Selv betale for Lasik-operation - hvorfor?
Fra : Quadro

Dato : 05-01-04 05:05

Hej i gruppen

Jeg er en ung mand på 21 år. Uden briller ser jeg rent sag af h....... til.
Jeg har ca +5 på begge øjne og bygningsfejl på det ene øje.

Jeg vil så gerne have en lasik operation så jeg kan blive fri for mine
briller. Så vidt jeg kan forstå skal en sådan laser-operation betales af
egen lomme. Hvorfor skal den egentlig det? Vel sikkert af samme gund at jeg
selv skal betale mine briller, men hvad er så den grund?

Fra : arc@na

Dato : 05-01-04 22:38

"Quadro" <quadro_jog@SPAMISEVILhotmail.com> wrote in

> Jeg er en ung mand på 21 år. Uden briller ser jeg rent sag af h.......
> til. Jeg har ca +5 på begge øjne og bygningsfejl på det ene øje.
> gund at jeg selv skal betale mine briller, men hvad er så den grund?

Dit syn er for godt til at det offentlige skal betale for det. Jeg tror
grænsen ligger omkring +/- 10.

arc@na

Fra : meldgaard

Dato : 23-01-04 15:29

"Quadro" skrev d. 05-01-04 05:05 dette indlæg :
> [...]
at jeg
> selv skal betale mine briller, men hvad er så den grund?

Hej.

Jeg er lige kommet hjem fra en undersøgelse i Århus med henblik på
lasik. Jeg har ca. -9,00 på begge øjne
og 3 D i bygningsfejl. Det svarer til ca. -12,00. Jeg ligger lige på
grænsen til det kan lade sig gøre at få OP
øjnene. Laseren kan højest gå op til -9,50, så jeg vil aldrig komme af
med mine briller. Problemet er at, hvis
man får det lavet og man stadigt har lidt styrke tilbage, vil man højst
sansynligt ikke kunne bruge linser igen.
Jeg får mit betalt af det off. på grund af styrke. Hvor grænsen går ved
jeg ikke. Hvis du selv skal betale bliver
det ca. 30.000,- for begge øjne på privatklinik.
Held og lykke. Jeg skal selv OP den 23/3-04.

http://www.kandu.dk/

Fra : meldgaard

Dato : 24-01-04 14:36

Check lige denne hjemmeside www.lasersyn.dk.