Hvor mange dødsfald oplever børn?
Fra : Karina

Dato : 27-12-03 16:04

Hej alle sammen!

Jeg er en pædagogstuderende der er ved at skrive Bachelor Projekt.

Til opgaven mangler jeg at finde ud af:

Hvor mange børn (0-18) der oplever at miste en forældre pga.
dødsfald?

Er der nogen der kan hjælpe med det? Gerne med et link til
siden/materialet hvor du finder det - jeg skal jo gerne kunne
dokumentere hvor jeg har mine oplysninger fra.

M.v.h. Karina Lund Andersen

Fra : Ulla Petersen

Dato : 27-12-03 16:31

Hej Karina

Har du prøvet Danmarks statistik? www.dst.dk
http://www2.dst.dk/inet-nyt/00/numre/nr468.pdf (Denne side indeholder
oplysninger om forældredødsfald for børn og unge ml. 0-18 år.)

Held og lykke med opgaven.

Hilsner fra Ulla

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 02-01-04 22:13

Hej

Prøv at kontakte "Kræftens bekæmpelse" de kan give dig adressen på
sorggrupper for børn (ikke kun i forbindelse med kræftdødsfald) måske kan du
få noget her, du kan bruge.

VH Birgitte