Mine fisk er syge... Hvad kan jeg gøre?
Fra : Camilla

Dato : 02-01-04 10:44

Jeg har et 140L. akvarie... Mine Scalarer dør på stribe i øjeblikket... De
får en hvidlig belægning på oversiden af hovedet, og der er blodudtrækninger
ved de forreste finner.... Jeg har taget dem jeg med sikkerhed kunne sige
var smittet fra, men smitten er jo måske i hele vandet... De andre arter
fisk jeg har ser ikke smittede ud, kun Scalarerne... Hvad kan dette være, og
hvad kan jeg gøre?

Hilsen Camilla!

Fra : Michael A

Dato : 02-01-04 13:56

Det er helt sikker en form for svamp fiskene har fået. Skynd dig ned til den
lokale akvarie butik og køb et middel mod svampe infektioner. Og ja alle
fiskene har det med garenti.

Mvh Michael

Fra : Camilla

Dato : 02-01-04 16:36

Kan de virkelg dø af en svampbakterie...????
Jeg vil gøre som skrevet nedenfor... Nu der bliver sagt svamp har jeg ved
nærmere eftersyn konstateret at de nærmest ser lidt mugne ud, altså at det
er somom der er en trådagtig belægning på... Kan det så svare sig at tage
andre fisk væk som jeg kan se er smittede... Om ikke andet kan jeg vel
frelse dem fra de andre som bider i dem... Håber sandelig dit råd hjælper!

Venlige hilsner fra Camilla.

Fra : Michael A

Dato : 02-01-04 18:18

Du skal ikke fjerne nogen fisk, de skal alle sammen igennem kuren. Det er
vigtigt at de akvarier som fiskene har været i får samme tur ellers kan
sygdommen opstå igen. Forresten har du fået nye fisk? Det er jo vigtigt at
bestemme hvordan sygdommen er opstået.

Mvh
-Michael-

Fra : Camilla

Dato : 03-01-04 12:16

Ja, jeg har lige præcis fået nye fisk, nogle sværdragere der ikke ser syge
ud, og 2 fine store scalarer som begge er stået af, så jeg vil gætte på det
er de 2 der har forårsaget problemet... Jeg har nu været nede og købe noget
mod svamp, og alle fisk er i behandling! Håber bare de sidste klarer den,
det er jo mange penge når jeg skal ud og have nye!
Når nu jeg køber nye, skal jeg så sætte dem i karrentæne i 14 dages tid for
at se om de er syge, jeg skal naturligvis ikke have nye før jeg er 100%
sikker på de andre er raske!

Tak for hjælpen!

Hilsen Camilla.