Hjælp!! The Sims
Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 29-12-03 21:39

Hej alle

Jeg håber der sidder nogen The_Sims freaks her, som kan hjælpe mig.

Efter at ha' fået The Sims On Holiday i julegave, har jeg brugt de sidste
mange dage på at hende alle mulige og umulige objekter ned fra nternettet:
Møbler, skins, walls, floors og desværre oxo nye vinduer.

For nu er mine trapper forsvundet. Dvs i mine gamle huse er alt stadig som
det skal være. Incl. trapper.

Men vil jeg bygge nye huse og vil indsætte en trappe, så klikker jeg på
trappe-ikonet, og der vises oxo fint 6 forskellige trapper. Men når jeg vil
sætte den valgte trappe ind i huset, så dukker der et vindue op i stedet.

Jeg har prøvet at tømme hele download mappen, og så er der ingen problemer.
Men jeg vil nødigt skulle af med alle mine nye objekter.

Nogen der har en ide eller 2??

Vh Pernille

Fra : Heidi

Dato : 29-12-03 22:13

Pernille Lauridsen wrote:
> [...]
>
> Jeg har prøvet at tømme hele download mappen, og så er der ingen
> problemer. Men jeg vil nødigt skulle af med alle mine nye objekter.

Det er fordi spillet kun kan håndtere op til omkring 100 stk. i hver
Build kategori, indtaget er vægge og gulve. Det kaldes også
"Build-mode bug".
Den nemmeste måde at løse det på, udover at slette ting så du har
under 100 i hver, er at købe Unleashed - den hæver grænsen så
du kan have ubegrænset antal i hver kategori (i teorien - muligvis
er der en grænse ved nogle tusinde, men mon ikke dit system
står af alligevel inden da? )
Jeg havde selv samme problem, og valgte at købe Unleashed,
da jeg også var for glad for alle de ting man kan hente.
Det har jeg ikke fortrudt - og så er det også meget sjovt med
kæledyrene Og desuden får man også mulighed for at bygge
huse uden at nogen skal købe dem først.
--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Heidi

Dato : 29-12-03 22:14

Heidi wrote:

> Det er fordi spillet kun kan håndtere op til omkring 100 stk. i hver
> Build kategori, indtaget

Der skulle selvfølgelig stå undtaget

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 30-12-03 19:25

> [...]
> Det har jeg ikke fortrudt - og så er det også meget sjovt med
> kæledyrene Og desuden får man også mulighed for at bygge

Hej Heidi

Tusind tak for svaret.

Indtil jeg får købt Unleashed, må jeg prøve at sortere nogen af objekterne
fra.
Ved du om der findes et program der kan "se" .iff filerne??
Det er ikke alle objekterne der er lige nemme at identificere udfra deres
fil-navn, og der er nogen filer jeg heller vil undvære end andre.
Det er oxo lykkedes mig at downloade nogen objekter, som ikke virker, og
surt at de ligger og optager plads, når der er andre ting jeg hellere vil
ha'.

VH Pernille

Fra : Robert Eriksen

Dato : 30-12-03 19:33

Pernille Lauridsen wrote:

> Indtil jeg får købt Unleashed, må jeg prøve at sortere nogen af objekterne
> fra.
> Ved du om der findes et program der kan "se" .iff filerne??

Hvis det er .IFF filer som vi kender dem fra Amiga-dagene så bør ACDsee
kunne læse dem.

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 30-12-03 19:44

> Hvis det er .IFF filer som vi kender dem fra Amiga-dagene så bør ACDsee
> kunne læse dem.

Fil-endelsen hedder .iff, men hverken Photoshop 5.5 eller Image (Det
billede program der følger med win98) kan åbne filerne.

Hvad er ACDsee??

VH Pernille

Fra : Robert Eriksen

Dato : 30-12-03 21:08

Pernille Lauridsen wrote:

> Fil-endelsen hedder .iff, men hverken Photoshop 5.5 eller Image (Det
> billede program der følger med win98) kan åbne filerne.

..IFF er heller aldrig slået igennem på PC så det er ikke så mærkeligt.

> Hvad er ACDsee??

Et billedvisningsprogram. Du kan prøve at hente en trial på
http://www.acdsystems.com/english/products/downloads/ACDSee-Download.asp?LAN=englishX60

Fra : Heidi

Dato : 30-12-03 21:34

Pernille Lauridsen wrote:

> Hej Heidi
>
> Tusind tak for svaret.

Selv tak

> Indtil jeg får købt Unleashed, må jeg prøve at sortere nogen af
> objekterne fra.
> Ved du om der findes et program der kan "se" .iff filerne??

