Bradepandekage
Fra : zasha

Dato : 28-12-03 18:51

Hej
Jeg søger en gennemprøvet og god opskrift på en
bradepandekage....eller...flere hvis det er, gerne en hvor der er chocolade
i og med sådan noget kokos"snask" ovenpå. Men også gerne andre opskrifter,
bare det bliver en god kage der ikke falder sammen.

--
Hilsen Heidi

http://chocolade.dk

Fra : Basil of Fawlty Towe~

Dato : 28-12-03 21:38

Her er en gennem testet opskrift på en helt vildt god chokoladekage i
bradepande strørrelse.

750 gr smør (eller lign.)
750 gr sukker
600 gr mel
6 æg
6 tsk bagepulver
6 spsk cacaopulver (75% cacao)
3 dl kaffe

bland sukker og smør. kom resten i, dog skal kaffen i til sidst.
Bages i en forvarmet ovn ved 175 gr i ca 1 time.

Jeg kan ikke lide kaffe og cacao, men man kan ikke smage det i kagen. Og så
er den god til mælkeallergikere.

Enjoy!!!!

Fra : zasha

Dato : 28-12-03 22:01

"Basil of Fawlty Towers" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse
<klip>

>dog skal kaffen i til sidst.

</klip>

Måske er dumt spørgsmål, men skal kaffen være kold eller varm?

--
Hilsen Heidi

http://chocolade.dk

Fra : Basil of Fawlty Towe~

Dato : 28-12-03 22:42

> [...]
> <klip>

> </klip>
>
> Måske er dumt spørgsmål, men skal kaffen være kold eller varm?

Helst kold! men har prøvet at lave det med varm kaffe, det ødelagde vist
ikke noget.

Fra : Basil of Fawlty Towe~

Dato : 29-12-03 08:56

Opdatering:
I følge den kemiske kok på Discovery skal det nok være afkølet, da æggene
sikkert koagulerer.

Fra : zasha

Dato : 29-12-03 18:18

> Opdatering:
> I følge den kemiske kok på Discovery skal det nok være afkølet, da æggene
> sikkert koagulerer.

Ok, tusind tak for svaret :))

--
Hilsen Heidi

http://chocolade.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-03 22:17

> [...]
> i og med sådan noget kokos"snask" ovenpå. Men også gerne andre opskrifter,
> bare det bliver en god kage der ikke falder sammen.

Her er en god opskrift på Drømmekage:

4 Æg
350 G. Sukker (4 DL.)
70 G. Margarine
350 G. Mel (6 DL.)
3 TSK. Bagepulver
2 TSK. Vaniliesukker
2½ DL. Mælk

FYLD

150 G .Margarine
½ DL. Mælk
250 G. Mørk Farin
120 G. Kokosmel

Bland æg &sukker sammen. Derefter mel- bagepulver & vanilie.
Mælk & margarine varmes lunken og kommes i ,sammen med resten af
ingredienserne.
Dejen hældes på en bradepande og bages på midterste rille i 20 min., ved 2oo
C.
Smelt fyldet I en gryde, og kom det på kagen, som herefter bager I yderlige
20 min.

Jeg har også prøvet, at putte 2 moste bananer i dejen og lavet et fyld af
chokoladeovertræk og drysset med mandler. Chokolade i dejen er også afprøvet
og så derefter pyntet kagen, med
alm. hvid glasur.

Ovenstående opskrift er kun til, en lille bradepande /stort ildfast fad. Jeg
ved ikke, hvor meget den evt, skal ganges op, hvis det skal fylde en hel
bradepande..? Dobbelt op måske..
Der er i hvert fald rigeligt, i den lille til 7 - 8 børn

Mvh. www.tjekmig.dk