Hårbolde i akvariet
Fra : Tonny Nielsen

Dato : 05-01-04 19:57

Hej.
Jeg døjer med en del hårbolde(det ligner det) i akvariet, det er på
varmelegemet og kan også forekomme i bunden og på planter, fiskene tager
ikke skade, men det ser ikke godt ud, er der nogen der ved hvad det er, og
hvordan man kommer af med det
P.S. jeg har prøvet at tømme det og koge gruset, men det hjalp kun en kort
overgang

Med Venlig Hilsen
Tonny Nielsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 05-01-04 22:41

Tonny Nielsen skrev:

> [...]
> fiskene tager ikke skade, men det ser ikke godt ud, er der nogen
> der ved hvad det er, og hvordan man kommer af med det

Da jeg læste overskriften på dit indlæg tænkte jeg på katten, hvis
du da ellers har sådan en, men det er nu nok uspist foder som går
i forrådnelse og derfor ligner små hårbolde som svæver rundt.
Prøv at skære lidt ned på mængden af foder og se så om hårboldene
forsvinder.

Madsen.

Fra : John

Dato : 06-01-04 09:50

Det kunne eventuelt også være en form for alger.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 06-01-04 16:34

John skrev:

> Det kunne eventuelt også være en form for alger.

Det kunne det også ja.

Madsen.

Fra : Vito

Dato : 10-01-04 13:32

> P.S. jeg har prøvet at tømme det og koge gruset, men det hjalp kun en
kort
> overgang

Lad være med det. Du dræber bakterier der er nyttige for akvariet! Rens
bundlaget ved jævnligt (hver uge) at "støvsuge" det for skidt og
planterester med en slange.