hvilke sugemalle
Fra : Sanne og Søren

Dato : 06-01-04 11:45

- Hej Gruppe

Er der nogen som kan hjælpe mig med hvilke sugemalle jeg har.
Jeg vil gerne vide hvilke art og hvor den kommer fra. Jeg vil også gerne
høre om man kan bestemme dens køn.

Jeg har tænkt mig at købe nogle flere, og se om jeg kunne får lidt yndel ud
af det.

Den er ca. 6 cm, og billedet af den er lagt ud på dk.binaer

med venlig hilsen

Søren

---

Fra : Fidelihut

Dato : 06-01-04 12:47

Det er en Ansistrus dolichopterus og det er en hun ellers ville den har
"skæg" på snuden. Dette er den alm. blå antennemalle og er nemme at
opdrætte.

Ronny

Fra : Plesner

Dato : 07-01-04 00:00

> Det er en Ansistrus dolichopterus og det er en hun ellers ville den har
> "skæg" på snuden. Dette er den alm. blå antennemalle og er nemme at
> opdrætte.

Du har ret m.h.t. Ancistrus, men det er tvivlsomt, om A. dolichopterus
nogensinde har været i handelen. Dyrehandlere, importører og eksportører
kalder den for A. dolichopterus, A. temmincki eller A. hoplogenys sådan
lidt efter behag. I virkeligheden er der ingen, der med sikkerhed ved,
hvilken art af Ancistrus, det rent faktisk er, der er blevet så udbredt i
handelen. I øvrigt kan hunnerne også få 'skæg' de får bare ikke så meget af
det.

plesner

Fra : Jørgen

Dato : 07-01-04 18:52

Hej Søren
Jeg har een der ligner endel, mn rygfinne og følehorn er ikke det samme, men
kan jo være kønsbestemt.
Jeg har lagt den i dk. binaer under Synodontis, den samme?

--
Venlig hilsen
Jørgen Jørgensen

Fra : Plesner

Dato : 07-01-04 23:34

> Jeg har lagt den i dk. binaer under Synodontis, den samme?

Synodontis eupterus

plesner