Slettede filer tilbage igen...?!?
Fra : Thomas

Dato : 19-04-01 09:19

Hvordan får jeg mine slettede filer tilbage igen på min Mac Powermac 7600
med OS 8.6...?

Har OS noget indbygget eller skal man have fat i noget andet software? I så
fald hvilket? Det skal være noget der virker når det bliver installeret og
altså ikke kræver, at det har været installeret mens filerne blev slettet.

På forhånd tak.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Spritt Schapiro

Dato : 19-04-01 11:42

Thomas <flash4@it.dk> wrote:

> Hvordan får jeg mine slettede filer tilbage igen på min Mac Powermac 7600
> med OS 8.6...?

Det kommer sørme an på om de i mellemtiden er blevet overskrevet...
Hvis du ikke har arbejdet på maskinen siden eller i det mindste ikke så
meget, er det okay chancer, for i modsat fald kan de være blevet
overskrevet imellemtiden.

Jeg anbefaler Norton Unerase eller Techtools tilsvarende funktion.
De gennemsøger din harddisk for filer der er slettet og giver dig en %
af recoverbility. Hvis denne er under 100% er der ikke meget at gøre
hvis du ikke er en machaj. Hvis den er 100% kan du bede programmet hente
dem igen MEN gem dem helst på en anden disk end der hvor de er! Ellers
risikerer du at du overskriver noget at det du har slettet mens du
gemmer dem tilbage!

Norton Unerase er en del af Norton Utilities og er ikke gratis.
Jeg kender desværre ikke til gratis muligheder, men måske andre gør?
Ellers så kig på versiontracker.com eller macdownload.com og søg på ord
som recover eller unerase. Måske er der et stykke shareware der kan.
MEN arbejd for Guds skyld ikke på din maskine i mellemtiden!

Norton kan du evt. låne af en til lige at udføre dette, den kan køres
direkte fra CD'en uden installation.

Held og lykke!

Spritt

--