Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Driver
Fra : Martin Kirk

Dato : 29-12-03 00:55

Hej Gruppe
Jeg er helt ny i i gruppen p.g.a jeg har fået et Digital Camera (
DC-100P )og kan ikke få det til at funger
http://www.gobon.net/camera/d100_2.htm
pga det virker ikke med Windows xp
hvis jeg går ind ved kontrolpanel - Scannere og kameraer - er mit camera
ikke på listen (formentlig p.g.a det er et ukendt mærke af dårlig kvalitet )
men det vil værer sjov og få det til at funger
Nu var det jeg tænkte om jeg kunne bruge en driver fra et andet mærke camera
?
med følgende krav skal kunne bruges med Windows xp og USB

--

Med Venlig Hilsen
Martin Kirk

Fra : SB

Dato : 29-12-03 01:07

"Martin Kirk" <M.Kirk@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
camera
> ?
> med følgende krav skal kunne bruges med Windows xp og USB

sæt usb stikket ind i computeren og forbin det med dit kamera, tænd
kameraet, så vil du kunne finde det som en flytbar (ekstra) harddisk på din
stifinder.
Ellers skulle der også dukke et icon om nederest til højre.
Jeg har to digitale kameraer og har på intet tidspunkt installeret nogen
driver til nogen af dem

Søren

Fra : Martin Kirk

Dato : 29-12-03 08:36

Hej Søren

"SB" <sfb(slet-dette)@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ellers skulle der også dukke et icon om nederest til højre.
> Jeg har to digitale kameraer og har på intet tidspunkt installeret nogen

Kameraet går over i en serlig pc tilstand der står PC på displaet (kan ikke
tændes på on )og det funger som wep kamera, der kommer ikke nogen icon ved
uret nederst til højre og i stifinder er der ikke nogen flytbar (ekstra
hardisk) Det er de stil bilder der ligger lageret i kameret jeg vil have
flyttet til PC men hvordan ?

--

Med Venlig Hilsen
Martin Kirk

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-03 14:37

> [...]
> uret nederst til højre og i stifinder er der ikke nogen flytbar (ekstra
> hardisk) Det er de stil bilder der ligger lageret i kameret jeg vil have

På mit fuji kan jeg i Kameraets menu / usb mode skifte mellem DCS og PC cam
Har du samme mulighed kunne det være løsningen da jeg havde lignénde problem

Mvh Knud Iversen

Fra : Martin Kirk

Dato : 30-12-03 08:35

Hej Knud
"Knud (7570)" <Knud snabela kloven . dk> skrev i en meddelelse
> [...]
cam
> Har du samme mulighed kunne det være løsningen da jeg havde lignénde

Denne mulighed har jeg ikke i følge brugs avisningen skal der bruges et
program der bliver instaleret sammen med driveren der heder ¨Dual Mode USB
Camera ¨ dette program kommer ikke når man instalere cameraet formentlig
p.g.a det ikke kan kører med Windows xp, tror du at man kan bruge en driver
eks. fra Fuji ?

--
Med Venlig Hilsen
Martin Kirk

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 10:10

> [...]
> Camera ¨ dette program kommer ikke når man instalere cameraet formentlig
> p.g.a det ikke kan kører med Windows xp, tror du at man kan bruge en

Hej Martin

Når jeg skifter usb mode på mit kamera er det ikke på PC men på kameraet
Hvis jeg forstår rigtig er det ikke mulig for dig at ændre kameraets
opsætning
uden brug af PC.

jeg kender ikke meget til brug af fremmede driver som feks. fuji til dit
kamera
for mig virker win xp meget følsom og giver mig mange fejlmeldinger om
driver.

Jeg fandt et andet link til din xp driver, måske kan du få den link til at
virke
http://www.gobon.net/camera/pcc-xp.exe jeg kunne
Mvh Knud

Fra : Martin Kirk

Dato : 01-01-04 20:45

Hej Knud

> Jeg fandt et andet link til din xp driver, måske kan du få den link til
> [...]
1000 tak det ver lige det der skulle til
driveren er instaleret og jeg kan godt med programmet ¨ Dual Mode usd
camera plus VFW capture¨¨
hente en fil der heder Capture.avi fra cameraet men jeg kan ikke åbne den
(se ny tråd )

--
Med Venlig Hilsen
Martin Kirk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-12-03 01:08

On 2003-12-28, Martin Kirk <M.Kirk@oncable.dk> wrote:
> [...]
> ?
> med følgende krav skal kunne bruges med Windows xp og USB

Hvis jeg går in på gobons side, så er der da et link til
en XP driver.

Fra : Martin Kirk

Dato : 29-12-03 08:19

Hej Povl
"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis jeg går in på gobons side, så er der da et link til
> en XP driver.

Ja det har jeg prøvet men linket fører ikke nogen steder hen
og så er det også umuligt at læse (skrift tegn )
http://www.gobon.net/
--

Med Venlig Hilsen
Martin Kirk

Fra : Peter Schrøder

Dato : 29-12-03 21:31

"Martin Kirk" skrev
> Ja det har jeg prøvet men linket fører ikke nogen steder hen
> og så er det også umuligt at læse (skrift tegn )

Som Knud skriver, har dit kamera sikkert to tilstande
når du slutter det til USB. Enten som Web-cam eller
"overføre billeder" tilstand.
Prøv at kigge i setup-menuen efter et punkt
der hedder noget á la USB-mode og skift væk fra Web-cam
tilstand.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply