Restaurantbesøg
Fra : Sulten

Dato : 29-12-03 08:51

Jeg er en enlig mand , pæn og velklædt.
Jeg er ikke god til at lave mad , derfor kunne jeg godt tænke mig at gå mere
ud på restaurant og spise.
Jeg har det problem at jeg ikke føler mig velkommen.
Mange restauranter kalder sig familierestauranter, er det fordi det ikke kan
betale sig at lave mad til en person.
Jeg ved godt at jeg har lov til at komme på restautant ifølge loven.
Men at spise med den ene hånd , og sidde med loven i den anden hånd smadrer
stemningen og måltidet.
Jeg vil gerne høre om der er andre der har samme erfaringer.

Hilsen Sulten

Fra : Ralph

Dato : 29-12-03 09:11

> [...]
> Jeg har det problem at jeg ikke føler mig velkommen.

> Jeg vil gerne høre om der er andre der har samme erfaringer.

Tværtimod, jeg kører meget rundt i landet, sover af og til på hotel, og
spiser ude 20-30 gange årligt. Jeg har ALDRIG følt mig "set-skævt-til"

--
Venligst
Ralph

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 30-12-03 23:49

"Sulten" <"Sulten"> wrote in message

> [...]
> stemningen og måltidet.
> Jeg vil gerne høre om der er andre der har samme erfaringer.

Jeg har rejst meget omkring i Danmark, og har altid gået ud at spise når
jeg var på forretningsrejser. Det har aldrig - gentager: aldrig - voldt
mig problemer. Til gengæld ved jeg, at flere af mine kollegaer havde
problemer, men oftest fordi de kedede sig alene på restaurant, eller
følte at alle stirrede på dem.

Umiddelbart tror jeg, at dit problem er indbildning (med mindre du
ligefrem bliver smidt ud af restauranterne...). Jeg har aldrig
nogensinde oplevet, at restauranten har set skævt til mig, hvis jeg kom
alene. Det er ikke dyrere for dem at lave mad til en person, eftersom
flere personer ved samme bord alligevel oftest skal have forskellige
retter. Og det uanset om vi taler om Jensens Bøfhus eller rigtige
restauranter - sågar exklusive steder.

Gå til den, Sulten, og bliv mæt!

Mvh. JIB