hjælp til en nybegynder
Fra : Kasper Malmberg

Dato : 22-12-03 21:44

Hej

Jeg har lige fået et sjovt lille akvarium, det er en halv bowle til at hænge
på vægen. Jeghar aldrig haft akvarium før så min viden er minimal...

Er der overhovdet mulighed for at, jeg kan have fisk eller andet levende der
i, Fx guppier el. guldfisk. ?

Måske noget med at lave noget miniature halløj, med meget små fisk og
planter ?

MVH, go jul og på forhånd tak.

Kasper

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 22-12-03 21:57

"Kasper Malmberg" <kryton-nospam@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
der
> i, Fx guppier el. guldfisk. ?
>
> Måske noget med at lave noget miniature halløj, med meget små fisk og

Hvor mange liter vand kan der være der i?

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 22-12-03 22:10

5 L

Fra : Martin Razk

Dato : 22-12-03 21:57

hej og velkommen

Nu ved jeg ikke hvad størrelse dit akvarie er, men det er nok begrænset hvad
du kan brokke deri!

Vil umiddelbart foreslå guppyer, de kan klare en hel del. Hvad med
varmelegeme og filter? er det noget du har der til?

Martin

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 22-12-03 22:13

Hej Martin og tak

he he det er lille, der kan være 5 L. i det.

Jeg har intet andet end akvariet og vand jeg regner med at smutte ned
til den lokale dyrehandel i morgen, jeg har surfet rundt på nettet for at
kigge på udstyr, men jeg har svært ved at finde ud af hvad jeg kan bruge og
ikke bruge.

Kasper

Fra : Martin Razk

Dato : 22-12-03 22:42

5L..

ja det er jo ikke meget....
tror du kan have 2 guppier der i..... så er der ikke rigtigt plads til
mere...De skal jo have et par liter hver...og med et lille filter og et
lille varmelegeme...og måske en plante og lidt grus...
så er du vist ved at være der!

Martin

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 22-12-03 22:59

Mange tak, det var også sådan noget jeg havde regnet med.. en lille pumpe
og varmelegme, hvor så kan de blive ? kan du linke til nogle steder på
nettet med info og pris ??

igen mange tak

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 22-12-03 23:01

> og varmelegme, hvor så kan de blive ?

Ups men mener "hvor små kan de blive"

og er det en pumpe der bare pumper luft eller en med filter ?

Kasper

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 22-12-03 23:07

Lige lidt mere

en pumpe med filter som den der er her
http://www.akvarieudstyr.dk/database/vis_produkter.asp?ProduktID=9511

ville den virke ?

Kasper

Fra : Viktor Andersen

Dato : 23-12-03 00:43

Prøv at læse nærmere. Der står fra 30 liter til 60 liter.
Den er overdimensioneret til dit behov.

Viktor

Fra : jabbe\(4000\)

Dato : 24-12-03 13:11

Hvad med Heterandria Formosa

http://hjem.get2net.dk/jabbe/akva/makva/heterandriaformosa.htm

det er ihvertfald en lille fisk....Og samtidigt kræver den meget lidt....
den kan leve i temperaturer fra 5 - 30 grader og hvis der er de svingninger
har den det bedst... så det eneste der skal i akvariet er en pumpe og måske
lys.... den kan stilles i vinduet....

Jeg skulle få nogle i starten af næste år så jeg glæder mig til at have dem
inde i mit soveværelse...

--
J@bbe

530L Effectline Akvarie (er stadig i gang med opbygningen, men har nogle
fisk i)
Symphony 1.8, NASA PW 4.81KVM, HQ Stealth, Prism E2, Symphony 3.3(drager)
Aprilia AREA 51 45/scooter
http://hjem.get2net.dk/jabbe/index.htm

Fra : TL

Dato : 22-12-03 23:04

Kan du finde den lille ungefødende Heterandria formosa er det mit bedste bud
på en fisk til den størrelse akvarium, den klarer fint stuetemperatur .

god fornøjelse

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 22-12-03 23:12

Mange tak

dem vil jeg lige kigge nærmere på, måske er det lige det der passer..

Kasper

Fra : jabbe\(4000\)

Dato : 26-12-03 12:28

> Kan du finde den lille ungefødende Heterandria formosa er det mit bedste
bud
> på en fisk til den størrelse akvarium, den klarer fint stuetemperatur .

De har den i ZooZity

--

"