Gasolin Black Box
Fra : Bergendorff

Dato : 26-12-03 20:15

Har lige fået skidtet i julegave og min CD afspiller kan ikke afspille en
eneste af de 9 'CD'ere!

Er der nogen, der har samme problemer og eventuelt en løsning? Jeg tænkte at
en kopi ville være løsningen, men det er jo ufedt, når originalerne er lavet
så godt.

Fra : Søren Blom

Dato : 26-12-03 21:38

"Bergendorff" <nomail@hotmail.com> skrev
> Har lige fået skidtet i julegave og min CD afspiller kan ikke afspille en
> eneste af de 9 'CD'ere!

Er din CD afspiller en DVD afspiller?

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Bergendorff

Dato : 26-12-03 22:04

Ja det er det godt nok, men den skal jo kunne afspille CD standarden. Den
virker fint med ALLE andre originale CDere. Jeg kan faktisk heller ikke
afspille de her CDere i min PC, så en kopi vil heller ikke være sagen.

Fra : Stig Nygaard

Dato : 26-12-03 23:22

Hej

Bergendorff wrote:
> en

Uanset hvad du gør, så sørg for at brokke dig i en pladeforretningt.
Hvis det er deres irritrerende kopisikringer, så skal de også vide om
alt det besvær de giver til dem der - undskylde, det er lidt groft sagt
men,... - er så dumme at de køber den originale vare.

NB! Det skal ikke ses som en opfordring til ulovlig kopiering. Jeg køber
selv originalt, men føler mig egentlig fucking til grin. Hvorfor skal
dem der køber originalt have et dårligere produkt end dem der skaffer
sig en kopi?

Stig
www.rockland.dk

Fra : Peter G

Dato : 27-12-03 14:49

Stig Nygaard skrev:

> [...]
> selv originalt, men føler mig egentlig fucking til grin. Hvorfor skal
> dem der køber originalt have et dårligere produkt end dem der skaffer

Man kan jo blive en bevidst forbruger og boykotte kopisikrede CD'er i
større grad. Samt brokke sig til pladeforretning, -selskab og evt.
kunstner.

--
M.v.h. Peter.

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-03 23:58

> Er din CD afspiller en DVD afspiller?

ATT Søren.

Hvorfor spørger du om det er en DVD afspiller?
Jeg har den nye med Kim Larsen og K, og den vil DVD afspilleren ikke æde?
Er det noget med den kopi sikring der er på cd´en?

MVH René

Fra : Søren Blom

Dato : 27-12-03 01:28

"Mette og René" <øåæ.øåæ> skrev

> ATT Søren.
>
> Hvorfor spørger du om det er en DVD afspiller?
> Jeg har den nye med Kim Larsen og K, og den vil DVD afspilleren ikke æde?
> Er det noget med den kopi sikring der er på cd´en?

Jyp, problemet er at nogen DVD afspiller (mange), uanset om de så sidder i
en computer eller ej ikke kan afspille CDer der er kopibeskyttet, da cden
tror at nu sidder den i en computer og er på vej til at blive kopieret. Sagt
på en anden måde, når en kopi beskyttet cd bliver lagt i DVD, så tror cden
at den er i en computer, hvor efter balladen opstår. Der er desværre ikke så
meget andet at gøre, end at klage der hvor man har købt musikken, at de så
ikke kan gøre så meget, andet end at give besked om problemet til
producenten så man kan få dem til at droppe den kopi sikring, så os der har
betalt for musikken kan komme til at høre den på det apparat som man nu
engang ønsker at høre den på.

Fra : Bergendorff

Dato : 27-12-03 01:34

Hmm ikke lige det svar jeg havde håbet på, da min DVD/CD afspiller kostede
en del kroner og spiller godt. Jeg undrer mig egentlig over, at denne her
Black Box overhovedet kan sælges som CDere, da de åbenbart ikke lever op til
denne standard? Det er vel næsten på grænsen til falsk varebetegnelse?

Er der nogle, der ved hvilket pladeselskab, der står bag denne udgivelse?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-12-03 02:02

"Bergendorff" <nomail@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogle, der ved hvilket pladeselskab, der står bag denne udgivelse?

Sony Music

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Henrik S.

Dato : 27-12-03 10:03

Ivan V. Klattrup wrote:
> "Bergendorff" <nomail@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Sony Music

Mit svar til dig er at skriv et brev til Sony Music og klag.. De skal
sku have det af vide.!!

--
Venlig Hilsen
Henrik Sørensen som i den grad hader kopisikring.

Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 28-12-03 00:56

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message
> [...]

har
> betalt for musikken kan komme til at høre den på det apparat som man nu

Jeg har også fået black-boxen i julegave, men har ingen problemer med at
spille CD'erne, hverken i min DVD-afspiller (United 3052M) eller i min PC.
De spiller både i DVD-drev og CD-brænder på PC'en

Måske har nogle afspillere problemer med dem, fordi de er sorte.

--
Karl Ejnar

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 28-12-03 02:19

Karl Ejnar Christensen wrote:
> [...]
> min PC. De spiller både i DVD-drev og CD-brænder på PC'en
>
> Måske har nogle afspillere problemer med dem, fordi de er sorte.

(indsæt dårlig racistisk joke her)

lol

-Sune

--
Is this a christmas sig or an OE bug?

Fra : steen

Dato : 27-12-03 07:52

Jeg har ingen problemmer med at afspille Hr Lersen´s cdér hverken 7-9-13
eller black boxen

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 27-12-03 12:16

steen wrote:
> Jeg har ingen problemmer med at afspille Hr Lersen´s cdér hverken
> 7-9-13 eller black boxen

Tillykke. Vær venlig at skrive UNDER det du svarer på.

Fordi det er irriterende.
Hvorfor det?

(Kan du se hvad jeg mener?)

-Sune

--
Is this a christmas sig or an OE bug?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-12-03 09:57

> [...]
at
> en kopi ville være løsningen, men det er jo ufedt, når originalerne er

En kopi vil jo sikkert være løsningen. Jeg har ikke selv haft problemer med
at afspille dem på på min Sony & Philips cd afspiller, eller Medion DVD, men
de lyder ikke ret godt på min Pioneer cd afspiller. CD-Brænderen i
computeren afspiller dem også. Så det er ikke umuligt, som en anden
foreslår, at din DVD er racistisk, og ikke vil afspille sorte cd'er. Jeg
har ikke umiddelbart set, at de skulle være kopibeskyttet. Hvis de er,
fremgår det ikke særligt tydeligt, af hverken cover eller booklet. Hvilket
jeg mener det skal gøre.

M.V.H.....Benny...
Der ikke selv vil købe kopibeskyttede cd'er.