Isbombe til nytårsaften: opskrift og mængd~
Fra : Mette

Dato : 26-12-03 22:54

Hej,

vi bliver 6 voksne + 3 børn til nytårsaften og jeg skal lave en
isbombe. Jeg har en lille ismaskine (ca. 3/4 l.) og skal derfor igang
med at lave flere omgange is til bombe.
Men skal det være parfait, mælkeis eller sorbet.
Og hvilke mængder skal jeg regne med?
Forslag til kombinationer modtages gerne med det aber dabai, at de
skal være børnevenlige, altså ingen sprut. jeg forestiller mig måske
vanilie, chokolade og kirsebær men ideer modtages meget gerne.

Tak for hjælpen

/Mette

Fra : Spangkuk

Dato : 27-12-03 01:58

[SNIP]

Hvad i alverden er en isbombe ??

Spang

Fra : Mette

Dato : 27-12-03 11:14

"Spangkuk" <hrmmmfkekgh@tieyskt.æø> wrote in message news:<bsilbg$2roq$1@news.cybercity.dk>...
> [SNIP]
>
> Hvad i alverden er en isbombe ??
En isbombe er en kuppelformet isdessert, med to, tre eller flere slags
is, lagt i koncentriske lag (som en gammeldags forvandlingskugle), så
man, når man vender den ud af formen, kun ser en slags is, men der
gemmer sig andre slags indeni

Meget festligt!!

/Mette

Fra : Spangkuk

Dato : 27-12-03 12:24

> [...]
> is, lagt i koncentriske lag (som en gammeldags forvandlingskugle), så
> man, når man vender den ud af formen, kun ser en slags is, men der

Tak

Det var lige dagens AHA-oplevelse der kom i hus.

Spang

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 27-12-03 16:49

Mette <group@temple.dk> wrote:
> [...]
> skal være børnevenlige, altså ingen sprut. jeg forestiller mig måske
> vanilie, chokolade og kirsebær men ideer modtages meget gerne.

Hüttemeier foreslog for mange år siden i Familie Journalens Kogebog en
Italiensk is-bombe, bestående af
jordbær, ananas, og kiwi.
Hüttemeier brugte til 8-10 pers.:
Is af: 6 æggeblommer, 4 æggehvider, 100 g sukker, 6 dl. piskefløde, 225
g frosne jordbær, 1 dåse ananasmos (375 g), 5 stk. kiwifrugter.
Iscremen deles i tre og frugten blandes i hver sin portion.

M.v.h
Niels