/ Forside / Interesser / Fritid / Musik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Musik
#NavnPoint
Nordsted1 29914
ans 21076
dova 20615
Klaudi 18463
Kazistuta 18027
3773 17729
boibbo 13999
o.v.n. 13226
refi 11088
10  tedd 8824
Dem der hører Pink Floyd/Roger Waters...
Fra : Lars Stokholm


Dato : 21-12-03 20:12

Hører eller hørte, det er sådan set ligemeget. Hvad ligger der ellers i
jeres samling? Gammelt såvel som nyt - hvis der findes noget nyt i den
klasse. Roger Waters tekster tiltaler mig, så det må gerne være noget i
samme stil, men alle forslag er velkomne.

Jeg har efterhånden fundet ud af hvor jeg står med hensyn til musikken,
så nu søger jeg flere navne at lytte til. Jeg håber der er nogen der kan
hjælpe mig lidt på vej med det. På forhånd tak.

--
Lars Stokholm

They come with their weather hanging around them, but can't
knock my door down! - Kate Bush (Get Out of My House)

 
 
David Rasmussen (21-12-2003)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 21-12-03 20:17

Lars Stokholm wrote:
> Hører eller hørte, det er sådan set ligemeget. Hvad ligger der ellers i
> jeres samling? Gammelt såvel som nyt - hvis der findes noget nyt i den
> klasse. Roger Waters tekster tiltaler mig, så det må gerne være noget i
> samme stil, men alle forslag er velkomne.
>

Jeg er bange for at Roger Waters og Pink Floyd er enestående.

> Jeg har efterhånden fundet ud af hvor jeg står med hensyn til musikken,
> så nu søger jeg flere navne at lytte til. Jeg håber der er nogen der kan
> hjælpe mig lidt på vej med det. På forhånd tak.
>

Jeg har masser af cder i min samling som ikke er Pink Floyd men det er
svært at anbefale noget der er "beslægtet". Genesis før Peter Gabriel
sagde farvel kan være intet mindre end genialt. Køb "The Lamb Lies Down
On Broadway". Det føles lidt underligt at anbefale den fordi den egt.
ikke er beslægtet (nok) med Pink Floyd eller Roger Waters. Men nu gjorde
jeg det alligevel. Hæ.

/David


Lars Stokholm (21-12-2003)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 21-12-03 20:38

In dk.kultur.musik, David Rasmussen wrote:

> Jeg er bange for at Roger Waters og Pink Floyd er enestående.

Ja, jeg frygtede det.

> Jeg har masser af cder i min samling som ikke er Pink Floyd men det er
> svært at anbefale noget der er "beslægtet".

Andet er også i orden. Smag og behag er jo forskellig, men jeg var også
interesseret i at høre hvad I ellers hørte. Det kunne jo være at det
også faldt i min smag.

> Genesis før Peter Gabriel sagde farvel kan være intet mindre end
> genialt. Køb "The Lamb Lies Down On Broadway".

Jeg vil give den en chance, tak for forslaget.

> Det føles lidt underligt at anbefale den fordi den egt. ikke er
> beslægtet (nok) med Pink Floyd eller Roger Waters. Men nu gjorde jeg det
> alligevel. Hæ.

Helt i orden, jeg bad selv om det. :)

--
Lars Stokholm

They come with their weather hanging around them, but can't
knock my door down! - Kate Bush (Get Out of My House)

Ole Thomsen (21-12-2003)
Kommentar
Fra : Ole Thomsen


Dato : 21-12-03 23:29

David Rasmussen wrote:
>
> Jeg har masser af cder i min samling som ikke er Pink Floyd men det er
> svært at anbefale noget der er "beslægtet". Genesis før Peter Gabriel
> sagde farvel kan være intet mindre end genialt. Køb "The Lamb Lies
> Down On Broadway". Det føles lidt underligt at anbefale den fordi den
> egt. ikke er beslægtet (nok) med Pink Floyd eller Roger Waters. Men
> nu gjorde jeg det alligevel. Hæ.

Slet ikke dårligt, faktisk er det min favorit-Genesis -
tror jeg nok - den eller Selling England by the Pound.

