

Dato : 10-01-04 21:01

Kristian Storgaard <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote:

> Det hedder "Universel Adgang" på dansk, og er en indstilling for sig. Det
> ligger ikke under Skærm. Den er i 4. linje i systemindstillinger.
> Tastaturkombinationen er rigtig nok...
>
> /kristian

lige for en god orden skyld, så skrev jeg ikke at det lå under
Displays/Skærm, men at der ikke var noget at hente der

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : J. Fragemann

Dato : 07-01-04 13:32

> [...]
> "Displays" - så er det fluks ned i "Univeral Access" ved ikke hvad det
> hedder på dansk :) genvejen du kan være kommet til at trykke (!!) er

Tusind tak, Michael! Det sparede mig lige for en masse tid, at jeg
igen kan bruge den med det samme.

Også tak til Morten for dit svar. Jeg vidste dog at det var noget med
indstillingerne, og ikke kompatibiliteten, da maskinen en icebook,
hele tiden har kørt OS X fint.

Æble-alt-ctrl-8 skiftede billedet tilbage til "normal" igen, dvs. med
farver.

Mvh J