Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lysende øjne
Fra : Therese

Dato : 29-12-03 21:48

Jeg har taget et billede, hvor øjnene er blevet enten lysende eller røde.
Billedet ligger i dk.binaer under Foto: Lysende øjne.

Det røde kan jeg godt lave til sort i et program, jeg har, (MGI Photosuite)
men det lysende kan jeg ikke fjerne. Værst er det på Bernhard (Hunden )
Hvis der er nogen, der kender et program, der kan løse problemerne, eller
evt. kan løse dem for mig, vil jeg være yderst taknemmelig.

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-12-03 22:11

"Therese" <therese@SLETelverdalen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis der er nogen, der kender et program, der kan løse problemerne, eller
> evt. kan løse dem for mig, vil jeg være yderst taknemmelig.

Jeg har kigget lidt på billedet, men du har uploaded det er i alt for ringe
kvalitet (for hård komprimering). Prøv at uploade i en lidt bedre
jpeg-kvalitet.

--
-Jens B.

www.fotolog.dk - Min personlige fotodagbog på nettet (inaktiv indtil det
nye år)

Fra : Therese

Dato : 29-12-03 22:43

Så har jeg prøvet i en bedre opløsning.
Problemet er, at OE melder fejl, hvis min fil er over 200 kB. Ved ikke
hvorfor, der er da mange i NG-en, der er større...

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-12-03 23:02

> Så har jeg prøvet i en bedre opløsning.

Jeg har smidt to udgaver i dk.binaer. Den ene er komprimeret lidt mere end
den anden.

Fra : Therese

Dato : 29-12-03 23:12

Det er helt klart bedre.
Jeg kunne dog godt tænke mig, hvis det var muligt helt at fjerne lysskæret
så han havde brune øjne med sort pupil i stedet. Jeg har prøvet forskelligt
i PhotoShop, men kan ikke få det til at blive realistisk.

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Pico

Dato : 29-12-03 22:25

Therese wrote:
> [...]
> Bernhard (Hunden ) Hvis der er nogen, der kender et program, der
> kan løse problemerne, eller evt. kan løse dem for mig, vil jeg være

Uden at være sikker mener jeg der er noget med at hunde ikke får
røde øjne, men nærmest gullighvide. Er det ikke det der er sket for
dig ? Så kan de fjernes på samme måde som røde øjne.
Pico

Fra : Therese

Dato : 29-12-03 22:45

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Uden at være sikker mener jeg der er noget med at hunde ikke får
> røde øjne, men nærmest gullighvide. Er det ikke det der er sket for
> dig ? Så kan de fjernes på samme måde som røde øjne.

Jeg har ikke et program, der kan gøre det. (Læs: jeg ved i hvert fald ikke
hvordan) Jeg har Photoshop og MGI Photosuite

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-12-03 23:38

Therese wrote:

> [...]
> Hvis der er nogen, der kender et program, der kan løse problemerne, eller
> evt. kan løse dem for mig, vil jeg være yderst taknemmelig.

Du skal ikke spilde din tid på at retuchere den slags billeder,
det bliver aldrig rigtig godt, det eneste rigtige er at du ændrer
din optagelsesteknik, så fejlen slet ikke opstår.

Lysende øjne er det samme problem som røde øjne på mennesker,
tag et kik på flg. URL http://www.photo-gallery.dk/side-09.htm
og læs en enkel forklaring på hvordan du helt undgår problemet.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Mic Holm

Dato : 30-12-03 00:03

> [...]
> Hvis der er nogen, der kender et program, der kan løse problemerne, eller
> evt. kan løse dem for mig, vil jeg være yderst taknemmelig.

Jeg har lagt en version i binaer, som jeg selv syntes er OK.

--M

Fra : Therese

Dato : 30-12-03 14:14

"Mic Holm" <-Mic-@-Holm-.org uden - erne> skrev i en meddelelse
> Jeg har lagt en version i binaer, som jeg selv syntes er OK.
>
> --M

Rigtig flot. Det bruger jeg.
Tak for hjælpen

--