Lukket råhus
Fra : Peter Westh

Dato : 01-01-04 21:52

Jeg overvejer at købe at såkaldt lukket råhus fra Kalmar-huse. Altså
selvbyg, hvor de laver fundament, tag og ydervægge, og man selv står for
resten. Er der nogen, der har erfaringer med det? Gode/dårlige? Skjulte
udgifter? Etc. Hvor fingerfærdig skal man egentlig være? Kan det betale sig
i forhold til medbyg/ nøglefærdigt hus?

MVH

Peter

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-01-04 15:31

"Peter Westh" <pwesth@tiscali.dk> skrev

> [...]
> resten. Er der nogen, der har erfaringer med det? Gode/dårlige? Skjulte
> udgifter? Etc. Hvor fingerfærdig skal man egentlig være? Kan det betale

Vær opmærksom på, at det kræve autoriserede håndværkere at få installeret
kloak og el og varme. Vand kan det også betale sig at snakke med en fagmand
om.

Ha' et godt nytår

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Leonard

Dato : 03-01-04 17:05

"Peter Westh" <pwesth@tiscali.dk> wrote:

>Jeg overvejer at købe at såkaldt lukket råhus fra Kalmar-huse. Altså
>selvbyg, hvor de laver fundament, tag og ydervægge, og man selv står for
>resten.

Overvej at få tilbud fra en anden murermester, Kalmar er ikke kendt
for at være billige ... om kvaliteten er pengene værd ved jeg ikke.
Og så er det vel egentlig nemmere selv at bygge ydervæggene end det er
at lægge varme i et gulv, der er i hvert fald noget med hvad man må og
ikke må som jeg ikke synes går op i denne fordeling af hvad du køber
færdigt og selv vil lave.
--
mvh Leonard http://leonard.dk/
Det er en muldvarp på motorcykel!