hvor kan jeg få Skandinavisk Krebs til mit~
Fra : mikkel paulsen

Dato : 22-12-03 01:44

jeg går og hygger mig lidt med danske fisk i mit akvarie, det har
lykkeds mig at få 2 danske ål til at trives i akvariet sammen med 9
skaller. Skallerne er godtnok blevet så store nu at de ryger ud? nu
vil jeg så prøve med krebs men hvor kan jeg få nogle? kender i en
krebse-farmer omkring Hjørring?

hvis der er nogen, som vil have et par skaller så bare sig til! evt
til havedammen ;)
mvh mikkel paulsen

Fra : HD

Dato : 22-12-03 19:47

Hej og glædelig jul
Du kan fange krebs i alle vandløv her i Danmark, ved natte tid lys med en
lygte rundt på bunden og de står på sandbanker, held og lykke.
m.v.h.
Hans

Fra : mikkel paulsen

Dato : 23-12-03 00:33

"HD" <Hansdanielsson@hansd.dk> wrote in message news:<S_GFb.63593$jf4.3801247@news000.worldonline.dk>...
> [...]
> Du kan fange krebs i alle vandløv her i Danmark, ved natte tid lys med en
> lygte rundt på bunden og de står på sandbanker, held og lykke.

ilm og nytår.
Er du sikker på der er krebs i alle vandløb også uggerbyå?, jeg troede
ellers de danske krebs var sjældne og næsten kun fandtes i søer?
krebsefiskeri i DK er der da næsten ingen som dyrker, det må vel være
fordi der er få af dem?
ville også være lettest at købe dem ;)
tak alligevel

Fra : Ole Vandborg Rasmuss~

Dato : 24-12-03 14:52

Hej Mikkel

Hvis du har nogle vandhuller i nærheden af hvor du bor, så prøv at smide et
par teglstensplader eller teglstensrør i vandet inde ved bredden. Hvis der
er krebs i søen vil de gemme sig under/i disse, og være nemme at fange med
hænderne (husk dog et par kraftige arbejdshandsker da de kan nappe !!)

Husk dog også lige at få en aftale med ejeren af søen først, og lad være med
at tage for mange - det er jo rart at have lov til at komme tilbage efter
flere på et senere tidspunkt .

Mvh
Ole

Fra : mikkel paulsen

Dato : 25-12-03 19:39

> Hvis du har nogle vandhuller i nærheden af hvor du bor, så prøv at smide et
> par teglstensplader eller teglstensrør i vandet inde ved bredden

okay tak for rådet! jeg er medlem af hjørring sportsfisker forening,
vi har desværre kun en sø, men der skulle vidst også være krebs i,
eller har været for de siger også at der er ål i den hvis der er
det, er krebsne nok long gone. jeg vil også have den i hvert sit
akvarium.
jeg prøver lykken til forår.