iMac DV (G3, slot-loading) starter ikke
Fra : Jens

Dato : 22-12-03 23:27

Jeg har fra min nevø fået overladt en iMac i børnehavealderen (3-4 år
gammel), som ikke vil starte. Første mistanke: Harddisken. Udskiftning
gør ingen foskel. Ved power-on starter maskinen med startlyd, disken
spinner op og maskinen slukker af sig selv efter 5-6 sekunder. Ved
fornyet opstart tænder LED'en, men disken starter ikke. og skærmen lyser
ikke op.

Apples fejlfindingsguide anviser en række "no-power-" og
"power-"situationer - men ingen af dem synes at matche dette tilfælde.

Er der nogen der kan bidrage med at kaste lidt julelys over dette?

/Jens

--
A: Maybe because some people are too annoyed by top-posting.
Q: Why do I not get an answer to my question(s)?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-12-03 02:15

Hej Jens

Min umiddelbare første tanke er 2 ting...
- PRAM batteriet trænger til udskiftning.
- Defekt startknap

Min næste tanke var så, om det evt. kunne være et defekt USB kabel -
enten fra musen eller tastaturet.

Kan det hjælpe dig videre?
mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Jens

Dato : 23-12-03 07:38

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.DK> wrote:

> Min umiddelbare første tanke er 2 ting...
> - PRAM batteriet trænger til udskiftning.
Har lige sat et nyt i - umiddelbart før opstartsforsøget i går.
> - Defekt startknap
Virker perfekt - starter maskinen (selv om den stopper kort efter)

> Min næste tanke var så, om det evt. kunne være et defekt USB kabel -
> enten fra musen eller tastaturet.
Maskinen agerer ens, hvad enten USB-kablet er forbundet eller ej. Med
tastatur forbundet kan maskinen startes via tastaturet - men stopper
også her.

Tak for interessen - og glædelig jul

/ Jens
--
A: Maybe because some people are too annoyed by top-posting.
Q: Why do I not get an answer to my question(s)?