Lægning fliser. Pris ?
Fra : Gaffa

Dato : 03-01-04 21:15

Hvad skal vi regne med af m2 pris for lægning af ca 200m2 terrasse, sti etc.
omkring vort nyt parcelhus ?

Entreprenøren der bygger huset afgraver mulden ned til 40cm dybde hvor der
er moræneler og lægger stabilgrus ud.

Hvad koster den resterende del af lægningen excl. de sten vi vælger ?

Hilsen
Gaffa

--
Ved svar via E-mail skal du fjerne 'x' foran min e-mail adresse.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 03-01-04 21:50

On Sat, 3 Jan 2004 21:14:52 +0100, "Gaffa" <xpl@privat.tele.dk> wrote:

> [...]
>er moræneler og lægger stabilgrus ud.
>
>Hvad koster den resterende del af lægningen excl. de sten vi vælger ?

Der er mange ting som spiller ind - hvilke slags fliser det er, hvor
regulære stykkerne er, er stierne snoede, hvor i landet osv.

(Ikke fordi jeg tør sige noget om hvad det vil koste, bare gøre
opmærksom på det ...)

http://www.gartneriet.dk

Fra : Kode ind

Dato : 03-01-04 22:05

> Hvad koster den resterende del af lægningen excl. de sten vi vælger ?

Ca. det samme som stenene koster. Dyre fliser er ofte sværere at lægge. Så
som tommelfingerregel er det OK.

/Thomas

Fra : Gaffa

Dato : 03-01-04 22:12

Tak for input.

Kender du nogen på Fyn (helst Nyborg) området der kan gøre dette arbejde.
Der er tale om Herregårdssten i 14x14cm med regulære områder/flader.

Hilsen
Gaffa

Fra : Leonard

Dato : 03-01-04 23:16

"Gaffa" <xpl@privat.tele.dk> wrote:

>Kender du nogen på Fyn (helst Nyborg) området der kan gøre dette arbejde.
>Der er tale om Herregårdssten i 14x14cm med regulære områder/flader.

Fundet via krak.dk: http://www.joemafliser.dk/ ved at søge på
brolægger og Fyn, der kommer 136 anlægsgartnere frem på Fyn og de
fleste af dem kan sikkert også lægge fliser. Er det ikke nok så søg på
entreprenører, eller kig i din lokale telefonbog.
--
mvh Leonard http://leonard.dk/
Det er en muldvarp på motorcykel!

Fra : Gaffa

Dato : 04-01-04 10:06

Tak for hjælpen !

Hilsen

Fra : benny

Dato : 04-01-04 08:33

"Gaffa" <xpl@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er moræneler og lægger stabilgrus ud.
>
> Hvad koster den resterende del af lægningen excl. de sten vi vælger ?

det er åbenbart kvadratherregårdsten du skal ha lagt
jeg vil foreslå dig at lægge den tradisonelle på 14x21 da den er lettere at
få fat på hvis du på et senere tidspunkt skal have flere
prisen kommer an på
hvor meget der skal rettes op efter entreprenøren
om du selv levere grusen
hvilken mønster der skal lægges i(1-2 eller 3 forbandt eller sildeben)
hvilken finish du kræver om det kun er stenene eller der også skal lægges
muld op mod stenene for at holde på dem
hvis det er 2forbandt vil jeg foreslå dig selv at lave det eller få det
lavet som
et tilskud til "kaffekassen"
så vil jeg tro du kan få lavet det for ca 40-50kr kvadratmeteren uden at
hænge mig ud......-))eskl de 13m3 betongrus du skal bruge
men for det beløb kan du få nogle gode bøffer at grille på grillen til
sommer
hvis du selv lægger dem smmen med nogle venner..........