/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ISDN
#NavnPoint
srhansen 514
strarup 365
tedd 300
Smitty 274
BjarneD 250
madmikk 245
miritdk 240
pallebhan.. 200
Per.Frede.. 200
10  dk 160
Optaget når man løfter røret?
Fra : Jean


Dato : 30-12-03 17:41

Hej NG!

Vi har ISDN og ADSL hos TDC. Vi har en almindelig NT-boks (den grå fra
Siemens), som er koblet sammen med et Lasat ISDN modem.

2 ud af 3 gange vi løfter røret 'melder telefonen optaget"... og vi skal
trykke på 'afbryd forbindelse' på telefonen mange gange før vi får en
klartone. Det er på alle hustands 4 telefoner... hvordan kan det være?

Jeg har opgradet Lasat modemet til nyeste firmware. Har hørt at der har
været problemer med den NT-boks jeg har... kan det være den, der er
problemet?

Mvh Jean



 
 
Martin Højriis Krist~ (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 31-12-03 01:12

"Jean" <askme@ifyouwantit> skrev i en meddelelse
news:3ff1aaa2$0$95033$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg har opgradet Lasat modemet til nyeste firmware. Har hørt at der har
> været problemer med den NT-boks jeg har... kan det være den, der er
> problemet?

Næppe.. Kan du udelukke LASAT'en fra setuppet og se om den er problemet?

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Jean (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 31-12-03 10:45

Martin Højriis Kristensen skrev:
> Næppe.. Kan du udelukke LASAT'en fra setuppet og se om den er problemet?

Vi har en ISDN telefon, som er koblet direkte i NT-boksen... den gør det
samme som de 3, der er tilkoblet LASAT modemet.

Mvh Jean



Jesper G. Poulsen (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 31-12-03 11:26

In article <3ff29abb$0$95064$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
askme@ifyouwantit says...
> > Næppe.. Kan du udelukke LASAT'en fra setuppet og se om den er problemet?
> Vi har en ISDN telefon, som er koblet direkte i NT-boksen... den gør det
> samme som de 3, der er tilkoblet LASAT modemet.

Prøv at koble LASAT'en fra.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Jean (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 31-12-03 11:43

Jesper G. Poulsen skrev:
> Prøv at koble LASAT'en fra.

Ja, men ISDN-telefonen har jo ikke noget med LASAT modemet at gøre. De er jo
ikke koblet direkte sammen....

Men jeg prøver det selvfølgelig...

Mvh Jean



Jean (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 31-12-03 11:48

Jeg skrev:
> Men jeg prøver det selvfølgelig...

Ved ikke om jeg gjorde det klart nok, men ISDN telefonen melder osse optaget
på samme vis, som de 3 analoge telefoner... så jeg tror ikke det er
LASAT-modemet.

Mvh Jean



Martin Højriis Krist~ (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 31-12-03 12:11

"Jean" <askme@ifyouwantit> skrev i en meddelelse
news:3ff2a96c$0$95003$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Ved ikke om jeg gjorde det klart nok, men ISDN telefonen melder osse
optaget
> på samme vis, som de 3 analoge telefoner... så jeg tror ikke det er
> LASAT-modemet.

Prøv at koble den for at udelukke den.

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Jesper G. Poulsen (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 31-12-03 12:26

In article <3ff2a96c$0$95003$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
askme@ifyouwantit says...
> Ved ikke om jeg gjorde det klart nok, men ISDN telefonen melder osse optaget

Jeg ved ikke om jeg gjorde det klart nok?

Det kaldes systematisk fejlfinding.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Jean (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 31-12-03 12:45

Jesper skrev:
> Jeg ved ikke om jeg gjorde det klart nok?
> Det kaldes systematisk fejlfinding.

Det har du i hvert fald nu... sikke en tone!

Godt nytår til dig!

Mvh Jean



Jesper G. Poulsen (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 31-12-03 16:09

In article <3ff2b6d0$0$95009$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
askme@ifyouwantit says...
> Det har du i hvert fald nu... sikke en tone!

Tja, jeg fulgte bare dit spor...

> Godt nytår til dig!

Lige over - med eller uden telefoni


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Jean (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 31-12-03 17:41

Jesper skrev:
> Tja, jeg fulgte bare dit spor...


Mit spor? Jeg svarede altså på mit eget indlæg, som jeg synes indholdt for
lidt info.

