Cigar
Fra : CLM

Dato : 03-01-04 13:57

Hej gruppe

Ved godt at dette emne muligvis er en smule off topic, men cigarer er vel et
nydelsesmiddel ligesom mange former for mad og drikke (går den mon?).
Her er mit spørgsmål:
Jeg havde til nytårsaften en kanon god cigar som en af mine venner havde med
hjem fra Cuba til mig. Jeg fik den ikke røget færdig, langt fra, men tog dog
resten af cigaren med hjem. Spørgsmålet er nu om denne cigar kan genbruges?
Kan jeg evt. klippe det yderste stykke af og så ryge videre, eller vil det
være spild af tid at opbevare cigaren til næste gang jeg skal bruge den.

Håber i kan hjælpe

Mvh
Carsten

Fra : Gerner

Dato : 03-01-04 14:33

On Sat, 3 Jan 2004 13:57:18 +0100, "CLM" <fake@fake.com> wrote in
dk.kultur.mad+drikke:

>Hej gruppe
>
>Ved godt at dette emne muligvis er en smule off topic, men cigarer er vel et

Total OT.

>nydelsesmiddel ligesom mange former for mad og drikke (går den mon?).

Så ville gruppen hedde dk.kultur.nydelsesmidler, og det gør den ikke.

>Her er mit spørgsmål:

At indhalere nikotin og kulstoffer m.m. er ikke et emne for denne gruppe.
Prøv et forum på www, ryge-/tobaksklubber.
Eller nærmeste tobaksforretning (af dem der sælger rygetobak som det nærmest
enete)

>3. Fundats:
>Emner vedrørende fremstilling, tilberedning og konsumering af
>mad og drikkevarer.

Hvis nogen skulle være i tvivl.

--
Gerner
556WU/2580hrs

Fra : Jørgen Hess

Dato : 03-01-04 15:38

"Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Prøv et forum på www, ryge-/tobaksklubber.
> Eller nærmeste tobaksforretning (af dem der sælger rygetobak som det

Men derfra og så til at svare som du er en x-ryger og ikke en
aldrig-ryger som jeg.

De fleste aldrig-rygere er som regel ligeglad med om andre ryger,
eller rettere føler sig ofte godt tilpas i selskab med en der ryger en
god pibe tobak eller en god cigar.
Hvorimod jeg tænder rødt når nogen lader en cigaret ryge sig selv i
askebægeret, eller cigaretrygeren holder cigaretten så den oser lige
op i mit ansigt. I den forbindelse vil jeg så sige at i mine næsebor
lugter en gentændt cigar ikke godt.

Det medicinsk/religiøse element om det er sundt eller ej, om det
generer omgivelserne eller x-rygere er jaloux på en ryger er mig
totalt uinteressant; men da tobak i hvertfald tidligere var et vigtigt
element til en god middag er det efter min ringe mening en del af
kulturen omkring mad og drikke.
mvh
Jørgen

Fra : Klaus Petersen

Dato : 03-01-04 17:27

> [...]
> totalt uinteressant; men da tobak i hvertfald tidligere var et vigtigt
> element til en god middag er det efter min ringe mening en del af

Tjae ... så ville rygning også være en del af masse andre kulturer.

Hører sport under denne gruppe bare fordi man nyder en fransk hotdog under
en fodboldkamp?

Min pointe er, at hvis grupperne skal holde deres emne, må man striks.

Rygning, cigarer etc. har intet med mad at gøre.

Fra : CLM

Dato : 03-01-04 20:39

Nå ja, men så tak for igenting. Jeg har i øvrigt tjekket, inden mit indlæg,
om der skulle findes andre danske grupper som var mere egnede til mit
indlæg, det kunne jeg dog ikke finde.
Synes nu nok at det er lidt sippede svar jeg har fået, specielt når man
tænker på indlægget lige ovenfor mit der omhandler noget med at kunne læse
sine egne indlæg, her er der 2 svar. Men ok, jeg kan da også godt se at det
er mere i relation til madlavning end cigarer er.

/Carsten

Fra : zasha

Dato : 03-01-04 20:58

"CLM" <fake@fake.com> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> er mere i relation til madlavning end cigarer er.

