Profilbrædder på badeværelse
Fra : Allan Møller

Dato : 03-01-04 18:52

Skal der nogen form for dampspærrer på når
man sætter profilbrædder i loftet på en badeværelse ?
Loftet er i forvejen isoleret og vel også med dampspærrer.

Mvh. Allan

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-01-04 21:55

"Allan Møller" <allan@anllanm.dk> skrev

> Skal der nogen form for dampspærrer på når
> man sætter profilbrædder i loftet på en badeværelse ?
> Loftet er i forvejen isoleret og vel også med dampspærrer.

Hvis du er sikker på, at der er en tæt (og korrekt placeret) dampspærre over
nuværende loftbeklædning, behøver du ikke yderligere membran.

Med korrekt placeret menes, at dampspærren sidder på den varme side af
isoleringen.

Ha' et godt nytår

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Allan Møller

Dato : 03-01-04 22:03

> Hvis du er sikker på, at der er en tæt (og korrekt placeret) dampspærre
over
> nuværende loftbeklædning, behøver du ikke yderligere membran.

Ja det ved jeg ikke - rækkehuset er fra '78 (svensk) og bygget i
betonelementer.
Var der tænkt på korrekt placeret dampspærre i '78 ?
Jeg kan umiddelbart ikke selv komme op for at tjekke det.
Men der er vel lavet noget over elementerne og undet taget.

Mvh. Allan

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 04-01-04 23:42

Hej Allan

Du skal være sikker på at der er dampspær før du sætter det nye loft op
Hvis den eksisterende dampspær er defekt så rådner det nye loft
hvis du sætter en ny dampspære op så der er to, så rådner dit gamle loft

så mit råd tjek grundigt inden du går igang evt rådfør dig med en fagmand
eller tjek byggetegninger grundigt

En anden mulighed er at perforerer det gamle loft, så du er sikker på at der
er en defekt dampspærer i loftet, og så sæt en ny dampspære op inden du
sætter
profilbræder op

Håber det ikke blev for snørklet og du kan bruge rådet

Hilsen Jan O

Fra : Allan Møller

Dato : 05-01-04 21:04

> [...]
> sætter
> profilbræder op
>

> Håber det ikke blev for snørklet og du kan bruge rådet

Jo tak - men betonlofter ?

Det er betonelementer som er lagt ned på tværs af væggene.
Altså ingen dampspærre der.

Når der så sidenhen er lagt tag på huset ville man så bruge dampspærre der ?

Mvh. Allan