>> Godt nytår til dig!
>Lige over - med eller uden telefoni

Selvfølgelig...

Mvh Jean



Jesper G. Poulsen (01-01-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 01-01-04 11:47

In article <3ff2fc31$0$95020$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
askme@ifyouwantit says...
> Mit spor? Jeg svarede altså på mit eget indlæg, som jeg synes indholdt for
> lidt info.

Citat:
Ved ikke om jeg gjorde det klart nok,
Citat slut.

Som om vi ikke kan forstå at du har afskrevet LASAT'en som synderen
uden at prøve det efter i praksis.

Anyroads, når du har forbindelse igen, så piller du LASAT'en fra og
fortæller os om resultatet.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Pongo (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Pongo


Dato : 31-12-03 12:35

Jean wrote:
>> Men jeg prøver det selvfølgelig...
>
> Ved ikke om jeg gjorde det klart nok, men ISDN telefonen melder osse
> optaget på samme vis, som de 3 analoge telefoner... så jeg tror ikke
> det er LASAT-modemet.

Man kan godt forestille sig at LASAT-modemmet ved en fejl belægger begge
B-kanaler, hvorefter linierne ud af huset er optaget. Modemmet kunne
måske finde på at ringe til sig selv eller lignende.
Har du checket din telefonregning for at se om der foregår noget du ikke
er bekendt med ?
/Klaus



Jean (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 31-12-03 12:44

Pongo skrev:
> Man kan godt forestille sig at LASAT-modemmet ved en fejl belægger begge
> B-kanaler, hvorefter linierne ud af huset er optaget. Modemmet kunne
> måske finde på at ringe til sig selv eller lignende.

Tror ikke det er tilfældet, da jeg har holdt øje med modemet og det har på
ingen måde indikeret, at det har forsøgt at ringe op uden vi har løftet
røret.

> Har du checket din telefonregning for at se om der foregår noget du ikke
> er bekendt med ?

Ja, der er ikke forgået noget unaturligt.

Mvh Jean.



Ukendt (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-12-03 16:03


"Jean" <askme@ifyouwantit> skrev i en meddelelse
news:3ff2b694$0$95008$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Pongo skrev:
> > Man kan godt forestille sig at LASAT-modemmet ved en fejl belægger begge
> > B-kanaler, hvorefter linierne ud af huset er optaget. Modemmet kunne
> > måske finde på at ringe til sig selv eller lignende.
>
> Tror ikke det er tilfældet, da jeg har holdt øje med modemet og det har på
> ingen måde indikeret, at det har forsøgt at ringe op uden vi har løftet
> røret.
>
> > Har du checket din telefonregning for at se om der foregår noget du ikke
> > er bekendt med ?
>
> Ja, der er ikke forgået noget unaturligt.
>
> Mvh Jean.
>
>

NT box + Lasat modem. Har oplevet, at modem ikke ringer videre til analoge
enheder, lige som de ikke kan ringe "ud" (fax). ISDN2 kanalerne var ikke
berørt af det, skal det lige siges.

Der var lys i 2 røde lysdioder i stedet for det normale med lys i kun én. Et
reset af modemet ved simpelthen at tage strømmen fra det og sætte den til
igen løste problemet, der i øvrigt kun er opstået 3-4 gange i løbet af et
par år - formodentlig i forbindelse med et kraftigere tordenvejr (ikke andet
elektronik kruttet af).
--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen


Jesper G. Poulsen (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 31-12-03 16:09

In article <3ff2b694$0$95008$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
askme@ifyouwantit says...
> Tror ikke det er tilfældet, da jeg har holdt øje med modemet og det har på
> ingen måde indikeret, at det har forsøgt at ringe op uden vi har løftet
> røret.

Det er ikke sikkert at du kan se det... Der kan være softwarefejl i det
LASAT. Har du prøvet at pille det fra, sådan som har opfordret dig
til???


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Jean (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 31-12-03 17:40

Jesper G. Poulsen skrev:
> Det er ikke sikkert at du kan se det... Der kan være softwarefejl i det
> LASAT. Har du prøvet at pille det fra, sådan som har opfordret dig
> til???

Jeg har opgradet til nyeste firmware i modemet. Jeg har ikke pillet modemet
fra, da jeg ikke har telefonforbindelse... (den har været væk i en uge. TDC
har ikke tid til at raparere et kabel 100 meter fra vores hus.)

