Foto
IBM760 5420
Teil 3020
En fotografisk julehilsen
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 23-12-03 22:05

Jeg syntes lige I skulle ha' en serie julebilleder, så jeg har
uploadet 36 nye billeder til www.photo-gallery.dk - temaet er
et julepyntet i København og jul i almindlighed.

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_52_1of3.html

Glædelig Jul...!
Niels Riis Ebbesen

Fra : \(2791\) Peder

Dato : 24-12-03 08:06

Flot Niels - man kommer helt i julestemning - hvilket apperatur er de taget
med - med eller uden flash?
Glædelig jul!

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 24-12-03 10:45

"(2791) Peder" wrote:

> Flot Niels - man kommer helt i julestemning - hvilket apperatur er de taget
> med - med eller uden flash?

Det er et stort spørgsmål, men lad mig starte med at sige, at
alle billederne er taget med et Fuji FinePix 6900, der er brugt
stativ på alle billeder på nær 2, alle billederne fra København
er på tid uden brug af blitz, dog er der et enkelt billede af
nogle musikere, hvor der er suppleret med en extern blitz.

Billederne af julebag, nisser og nødder er lavet med externe
blitz's, jeg bruger aldrig den indbyggede blitz, jeg har 3 løse
blitz med fotocelle udløsere, som jeg kan lave opblødning med.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : \(2791\) Peder

Dato : 24-12-03 14:28

> [...]
> blitz's, jeg bruger aldrig den indbyggede blitz, jeg har 3 løse
> blitz med fotocelle udløsere, som jeg kan lave opblødning med.

Godt! Tak for info!
Jeg har meget at lære endnu....med mit "sølle" Nikon Coolpix 2100......
er stadig lidt ny udi digi foto.....
Peder

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 24-12-03 14:43

"(2791) Peder" wrote:

> Godt! Tak for info!
> Jeg har meget at lære endnu....med mit "sølle" Nikon Coolpix 2100......
> er stadig lidt ny udi digi foto.....

Jeg ved godt det kan lyde lidt strengt, men et Nikon Coolpix 2100
er ikke bevendt til ret meget, dets helt store begrænsning er, at
det ikke har mulighed for at køre manuel focus, blænde og tid, og
det at der ikke kan køres med en extern blitz er også et problem,
som dog godt kan løses med lidt fix-faxerier...

Glædelig jul...
Niels Riis Ebbesen

Fra : Hagman

Dato : 24-12-03 09:48

De er alle rigtig flotte.

Fra : Alex W

Dato : 24-12-03 12:51

Hej Niels

Du er på farten som altid kan jeg se...
Skal du slappe af her i juledagene, eller kan du ikke nære dig )

Glædelig jul
Alex W

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 24-12-03 13:09

Alex W wrote:

> Du er på farten som altid kan jeg se...
> Skal du slappe af her i juledagene, eller kan du ikke nære dig )

Jeg skal slappe af, og jeg har faktisk også overvejet, at lade
kameraet hvile nytårsaften, jeg har jo temmelig mange billeder
af fyrværkeri, det eneste jeg mangler er godt billede af de der
store raketter, som laver en safirblå kugle.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ab

Dato : 25-12-03 23:50

"Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i sin fortsatte vildfarelse
en meddelelse news:3FE981E9.19F66878@niels-ebbesen.net...

> .... har faktisk også overvejet, at lade
> kameraet hvile nytårsaften ........

Ja, "stilen" er jo uændret - der må yderligere være noget der er smuttet med
hvidballancen.

ab