Tja jeg kan ikke svare dig, da jeg ingen forstand har på cigarer, men jeg
har da en mening om de svar du har fået....
Altså, hvis man ikke har et svar, så svarer man ikke
Har man et svar, så svarer man

En diskussion om hvorvidt cigarer hører til hér eller hist og pist .. jamen,
det er vist den menneskelige natur at diskutere alting, stolpe op og ned...

I min verden må man da gerne spørge om cigarer hér, da cognac, kaffe og
cigarer ofte hører med til billedet af en god middag....

Iøvrigt har cigarer jo rent historisk haft en voldsom come-back i
forbindelse med en vis Hr. Clinton ;)

Så....lighten up, folks og godt nytår :))

--
Hilsen Heidi

http://chocolade.dk

Fra : Gerner

Dato : 04-01-04 12:35

On Sat, 3 Jan 2004 20:57:44 +0100, "zasha" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> wrote
in dk.kultur.mad+drikke:

> [...]
>
>Iøvrigt har cigarer jo rent historisk haft en voldsom come-back i
>forbindelse med en vis Hr. Clinton ;)
>
>Så....lighten up, folks og godt nytår :))

Hvorfor skriver du, når det bare er for at skrive ? Dit vrøvl kan ikke bruges
til noget. Med andre ord, tobaksrygning har intet med mad at gøre.

>3. Fundats:
>Emner vedrørende fremstilling, tilberedning og konsumering af
>mad og drikkevarer.

Du er åbenbart stadig i tvivl.

--
Gerner
560WU/2604hrs

Fra : Christian

Dato : 04-01-04 13:00

Hvem har dog tisset på din sukkermad?

Jeg går ud fra at sukkermadder er et tilladt diskussionsemne jvf. 3.
Fundats:
"Emner vedrørende fremstilling, tilberedning og konsumering af mad og
drikkevarer."

-Christian

Fra : CLM

Dato : 04-01-04 13:14

LOL

Fra : Gerner

Dato : 04-01-04 18:35

On Sun, 4 Jan 2004 13:13:33 +0100, "CLM" <fake@fake.com> wrote in
dk.kultur.mad+drikke:

>LOL

Du har lavet en fejl og derfor skal du tilsvine mig ?

--
Gerner
561WU/2609hrs

Fra : CLM

Dato : 04-01-04 19:21

> Du har lavet en fejl og derfor skal du tilsvine mig ?

Synes bare generelt du er for sjov. Tænk at blive ved med at hidse sig op
over disse små-ting.
Men jeg glæder mig hver gang jeg tænder computeren, til at læse dit nyeste
indlæg.

Mvh
Carsten

Fra : Gerner

Dato : 04-01-04 19:55

On Sun, 4 Jan 2004 19:20:36 +0100, "CLM" <fake@fake.com> wrote in
dk.kultur.mad+drikke:

>Synes bare generelt du er for sjov. Tænk at blive ved med at hidse sig op
>over disse små-ting.

Gruppens fundats er en småting ? Det må vi lige have afklaret.

>Men jeg glæder mig hver gang jeg tænder computeren, til at læse dit nyeste
>indlæg.

Mon ikke du bare kan liste af.

fut dk.admin.

--
Gerner
561WU/2609hrs

Fra : Christian

Dato : 05-01-04 00:29

Gerner, min kære, kære, kære ven, din opførsel i denne nyhedsgruppe er
simpelthen et førsteklasses skoleeksempel på hvorfor det er forkert af
forældrer at straffe deres børn for at lege med egen afføring i den første
halvdel af barnets 1. leveår. Lige til en lærebog på psykologistudiet - må
jeg have lov at citere dig?

Bemærk, venligst, at afføring er et produkt af "tilberedning og konsumering
af mad" og derfor er tilladt i flg. 3. Fundats: "Emner vedrørende
fremstilling, tilberedning og konsumering af mad og drikkevarer."

-Christian

P.S. Jeg kan se at du har været så hensynsløst snedig at ændre replyadressen
til "dk.admin" i stedet for "dk.kultur.mad+drikke". Den gik ikke, din lille
bisse

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 05-01-04 00:53

Således skrev "Christian" <spam@snog.dk> i dk.kultur.mad+drikke Mon,
5 Jan 2004 00:28:44 +0100:

>P.S. Jeg kan se at du har været så hensynsløst snedig at ændre replyadressen
>til "dk.admin" i stedet for "dk.kultur.mad+drikke". Den gik ikke, din lille
>bisse

Til gengæld må du gerne fut'te til f.eks. <news:dk.admin.netikette> en
anden gang, da denne tråd ikke handler voldsomt meget om mad og drikke
mere.