Men så snart TDC får det lavet, så prøver jeg det selvfølgelig.

Mvh Jean



Bjarke Hansen (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 31-12-03 13:41


"Jean" <askme@ifyouwantit> wrote in message
news:3ff1aaa2$0$95033$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej NG!
>
> Vi har ISDN og ADSL hos TDC. Vi har en almindelig NT-boks (den grå fra
> Siemens), som er koblet sammen med et Lasat ISDN modem.
>
> 2 ud af 3 gange vi løfter røret 'melder telefonen optaget"... og vi skal
> trykke på 'afbryd forbindelse' på telefonen mange gange før vi får en
> klartone. Det er på alle hustands 4 telefoner... hvordan kan det være?
>
> Jeg har opgradet Lasat modemet til nyeste firmware. Har hørt at der har
> været problemer med den NT-boks jeg har... kan det være den, der er
> problemet?

Der er sat strøm til NT boksen?
Hvor langt er kablet fra NT til Lasat?
Hvor langt er kablet fra NT til ISDN telefon?
og står NT til 50ohm, 100ohm eller uendelig?
Hvis isdntelefon og Lasat er sat direkte til NT bok, uden decidereret
ISDN-kabling med slutmodstande, må kablet til hver enhed max være 10meter,
og NT skal stå på 100ohm, hvis der er lavet s-bus (ISDN kabling) til
ISDNtelefon skal NT stå på 100ohm..

Ellers kan du med fordel prøve at høre din udbyder om at få skiftet din NT
bok, til en ny NTab box, hvor du så ikke behøver lasat´en til de analoge
telefoner.



Jean (03-01-2004)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 03-01-04 13:22

Bjarke Hansen skrev:
> Der er sat strøm til NT boksen?
Selvfølgelig.

> Hvor langt er kablet fra NT til Lasat?

Det kabel som fulgte med modemet, ca. 1-1,5 m.

> Hvor langt er kablet fra NT til ISDN telefon?

Det kabel, som fulgte med telefonen, ca. 2 m.

> og står NT til 50ohm, 100ohm eller uendelig?

Den står på 50 ohm.

> Hvis isdntelefon og Lasat er sat direkte til NT bok, uden decidereret
> ISDN-kabling med slutmodstande, må kablet til hver enhed max være 10meter,

Kablerne er sket ikke så lange.

> og NT skal stå på 100ohm, hvis der er lavet s-bus (ISDN kabling) til
> ISDNtelefon skal NT stå på 100ohm..

huh?

> Ellers kan du med fordel prøve at høre din udbyder om at få skiftet din NT
> bok, til en ny NTab box, hvor du så ikke behøver lasat´en til de analoge
> telefoner.

Det vil jeg spørge TDC om......

Mvh Jean




Bjarke Hansen (03-01-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 03-01-04 14:39

"Jean" <askme@ifyouwantit> wrote in message
news:3ff6b400$0$95013$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

[SNIP]

> > Hvis isdntelefon og Lasat er sat direkte til NT bok, uden decidereret
> > ISDN-kabling med slutmodstande, må kablet til hver enhed max være
10meter,
>
> Kablerne er sket ikke så lange.

Godt, kan se på ovenstående at det så ikke er problemet......

>
> > og NT skal stå på 100ohm, hvis der er lavet s-bus (ISDN kabling) til
> > ISDNtelefon skal NT stå på 100ohm..
>
> huh?
>
> > Ellers kan du med fordel prøve at høre din udbyder om at få skiftet din
NT
> > bok, til en ny NTab box, hvor du så ikke behøver lasat´en til de analoge
> > telefoner.
>
> Det vil jeg spørge TDC om......

og da du ikke har problemer med din lokale ISDN installation er det jo nok
linien fra centralen til dig som er defekt??? det snakkede du også om
tidligere... og når udstyret ikke kan få forbindelse til central, dytter det
bare optaget.



Jean (03-01-2004)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 03-01-04 17:28

Bjarke Hansen skrev:
> og da du ikke har problemer med din lokale ISDN installation er det jo nok
> linien fra centralen til dig som er defekt???

Jeg har problemer. Det var da min linie fungerede, at vores telefoner meldte
optaget....
Jeg tror, det er NT-boksen.
Hvis telefonerne fortsat gør det, når linien igen fungerer, så vil jeg be'
TDC om en ny NT-boks.