Samtidig med Dark Side... det var tider

Ole Thomsen


Ukendt (21-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-12-03 23:47

Ole Thomsen wrote:
> David Rasmussen wrote:
>>
>> Jeg har masser af cder i min samling som ikke er Pink Floyd men det
>> er svært at anbefale noget der er "beslægtet". Genesis før Peter
>> Gabriel sagde farvel kan være intet mindre end genialt. Køb "The
>> Lamb Lies Down On Broadway". Det føles lidt underligt at anbefale
>> den fordi den egt. ikke er beslægtet (nok) med Pink Floyd eller
>> Roger Waters. Men nu gjorde jeg det alligevel. Hæ.
>
> Slet ikke dårligt, faktisk er det min favorit-Genesis -
> tror jeg nok - den eller Selling England by the Pound.
>
> Samtidig med Dark Side... det var tider
>
> Ole Thomsen


Foxtrot var nu heller ikke så ringe endda
Finn Holbek



Herluf Holdt, 3140 (21-12-2003)
Kommentar
Fra : Herluf Holdt, 3140


Dato : 21-12-03 21:11

Lars Stokholm skrev:
[Dem der hører Pink Floyd/...]

Hej Lars

Denne dvd, som jeg så/hørte i denne måned,
kan jeg varmt anbefale:

David Gilmour In Concert - David Gilmour (DVD)

Han kan altså noget med sine guitarer, m.m.!

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt


Lars Stokholm (21-12-2003)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 21-12-03 21:19

In dk.kultur.musik, Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Denne dvd, som jeg så/hørte i denne måned,
> kan jeg varmt anbefale:
>
> David Gilmour In Concert - David Gilmour (DVD)

Den har jeg, men ellers tak.

> Han kan altså noget med sine guitarer, m.m.!

Hørt! :)

--
Lars Stokholm

They come with their weather hanging around them, but can't
knock my door down! - Kate Bush (Get Out of My House)

Ukendt (21-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-12-03 21:47

Lars Stokholm wrote:
> Hører eller hørte, det er sådan set ligemeget. Hvad ligger der ellers
> i jeres samling? Gammelt såvel som nyt - hvis der findes noget nyt i
> den klasse. Roger Waters tekster tiltaler mig, så det må gerne være
> noget i samme stil, men alle forslag er velkomne.
>
> Jeg har efterhånden fundet ud af hvor jeg står med hensyn til
> musikken, så nu søger jeg flere navne at lytte til. Jeg håber der er
> nogen der kan hjælpe mig lidt på vej med det. På forhånd tak.

>

Hey

Ja jeg forstår godt din søgen, de er jo ikke så kreative mere...

Jeg kigger meget tilbage på den gamle musik for tiden, og noget af det kan
måske med lidt god vilje betragtes som symfonisk rock, mere eller mindre
beslægtet med Pink Floyd.

F.eks. Tangerine Dream, Procol Harum, Emmerson Lake & Palmer, Yes, Camel,
Uriah Heep, Focus, Gentle Giant, Gennises, noget af Gabriels solo....Det
rigtigt gamle Tyranosaurus Rex (før det blev til T.Rex) var sq omtrent lige
så syret som Syd Barret..

Af "nyere" dato er der vel Mark Knopflers soloplader og nogle af Dire
Straits senere ting, og Stevie Lukathar er nu også lidt i nærheden
sommetider...

Men Pink Floyd er og bliver unikke

Mvh. Finn



Lars Stokholm (21-12-2003)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 21-12-03 22:12

In dk.kultur.musik, Finn Holbek wrote:

> Ja jeg forstår godt din søgen, de er jo ikke så kreative mere...

Nej, produktive er de ikke i hvert fald.

Lige et sidespring. Er der nogen der ved hvordan de har det med hinanden
i dag (Waters og Gilmour)? Sådan på det personlige plan.

> F.eks. Tangerine Dream, Procol Harum, Emmerson Lake & Palmer, Yes, Camel,
> Uriah Heep, Focus, Gentle Giant, Gennises, noget af Gabriels solo....Det
> rigtigt gamle Tyranosaurus Rex (før det blev til T.Rex) var sq omtrent lige
> så syret som Syd Barret..

Der er nogle bekendte imellem, måske endda noget jeg kan skrabe frem fra
min fars gamle pladesamling. :)

> Af "nyere" dato er der vel Mark Knopflers soloplader og nogle af Dire
> Straits senere ting, og Stevie Lukathar er nu også lidt i nærheden
> sommetider...

Heh, ja, det må da være "nyere". Jeg takker.