Jeps - der findes masser.
En jeg selv bruger ind i mellem er SimExplorer - ham der har lavet
programmet (og en masse andre) har en side der hedder www.simstools.com,
men den virker ikke i øjeblikket.
Du kan i stedet hente en ældre udgave her
http://www.simszone.de/diesims/downloads/tools.php
Herfra kan du se både iff og far filer, og kan slette iff filer direkte.
Jeg bruger mest programmet til at se de ting jeg henter fra nettet, for
at bestemme om jeg vil beholde dem, da billedet er rimelig stort og
tydeligt.

Så er der også MenuEditor, lavet af den samme person. Hvis du er
registreret hos www.thesimsresource.com kan du hente den her
http://www.thesimsresource.com/programs.php?page=2&cnt=36

Du kan bruge programmet til at ændre nogle funktioner for diverse
objects.
Og så kan du indstille iff filerne til at åbne automatisk med
MenuEditor, når du dobbeltklikker på dem - så går det hurtigt med lige
at åbne en fil for at se hvordan den ser ud. Dog er det ikke alle
objects det virker med - tingen skal have en funktion man kan vælge
(feks. Kig,
Sid, eller whatever). Men den er god som udgangspunkt.

Endelig bruger jeg meget SimEnhancer Object Manager fra
www.simenhancer.com.
Hvor de to første er gratis, koster denne et beløb (kan ikke huske hvor
meget), men hvis man er villig til at ofre lidt er den efter min mening
pengene værd.
Den kan bla. sortere objects automatisk efter kategori og kan også
håndtere far-filer.

> [...]
> Det er oxo lykkedes mig at downloade nogen objekter, som ikke virker,
> og surt at de ligger og optager plads, når der er andre ting jeg

Kan det tænkes det er fordi du har hentet nogle ting som kræver en
senere expansion end dem du har? Så vil de nemlig ikke kunne vises i
spillet (dvs. du kan måske godt vælge dem i buy eller build mode, men
når du
starter spillet igen, vil de forsvinde).

HÅber det var lidt en hjælp
I øvrigt kan jeg anbefale at følge med i den udenlandske sims gruppe
alt.games.the-sims - udover at være en god hjælp hvis man har problemer,
så kommer der også masser af tips til nye sider med objects osv., og
der er en månedlig afstemning over de bedste sider, så man får masser
af links til nye steder at hente fra...

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 31-12-03 00:56

> [...]
> http://www.simszone.de/diesims/downloads/tools.php
> Herfra kan du se både iff og far filer, og kan slette iff filer direkte.

Godaften Heidi

Jeg har hentet programmet ned, og det virker fint.
Også tusind tak for det link.

Men nu har jeg slettet en masse filer, og andre har jeg bare flyttet over i
en mappe, som er gemt helt uden for spillet (Ja, jeg glemte at flytte mappen
i første omgang, og undrede mig en hel del over at alle de ting jeg lige
havde flyttet, dukkede op igen)

Jeg havde jo fjernet de vinduer der oprindeligt viste sig, i stedet for
trapper, igår. Men da jeg flyttede dem ind i spillet igen i dag, så dukkede
de igen op i stedet for trapper. Og da jeg fjernede dem helt via Simplorer,
så var det bare andre vinduer der kom frem, i stedet for trapper.

Nu vil jeg investere i Unleashed i morgen, men vil oxo lige spørge om du
eller andre, kender til de fede vinduer, man kan hente på
http://www.jendea.net/ .Bare lige for at sikre mig at det ikke er dem, der
er hele skylden i mine problemer.

VH og godt nytår til alle
Pernille

Fra : Heidi

Dato : 31-12-03 15:32

Pernille Lauridsen wrote:

> [...]
> så dukkede de igen op i stedet for trapper. Og da jeg fjernede dem
> helt via Simplorer, så var det bare andre vinduer der kom frem, i

Er du helt sikker på at du ikke har mere end 100 af hver i de
forskellige
kategorier? Det gælder også feks. planter, som man hurtigt kan få mange
af
Du er nød til at prøve at tælle dem inde i Build mode vinduet - hvis du
kun tæller dem du har selv har hentet, så får du ikke dem med, som er
i spillet i forvejen (bare i tilfælde af at du ikke havde tænkt på det).

> [...]
> http://www.jendea.net/ .Bare lige for at sikre mig at det ikke er
> dem, der er hele skylden i mine problemer.

Jeg kan ikke umiddelbart huske om jeg har nogen vinduer fra den
side, men det burde ikke være det der er problemet. Jeg vil næsten
vædde med at det er fordi du stadig har mere end 100 i en eller anden
kategori.
Men nu hvor du har tænkt dig at købe Unleashed, så er det problem
snart ovre