Fut til netikette.

Knud
--
Access denied ... nah nah na nah nah !

Fra : Gerner

Dato : 04-01-04 18:33

On Sun, 4 Jan 2004 12:59:30 +0100, "Christian" <spam@snog.dk> wrote in
dk.kultur.mad+drikke:

>Hvem har dog tisset på din sukkermad?

Ved du hvad ? Kunstig intelligens er langt smartere end din narturlige dumhed.

--
Gerner
561WU/2609hrs

Fra : Gerner

Dato : 04-01-04 12:26

On Sat, 3 Jan 2004 20:39:15 +0100, "CLM" <fake@fake.com> wrote in
dk.kultur.mad+drikke:

>Nå ja, men så tak for igenting. Jeg har i øvrigt tjekket, inden mit indlæg,
>om der skulle findes andre danske grupper som var mere egnede til mit
>indlæg, det kunne jeg dog ikke finde.

Der er *altid* en passende gruppe til alle slags indlæg. TADAA:
dk.generel.

>Synes nu nok at det er lidt sippede svar jeg har fået, specielt når man
>tænker på indlægget lige ovenfor mit der omhandler noget med at kunne læse

Så når nogen andre sender OT indlæg i gruppen, så er alle OT indlæg i orden ?
Sådan spiller klaveret heller ikke.

>sine egne indlæg, her er der 2 svar. Men ok, jeg kan da også godt se at det
>er mere i relation til madlavning end cigarer er.

Nåh, nå græder du vel ikke.
Iøvrigt er der flere svar, bla.a. fra ot skriveren selv.

--
Gerner
560WU/2604hrs

Fra : CLM

Dato : 04-01-04 13:13

Jamen tak for det venlige svar Gerner, du virker som en helt kanon fyr.

/Carsten

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 05-01-04 06:02

> [...]

> Prøv et forum på www, ryge-/tobaksklubber.
> Eller nærmeste tobaksforretning (af dem der sælger rygetobak som det

Gerner, hvad er det lige der er gået galt for dig?

Ifølge min newsserver deltog du f.eks. aktivt i diskussionen om 'Drikkepenge
i DK' - et emne der heller ikke er on-topic for dk.kultur.mad+drikke. Der så
man ikke meget til dig som net-politibtjent.

Men skillelinien er måske at hvis det er en diskussion DU vil deltage i, se
er det on-topic?

Ebbe

Fra : Gerner

Dato : 05-01-04 12:41

On Mon, 5 Jan 2004 06:02:25 +0100, "Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> wrote in
dk.kultur.mad+drikke:

> [...]
>i DK' - et emne der heller ikke er on-topic for dk.kultur.mad+drikke. Der så
>man ikke meget til dig som net-politibtjent.

Jeg mener at det du betaler for mad og drikke er et emne for gruppen.

>Men skillelinien er måske at hvis det er en diskussion DU vil deltage i, se
>er det on-topic?

Pladder, Tobak er ikke mad.

--
Gerner
563WU/2620hrs

Fra : Leif Poulsen

Dato : 05-01-04 14:07

> Pladder, Tobak er ikke mad.

Så læs Politiken Søndag 4/1 4. sektion:
Pibetobak som drys på rå kammuslinger, Tobak som smagsforstærker i en sovs
til duebryst eller Tobak i desserten med ananas.

mvh. leif

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 05-01-04 17:05

"Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> wrote in message

> Jeg mener at det du betaler for mad og drikke er et emne for gruppen.

Det er godt nok en meget kreativ fortolkning af den fundats du ellers så
hårdhændet forfægter.

> Pladder, Tobak er ikke mad.

Det er drikkepenge heller ikke.

Nuvel, jeg har oplevet dine "tiltag" i andre newgroups og det er ikke
lykkedes nogen at stemme dit sind så mildt at du bare hopper over de indlæg,
der ikke lige passer med din opfattelse af gruppens fundats.

Derfor, EOD herfra.

