Er der ikke en måde...
Fra : Per Madsen

Dato : 02-01-04 16:11

Noget der har irriteret mig lidt er, at når jeg downloader et program,
mountes der et diskimage, som ud over selve programmet, ofte også
indeholder dokumentation, pulgins olign. Hvis jeg bare dropper al
indeholdet af dette diskimage i programmappen, får jeg alle dele spredt
rundt mellem hinanden. Derfor er jeg nød til først at lave en mappe,
navngive den, smide indholdet fra diskimaget over i den, og så herefter
lægge mappen over i programmappen. Kan det virkelig passe at der ikke er
en indbygget måde i OS X, hvorved man kommer uden om det på? Jeg ved
FruitMenu har en sådan funktion, men den gider jeg ikke bruge/betale
for.....
Hmmm...kan man ikke evt. lave et AppleScript der klarer ærterne?

--
Mhv. Per Madsen
www.ecotox.dk,- Links til uundværligt mac software, sites, musik etc.

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 02-01-04 16:22

"Per Madsen" skrev 02.01.2004 16:11:

> [...]
> lægge mappen over i programmappen. Kan det virkelig passe at der ikke er
> en indbygget måde i OS X, hvorved man kommer uden om det på? Jeg ved

Kan du ikke bare smide hele disk-billedet (efter at det er mountet) over i
programmappen. Så bliver det jo til en mappe.

/kristian

Fra : Per Madsen

Dato : 02-01-04 16:47

Kristian Storgaard <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote:

> Kan du ikke bare smide hele disk-billedet (efter at det er mountet) over i
> programmappen. Så bliver det jo til en mappe.
>
> /kristian

Hos mig bliver det til en henvisning til det mountede diskimage...så det
kan jeg ikke

Fra : Karl Antz

Dato : 02-01-04 17:18

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> Hos mig bliver det til en henvisning til det mountede diskimage...så det
> kan jeg ikke

.... men hvis du nu holder alt-tasten ned mens du trækker det mountede
disk-image - så skal du se løjer

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Per Madsen

Dato : 02-01-04 18:08

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> ... men hvis du nu holder alt-tasten ned mens du trækker det mountede
> disk-image - så skal du se løjer
>
> hilsen ka'l

Tak Karl ....det prøver jeg!