Kan man købe torsk?
Fra : Benny Andersen

Dato : 29-12-03 03:04

Er det til at få frisk torsk i disse dage og hvad er cirkaprisen.

Hvis nu ikke, ja så må vi tage laks, men ikke det der vildlaks med de mange
umulige ben.
Hvad hedder den "rigtige" laks? (hvis man nu gerne vil undgå noget der
kaldes laks, men ikke er det).

Mvh Benny Andersen

Fra : Basil of Fawlty Towe~

Dato : 29-12-03 10:42

"Benny Andersen" <benny.andersen@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er det til at få frisk torsk i disse dage og hvad er cirkaprisen.
> Mvh Benny Andersen

Mit bedste bud på torskekøb er at gå ned i din lokale havn og snakke med
fiskerne. Det er også billigere end forretningerne.

Fra : Peter Westh

Dato : 29-12-03 10:57

"Basil of Fawlty Towers" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> wrote in message
> "Benny Andersen" <benny.andersen@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
>

> Mit bedste bud på torskekøb er at gå ned i din lokale havn og snakke med
> fiskerne. Det er også billigere end forretningerne.

Ellers er der masser af torsk i forretningerne, i hvert fald her i
København. Prisen er så vidt jeg kan se omkring 90 kr kiloet.

MVH

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-03 11:34

"Peter Westh" <pwesth@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

Klip

> Ellers er der masser af torsk i forretningerne, i hvert fald her i
> København. Prisen er så vidt jeg kan se omkring 90 kr kiloet.
>
> MVH
>
> Peter

Ja her i Skagen er det intet problem... et hurtigt smut ned på havnen og du
har en stor flot torsk på 3-4 kg. til omk. 50-100,- alt efter fiskernes
humør

Fra : Benny Andersen

Dato : 29-12-03 23:01

> Ellers er der masser af torsk i forretningerne, i hvert fald her i
> København. Prisen er så vidt jeg kan se omkring 90 kr kiloet.
>
> MVH
>
> Peter

Tak til Peter og andre der deltog i dette emne inkl. lidt god belæring om
laks.

Jeg købte et par ordentlige torsk i Hesnæs havn på Falster for lidt over
300,- kr. inkl. rogn. Jeg har ikke vejet, men de vejer godt til og der er
til
10 voksne personer - ihvertfald når de også bespises med en forret.

Godt nytår!

Benny Andersen

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-12-03 11:46

"Benny Andersen" <benny.andersen@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad hedder den "rigtige" laks?

Atlanterhavslaks hedder Salmo Salar. Hold dig fra den norske udgave - det
er stort set altid fjordopdrættet laks (kan kendes på de tydelige stribede
fedtaflagringer i kødet). Køber du østersølaks (den blege udgave af
atlanterhavslaksen), er du sikker på, at det er vildlaks. Ægte atlantisk
vildlaks kendes på, at kødet er ensfarvet uden lyse striber (med mindre det
drejer sig om opdrættet laks hvor kødet er indfarvet efter slagtning, men
det er jo direkte fup og fidus).

--
-Jens B.

Fra : Jan Pedersen

Dato : 29-12-03 20:21

Benny Andersen wrote:

:: Hvad hedder den "rigtige" laks? (hvis man nu gerne vil undgå noget
:: der kaldes laks, men ikke er det).

http://www.superbrugsen.dk/sektioner/tilbud/tilbudsavis/tilbudsavis_vis_side.asp?

Jan Pedersen
"Cuk@cuk.dk"

Det nemmere at få tilgivelse end tilladelse...