Ebbe

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 04-01-04 20:01

CLM wrote:
> [...]
> havde med hjem fra Cuba til mig. Jeg fik den ikke røget færdig, langt
> fra, men tog dog resten af cigaren med hjem. Spørgsmålet er nu om

Jeg er ikke selv cigarryger, men jeg kender en :)
Han siger at man godt kan gemme en halvrøget cigar til næste dag. Ligger
den længere, vil den miste voldsomt i kvalitet. Der vil udvikles
'bitterstoffer' og den vil tørre ud.

> Kan jeg evt. klippe det yderste stykke af
> og så ryge videre, eller vil det være spild af tid at opbevare
> cigaren til næste gang jeg skal bruge den.

Du skal bestemt ikke klippe noget af. Brændfladen hjælper mad til at
beskytte cigaren.

> Håber i kan hjælpe

Ingen garanti, da det altsammen er andenhåndsoplysninger. Men trods alt
lidt bedre end de øvrige svar du har fået i gruppen.

Jeg synes iøvrigt det er underligt, at folk, der er hurtigt ude med at
kalde et indlæg, der måske er på kanten af gruppens emne, for OT, ikke
selv har nogen problemer med at fortsætte den OT debat det er blevet
til. Men sådan er der jo så meget.

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Gerner

Dato : 04-01-04 22:45

On Sun, 4 Jan 2004 20:01:10 +0100, "Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid>
wrote in dk.kultur.mad+drikke:

Emnet er OT, det samme er svar.

fut dk.admin

>Ingen garanti, da det altsammen er andenhåndsoplysninger. Men trods alt
>lidt bedre end de øvrige svar du har fået i gruppen.

Alle svar på spørgsmålet er OT.

> [...]
>kalde et indlæg, der måske er på kanten af gruppens emne, for OT, ikke
>selv har nogen problemer med at fortsætte den OT debat det er blevet

Læs da for h fundatsen, og undlad at svare på klare OT indlæg.
Tobaksrygning er IKKE et emner for denne gruppe.

Fundatser debatteres i dk.admin, noget du åbenbart heller ikke forstår.

--
Gerner
561WU/2609hrs

Fra : Peter Wallaze

Dato : 05-01-04 16:03

> Emnet er OT, det samme er svar.
> Alle svar på spørgsmålet er OT.
> Læs da for h fundatsen, og undlad at svare på klare OT indlæg.
> Tobaksrygning er IKKE et emner for denne gruppe.

Dermed velsagtens dine egne svar?? Tæller man dine indlæg sammen, så ser man
at du skriver flere off topic indlæg end on topic, eftersom næsten alt du
kan udtale dig om, er hvorvidt du mener et indlæg hører til i en gruppe
eller ej. Hvis du derfor prøvede at tie, så ville off topic trafikken
faktisk falde.

Fra : Leif Poulsen

Dato : 04-01-04 23:43

> [...]
> være spild af tid at opbevare cigaren til næste gang jeg skal bruge den.

Den kan sikkert genbruges - men nok ikke med samme nydelse som første gang.
Jeg tror ikke at du skal klippe noget af, men blot holde askeenden ind over
en flamme så der atter kommer glød.
God fornøjelse.

mvh. leif

Fra : CLM

Dato : 05-01-04 15:02

Så er der vist bare tilbage at sige tak (Det er vel ok at sige tak og dermed
afslutte diskussionen). Både til de to personer der har svaret, men så
sandelig også til Gerner der har gjort det til en fornøjelse at åbne min
computer og tjekke indlæg.
Til Gerner kan jeg kun sige at jeg har respekt for de mennesker der søger at
håndhæve fundatser i de mange nyhedsgrupper, men når man som dig vælger at
være aggressiv og, til tider, barnlig, ja så skaber man nok mere kaos end
der allerede er i forvejen.

Nå, men det var sidste ord fra mig i denne sag (og ja, jeg forventer da
klart et indlæg mere fra dig Gerner hvor du sviner mig til).

Mvh
Carsten

Fra : Peter Græbe

Dato : 05-01-04 15:42

CLM skrev i

> Nå, men det var sidste ord fra mig i denne sag (og ja, jeg forventer da
> klart et indlæg mere fra dig Gerner hvor du sviner mig til).

Undskyld jeg forstyrrer, nu hvor røgen er ved at lette - men hvordan gik
det egentlig med den famøse cigarstump?

--
Mvh. Peter Græbe