Opvaskermaskine men hvilken ??
Fra : Jensen

Dato : 04-01-04 19:04

Ja det er det store spørgsmål.
Er der gode/dårlige mærker ?.
Er der en prisklasse der er fornuftige at holde sig til ?.
Kan i anbefale noget ?.

Mvh
Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-04 11:11

"Jensen" <REMOVE_jjn@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> Ja det er det store spørgsmål.
> Er der gode/dårlige mærker ?.
> Er der en prisklasse der er fornuftige at holde sig til ?.
> Kan i anbefale noget ?.

Vi købte opvaskemaskinen, der stod her i huset, som vi lejer.
Den har helt sikkert et par år på bagen, men virker upåklageligt. Mrk. er
Bosch ( Diplomat ).
Vi har tidligere haft en opvaskemaskine af ukendt mærke og den virkede også
fint, i de 5 år, vi boede i huset. Den stod også i huset, da vi flyttede
ind, så den var heller ikke ny.
Jeg ved ikke, om man får mere for pengene ved, at vælge et dyrt/ velkendt
mærke, når det gælder opvaskemaskiner. Men det kan da godt være, at den
dyre, kan holde nogle år ekstra.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 05-01-04 13:54

Jensen wrote:
> Ja det er det store spørgsmål.
> Er der gode/dårlige mærker ?.
> Er der en prisklasse der er fornuftige at holde sig til ?.
> [...]

De fagfolk jeg kender foreslår disse mærker i prioteriet rækkefølge.

1. Miele
2. Bosch/Siemens (jeg foretrækker selv Siemens mest pga. deres design)
3. AEG
4. Alle de andre kendte mærker
5. Ecotronic og lignende 'no-name'

Mvh
Peter

Fra : Søren Hindsholm

Dato : 08-01-04 17:49

> De fagfolk jeg kender foreslår disse mærker i prioteriet rækkefølge.
>
> 1. Miele

Vi har en Miele, dyrt, men dejligt. Især er vi glade for at man kan
sætte en timer til at starte den, fx kl. 3 om natten - de dyre er så
stille at man ikke hører dem, og det er godt for energiproduktionen at
aftage energi i overskudsperioder. Om nogle år bliver det måske endda
billigere at købe el-energi i dem.

/Søren Hindsholm

Fra : Carsten Keller

Dato : 09-01-04 13:58

"Jensen" <REMOVE_jjn@jubiipost.dk> wrote in message
> Ja det er det store spørgsmål.
> Er der gode/dårlige mærker ?.

Det er der sikkert...

> Er der en prisklasse der er fornuftige at holde sig til ?.
> Kan i anbefale noget ?.

Min mor købte for 3-4 år siden en Euroline opvaskemaskine i Metro til
omkring 1500,- inklusiv moms, ud fra devisen at så måtte den holde så længe
den kunne. Den viste sig at køre fint, så jeg købte en magen til for 1½ år
siden.

Den har fine energi/vaskemærker (kan ikke lige huske om det er A eller B) og
tørreevne C, men hvis man bare åbner lågen når den er færdig er servicet
fint tørt alligevel. Vaskekvaliteten er der ikke noget i vejen med. Den er
selvfølgelig ikke lydløs, men når døren til køkkenet er lukket generer det
overhovedet ikke.

Indretningen er ganske udmærket, den har ikke smarte bestikskuffer og
lignende, men det hele bliver dog rent alligevel.

Konklusion: Jeg synes den er genial til pengene, men jeg vil nok vælge en
lidt mere lydsvag hvis vi havde køkken/alrum. Men her batter selv det
dobbelte beløb jo ikke noget...

Keller