Store sneglehuse
Fra : Carsten Jensen

Dato : 29-12-03 16:12

Jeg mangler nogle store sneglehuse (ca 4-5 gange så store som
vinbjergsnegle). Er der nogen der ved hvor man kan få fat i dem ??

Carsten

Fra : Aardvark

Dato : 30-12-03 01:29

"Carsten Jensen" <Nonnebo.slot@mail.dk> wrote in news:3ff042f5$0$95055
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Jeg mangler nogle store sneglehuse (ca 4-5 gange så store som
> vinbjergsnegle). Er der nogen der ved hvor man kan få fat i dem ??
>
> Carsten

Enkelt spørgsmål...til hvad ? Har du hvaler der skal yngle i dem ?

/Aard

Fra : Carsten Jensen

Dato : 30-12-03 07:06

Ikke lige hvaler, men multifactitus vil gerne være både han og hun i samme
hus. Det er også den størrelse der er i Tanganyika søen, så for at lave
akvariet så realistisk som muligt ville det være rart med den størrelse.

Carsten

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 30-12-03 16:48

De sneglehuse der er i Tanganyika ligner meget vinbjergsneglehuse i
størrelsen...bruger dem selv til mine N. similis og det virker helt fint -
har pt 2 huse med unger!

Mikkel

Fra : Carsten Jensen

Dato : 30-12-03 19:46

Dem har jeg også mange af. Jeg har købt 2 par multifaciatus og der fulgte et
stort sneglehus med. Jeg fik at vide de også fandtes i søen og de er vældig
dekrotive så jeg ville gerne have nogle flere. Jeg har også melagris og de
er tilfredse med de små.

Carsten

Fra : TL

Dato : 30-12-03 21:49

Jeg bruger da konksneglehuse til mine multier ..og de yngler på livet løs,
så det var måske en ide, de er billige: opsamlingspris! I øvrigt er de
osse gode til similis!

Fra : Carsten Gall

Dato : 31-12-03 00:48

"TL" <tl@tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg bruger da konksneglehuse til mine multier ..og de yngler på livet løs,
> så det var måske en ide, de er billige: opsamlingspris! I øvrigt er de
> osse gode til similis!

Jeg har brugt konksneglehuse til mine Lepidiolamprologus boulerngeri,
som nogle ved at det den største sneglehus leger.
Hunner kan komme så langt op i dem, at det ikke er muligt at se hende
overhovedet. Så jeg kan ikke forestille mig at andre sneglehus legere
skulle have problemmer med at bruge dem.

Carsten

Fra : Kalle

Dato : 30-12-03 22:09

Mellen Århus og Viborg ligger Fårvang. Der er der en konservator med butik.
Jeg var der for nogle år siden og der solgte han sneglehuse i mange
størrelser. Det er muligvis noget at gå efter. God jagt Hilsen fra Karsten

Fra : Pernille

Dato : 01-01-04 19:22

> Jeg mangler nogle store sneglehuse (ca 4-5 gange så store som
> vinbjergsnegle). Er der nogen der ved hvor man kan få fat i dem ??
>
> Carsten
>
> Hej Carsten.

De kan samles op på stranden på Rømø, efter en god blæst. Ved selvfølgelig
ikke om det er i nærheden af dig, men det kan jo være de også "strander"
andre steder.

VH

Pernille, Odense

Fra : Carsten Jensen

Dato : 01-01-04 22:34

Tak for oplysningen, men jeg bor i Langeskov på Fyn så det er lidt langt
væk. Det kunne være nogle akvarister på Rømø ville tjene lidt lommepenge,
ellers kunne min ferie måske gå dertil.

Carsten