--
Lars Stokholm

They come with their weather hanging around them, but can't
knock my door down! - Kate Bush (Get Out of My House)

Sune Mika Salminen (21-12-2003)
Kommentar
Fra : Sune Mika Salminen


Dato : 21-12-03 22:38

Lars Stokholm wrote:
> In dk.kultur.musik, Finn Holbek wrote:
>
>> Ja jeg forstår godt din søgen, de er jo ikke så kreative mere...
>
> Nej, produktive er de ikke i hvert fald.
>
> Lige et sidespring. Er der nogen der ved hvordan de har det med
> hinanden i dag (Waters og Gilmour)? Sådan på det personlige plan.
>
>> F.eks. Tangerine Dream, Procol Harum, Emmerson Lake & Palmer, Yes,
>> Camel, Uriah Heep, Focus, Gentle Giant, Gennises, noget af Gabriels
>> solo....Det rigtigt gamle Tyranosaurus Rex (før det blev til T.Rex)
>> var sq omtrent lige så syret som Syd Barret..
>
> Der er nogle bekendte imellem, måske endda noget jeg kan skrabe frem
> fra min fars gamle pladesamling. :)

Prøv om du kan finde Yes' "Fragile", den fandt jeg i min fars
pladesamling!

-Sune

--
Is this a christmas sig or an OE bug?
Replace efternavn with my last name to send mail.


Ukendt (21-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-12-03 23:07

Sune Mika Salminen wrote:
> Lars Stokholm wrote:
>> In dk.kultur.musik, Finn Holbek wrote:
>>
>>> Ja jeg forstår godt din søgen, de er jo ikke så kreative mere...
>>
>> Nej, produktive er de ikke i hvert fald.
>>
>> Lige et sidespring. Er der nogen der ved hvordan de har det med
>> hinanden i dag (Waters og Gilmour)? Sådan på det personlige plan.
>>
>>> F.eks. Tangerine Dream, Procol Harum, Emmerson Lake & Palmer, Yes,
>>> Camel, Uriah Heep, Focus, Gentle Giant, Gennises, noget af Gabriels
>>> solo....Det rigtigt gamle Tyranosaurus Rex (før det blev til T.Rex)
>>> var sq omtrent lige så syret som Syd Barret..
>>
>> Der er nogle bekendte imellem, måske endda noget jeg kan skrabe frem
>> fra min fars gamle pladesamling. :)
>
> Prøv om du kan finde Yes' "Fragile", den fandt jeg i min fars
> pladesamling!
>
> -Sune

Ha ha
Oh ja som tiden går, må bryde sammen og tilstå at jeg vist nok er 45 ½
efterhånden



Lars Stokholm (21-12-2003)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 21-12-03 23:20

In dk.kultur.musik, Finn Holbek wrote:

> Oh ja som tiden går, må bryde sammen og tilstå at jeg vist nok er 45 ½
> efterhånden

Det har da sine fordele. Du er vokset op med god musik. :)

--
Lars Stokholm

They come with their weather hanging around them, but can't
knock my door down! - Kate Bush (Get Out of My House)

Ukendt (21-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-12-03 23:33

Lars Stokholm wrote:
> In dk.kultur.musik, Finn Holbek wrote:
>
>> Oh ja som tiden går, må bryde sammen og tilstå at jeg vist nok er 45
>> ½ efterhånden
>
> Det har da sine fordele. Du er vokset op med god musik. :)


Helt klart!
Nu om stunder kan man fodre svin med alle de utroligt dygtige musikere og
bands der gemmer sig i krogene.

De får bare aldrig en ærlig chance med mindre de er sangere, fotomodeller
eller gynmaster. Fuck den lortebranche!!!, (for nu at sige det lige ud)
Tænk man laver konkurrencer på TV for at finde folk der egner sig til at
blive stjerner, og så postulerer man at det er ægte tallent ;-(

Hrmf!




Dallemusen (23-12-2003)
Kommentar
Fra : Dallemusen


Dato : 23-12-03 11:32


"Finn Holbek" <fholbek"nospam"tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3fe61fb9$0$9781$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Lars Stokholm wrote:
> > In dk.kultur.musik, Finn Holbek wrote:
> >
> >> Oh ja som tiden går, må bryde sammen og tilstå at jeg vist nok er 45
> >> ½ efterhånden
> >
> > Det har da sine fordele. Du er vokset op med god musik. :)
>
>
> Helt klart!
> Nu om stunder kan man fodre svin med alle de utroligt dygtige musikere og
> bands der gemmer sig i krogene.
>
> De får bare aldrig en ærlig chance med mindre de er sangere, fotomodeller
> eller gynmaster. Fuck den lortebranche!!!, (for nu at sige det lige ud)
> Tænk man laver konkurrencer på TV for at finde folk der egner sig til at
> blive stjerner, og så postulerer man at det er ægte tallent ;-(
>
> Hrmf!
>
I second that!

