Dele iPhoto/iTunes-data med andre brugere?
Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 29-12-03 18:46

Hej gruppe
Familiecomputeren har nu fået panther og vi nyder det at skifte bruger
»on the run«, men nu vil vi gerne dele foto og musik. Altså uanset hvem
der er logget ind, skal vedkommende kunne afspille musikken via iTunes
(og videre i anlægget) og fremvise fotos, importere fra kamera etc.
Kan man det? (det tror jeg, så derfor rettere:) Og hvordan gør jeg det
smartest/mest simpelt?!
--
Poul

Fra : Michael Holm

Dato : 29-12-03 22:09

Poul Skovmand Thingholm <pst@phenomen.dk> wrote:

> [...]
> (og videre i anlægget) og fremvise fotos, importere fra kamera etc.
> Kan man det? (det tror jeg, så derfor rettere:) Og hvordan gør jeg det

du ligger mapperne i Shared mappen (som ligger i mappen Users)

iPhoto skal ud lige lukke først, rykke mappen, når du åbner iPhoto igen
er der en dialog boks hvor du kan klikke for at vise iPhoto hvor dens
billeder ligger henne :)
hos bruger 2,3,4 osv. lukker du iphoto og sletter deres mapper, åbner
iphoto igen og guider hen til shared mappen :)

I iTunes går du ind i Preferencer under advanceret og fortæller at nu
har du lagt dit iTunes Library et nyt sted.
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 31-12-03 11:54

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> [...]
>
> I iTunes går du ind i Preferencer under advanceret og fortæller at nu
> har du lagt dit iTunes Library et nyt sted.

OK, det lyder let nok. Det prøver jeg imorgen, for nu kommer mine
fødselsdagsgæster ind ad døren med gaver...
Tak for tippet.
--
Mvh. Poul