Mvh Jean



Jesper G. Poulsen (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 04-01-04 15:52

In article <3ff6edb3$0$95084$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
askme@ifyouwantit says...
> Jeg tror, det er NT-boksen.

Jeg tror det er din LASAT.

> Hvis telefonerne fortsat gør det, når linien igen fungerer, så vil jeg be'
> TDC om en ny NT-boks.

Jeg ville undersøge om det er LASAT'en, først.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Jean (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 04-01-04 16:43

Jesper G. Poulsen skrev:
> Jeg tror det er din LASAT.

Det tror jeg ikke, da jeg har prøvet at koble LASAT-modemet fra... og
ISDN-telefonen kan stadigvæk godt finde på at gøre det.

> Jeg ville undersøge om det er LASAT'en, først.

Når min linie igen fungerer, vil jeg forsøge det igen.

Mvh Jean



Dan Spares (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Dan Spares


Dato : 06-01-04 09:57

Joo
"Jean" <askme@ifyouwantit> skrev i en meddelelse
news:3ff1aaa2$0$95033$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej NG!
>
> Vi har ISDN og ADSL hos TDC. Vi har en almindelig NT-boks (den grå fra
> Siemens), som er koblet sammen med et Lasat ISDN modem.
>
> 2 ud af 3 gange vi løfter røret 'melder telefonen optaget"... og vi skal
> trykke på 'afbryd forbindelse' på telefonen mange gange før vi får en
> klartone. Det er på alle hustands 4 telefoner... hvordan kan det være?
>
> Jeg har opgradet Lasat modemet til nyeste firmware. Har hørt at der har
> været problemer med den NT-boks jeg har... kan det være den, der er
> problemet?
>
> Mvh Jean
>
>



Jesper G. Poulsen (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 06-01-04 17:19

In article <RLuKb.67576$jf4.4357897@news000.worldonline.dk>,
danspares@hotmail.com says...
> Joo

Hvad svarer du på?


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Jean (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 07-01-04 17:49

Så nu virker vore telefoner igen! Det var skønt...
Jeg har opdateret firmwaren i vores LASAT-modem og indtil videre, er
optaget-tonen væk. Hvis den ikke kommer inden for en uge, så tror jeg
problemet er væk...

I fik altså ret....

Tak for jeres svar og jeg skal nok vende tilbage, hvis problemet ikke er
forsvundet alligevel...

Mvh Jean



Jesper G. Poulsen (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 07-01-04 19:37

In article <3ffc38a6$0$95007$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
askme@ifyouwantit says...

> Så nu virker vore telefoner igen! Det var skønt...
> Jeg har opdateret firmwaren i vores LASAT-modem og indtil videre, er




--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Jean (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 07-01-04 22:27

Jesper G. Poulsen:
>

BTW synes jeg det er dårligt, at man skal vente på TDC får samlet et kabel i
jorden over 500 meter væk fra ens hus. Vi har ikke haft telefonforbindelse
siden 22. dec... nu har vi d. 7. januar! 17 DØGN tog det!

Det var teknikeren fra TDC, der kom forbi, som sagde at optagettonen kunne
skyldes LASAT-modemet. Jeg skulle opdatere firmawaren. Hvis det ikke
virkede, så var det NT-boksen.

Indtil nu, så har de ikke meldt optaget, såh......

Mvh Jean



JMo. (07-01-2004)
Kommentar
Fra : JMo.


Dato : 07-01-04 23:06

Jean wrote:

> BTW synes jeg det er dårligt, at man skal vente på TDC får samlet et
> kabel i jorden over 500 meter væk fra ens hus. Vi har ikke haft
> telefonforbindelse siden 22. dec... nu har vi d. 7. januar! 17 DØGN
> tog det!

Det behøver nu ikke at ta' så længe - det er udelukkende et spørgsmål om
penge...

http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=art_3889_32

Jean (13-01-2004)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 13-01-04 20:07

Jesper G. Poulsen skrev:
>

Jeg gik ned til TDC og fik en ny NT-boks, hvor både ISDN telefon og analoge
telefoner kan sidde i.... og så blev jeg tilbudt nogle nye telefoner osse
istedet for dem vi har fra TDC. Helt gratis... så nu kører det...

Tak for svarene!

Mvh Jean



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste