Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
IXUS v2
Fra : Manse

Dato : 22-12-03 19:21

Hejsan

Nu har jeg jo sådan et, og jeg syntes Canon tager kanon billeder, jeg syntes
de producere flotte farver, så langt så godt.... Men selve kamerahuset på
Ixus har det med pludselig at komme med kode E18 fejl, som betyder at
kameralinsen ikke kører ud og kan dermed ikke bruges, har læst mig til at
det gør det på mange Ixus modeller og også på mit; en reparation koster
omkring 3000,- og ingen garanti på det ikke gør det igen...jeg har selv
skilt mit ad, men fejlkoden kommer engang imellem alligevel....

Kender nogen til et en Canon model, hvor kamerahuset ikke har den fejl som
på Ixus, som kan anbefales i 3000 - 5000,. kr. klassen??

mvh
Manse

Fra : nyrup

Dato : 22-12-03 22:03

Se, jeg går og får nervøse trækninger, "ticks", ved tanken om den der E18
fejl...
Jeg har jo af og til læst om den her på gruppen, men kunne ikke nære mig og
købte alligevel et IXUS 400, da jeg i årevis har haft et godt øje til IXUS
serien. Det design er jo ikke til at stå for. Det er nærmest en kunst!
Brugskunst af den fornemste karakter!
Men, men... hvor når kommer den... "ralle, ralle, bide negle og flå sig i
håret..."
Er det sandskorn og snavs der sætter sig i objektivet?
Jeg frygter virkeligt den "sygdom", E18...
Er det overkommeligt at skille kameraet ad og samle det igen og hvad med
linsen og det automatiske linsedæksel. Hvad med reservedele? Hvor køber man
dem henne?
Findes der en kamerareparatør (i Jylland) som man kan gå ind og snakke
med???!!! (HADER tanken om at skulle kassere og smide væk... Men 3000kr for
en reparation, det holder jo på den anden side ikke, så...)
mvh,
Lars-Peder.