Støbning af sommerhusgrund...
Fra : Sandman

Dato : 06-01-04 10:42

Hejsa,

Hvad vil det koste sådan ca. at støbe en sommerhusgrund på 104kvm....

Jimmy

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-01-04 10:51

"Sandman" <sandman@ofir.dk> wrote in message
> Hejsa,
>
> Hvad vil det koste sådan ca. at støbe en sommerhusgrund på 104kvm....

Laver man ikke typisk et punktfundament til sommerhuse ?
Men selvfølgelig hvis man vil have "rigtigt" gulv slipper man vil ikke for
at støbe terrændæk.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Sandman

Dato : 06-01-04 11:14

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> "Sandman" <sandman@ofir.dk> wrote in message

> Laver man ikke typisk et punktfundament til sommerhuse ?
> Men selvfølgelig hvis man vil have "rigtigt" gulv slipper man vil ikke for
> at støbe terrændæk.

----
Hvad vil et punktfundament så koste...??

Jimmy

Fra : bme

Dato : 06-01-04 12:45

> Hvad vil det koste sådan ca. at støbe en sommerhusgrund på 104kvm....

Det afhænger fuldstændigt af hvad dit projekt går ud på. Er et hus i træ?
mursten?, skal der være gulvvarme? har du styr på jordbundsforholdene. Jo
flere detaljer jo nemmere er det at svare på.

/bo

Fra : Sandman

Dato : 06-01-04 14:09

"bme" <bms@post10.tele.hej> wrote in message news:bte71l$7hm$1@sunsite.dk...

> [...]
> mursten?, skal der være gulvvarme? har du styr på jordbundsforholdene. Jo
> flere detaljer jo nemmere er det at svare på.

---------------------
Jeg har kigget på en grund, men min store bekymring er at grundvandet kun
er 20cm under overfladen - kan man overhovedet gøre noget ved det eller..??

Forslag modtages meget gerne...

Jimmy

Fra : Leonard

Dato : 06-01-04 14:58

"Sandman" <sandman@ofir.dk> wrote:

>Jeg har kigget på en grund, men min store bekymring er at grundvandet kun
>er 20cm under overfladen - kan man overhovedet gøre noget ved det eller..??

Ja så er det da nemt at lægge vand ind.
Men mon ikke der skal nogle piller til at stille huset på?
Og der skal nok en jordbundsundersøgelse til for at finde ud af hvor
lange de skal være.
Det bliver i hvert fald svært at lave et almindeligt fundament, med 90
cm sokkel ...

--
mvh Leonard http://leonard.dk/
Det er en muldvarp på motorcykel!

Fra : bme

Dato : 06-01-04 15:30

> Ja så er det da nemt at lægge vand ind.

grin

> [...]
> lange de skal være.
> Det bliver i hvert fald svært at lave et almindeligt fundament, med 90

hmm, har kendskab til et sommerhusområdee hvor grundvandet også står højt.
Prøv at ringe til de lokale muremestre og entreprenører, de har sikkert
lavet flere sokler i området og kan sikkert give et fingerpeg om hvordan det
skal laves, og hvad det normalt koster

/bo

Fra : Sandman

Dato : 12-01-04 15:40

> [...]
> mursten?, skal der være gulvvarme? har du styr på jordbundsforholdene. Jo
> flere detaljer jo nemmere er det at svare på.

---------
Det er et hus i træ, ved endnu ikke hvilket......men på 80-100kvm, men der

vel være en kvm-pris.....

Kan det betale sig med gulvvarme i hele huset eller...??

Jimmy
--------