Det er fandme at latterliggøre de musikere der sidder inde med et kæmpe
talent og bliver valgt fra fordi de ikke har det rigtige tøjmærke på.





Ukendt (23-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-12-03 12:24

Dallemusen wrote:
> "Finn Holbek" <fholbek"nospam"tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3fe61fb9$0$9781$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Lars Stokholm wrote:
>>> In dk.kultur.musik, Finn Holbek wrote:
>>>
>>>> Oh ja som tiden går, må bryde sammen og tilstå at jeg vist nok er
>>>> 45 ½ efterhånden
>>>
>>> Det har da sine fordele. Du er vokset op med god musik. :)
>>
>>
>> Helt klart!
>> Nu om stunder kan man fodre svin med alle de utroligt dygtige
>> musikere og bands der gemmer sig i krogene.
>>
>> De får bare aldrig en ærlig chance med mindre de er sangere,
>> fotomodeller eller gynmaster. Fuck den lortebranche!!!, (for nu at
>> sige det lige ud) Tænk man laver konkurrencer på TV for at finde
>> folk der egner sig til at blive stjerner, og så postulerer man at
>> det er ægte tallent ;-(
>>
>> Hrmf!
>>
> I second that!
>
> Det er fandme at latterliggøre de musikere der sidder inde med et
> kæmpe talent og bliver valgt fra fordi de ikke har det rigtige
> tøjmærke på.


Ja!!!
På den måde får vi sq aldrig et nyt Pink Floyd!
Mvh. Finn



David Rasmussen (21-12-2003)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 21-12-03 22:45

Lars Stokholm wrote:
>
> Lige et sidespring. Er der nogen der ved hvordan de har det med hinanden
> i dag (Waters og Gilmour)? Sådan på det personlige plan.
>

For nylig var der rygter om at Waters havde spillet sammen med resten af
Pink Floyd til Steve O' Rourkes begravelse for en måneds tid siden. Det
blev dog afvist senere. Men der er alligevel noget der tyder på at de
ikke hader hinanden lige så meget mere :) Alle 4 var i hvert fald til
stede til begravelsen. Det er vist første gang i lang tid at RW og DG
har set hinanden live. RW har derimod ligefrem taget kontakt til NM og
RW. NM spillede således trommer på et nummer til en koncert Waters gav
for nylig. And the crowd went wild :)

/David


Lars Stokholm (21-12-2003)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 21-12-03 23:04

In dk.kultur.musik, David Rasmussen wrote:

> For nylig var der rygter om at Waters havde spillet sammen med resten af
> Pink Floyd til Steve O' Rourkes begravelse for en måneds tid siden. Det
> blev dog afvist senere. Men der er alligevel noget der tyder på at de
> ikke hader hinanden lige så meget mere :)

Nåh, det var da godt. :) Det gør ikke musikken dårligere, at de hader
hinanden, men jeg ville have det bedre, ved at vide at det hele ikke
endte i totalt fjendskab. Det er lidt ærgeligt.

--
Lars Stokholm

They come with their weather hanging around them, but can't
knock my door down! - Kate Bush (Get Out of My House)

Sune Mika Salminen (21-12-2003)
Kommentar
Fra : Sune Mika Salminen


Dato : 21-12-03 22:36

Lars Stokholm wrote:
> Hører eller hørte, det er sådan set ligemeget. Hvad ligger der ellers
> i jeres samling? Gammelt såvel som nyt - hvis der findes noget nyt i
> den klasse. Roger Waters tekster tiltaler mig, så det må gerne være
> noget i samme stil, men alle forslag er velkomne.
>
> Jeg har efterhånden fundet ud af hvor jeg står med hensyn til
> musikken, så nu søger jeg flere navne at lytte til. Jeg håber der er
> nogen der kan hjælpe mig lidt på vej med det. På forhånd tak.

Tillad mig at anbefale den nyligt udkomne DVD udgave af "Live at
Pompeii".

Og nu ikke noget med at se den på din PC med et par små aktive
højttalere!!!

-Sune

--
Is this a christmas sig or an OE bug?
Replace efternavn with my last name to send mail.


Lars Stokholm (21-12-2003)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 21-12-03 23:08

In dk.kultur.musik, Sune Mika Salminen wrote:

> Tillad mig at anbefale den nyligt udkomne DVD udgave af "Live at
> Pompeii".

Den vil jeg kigge på.

> Og nu ikke noget med at se den på din PC med et par små aktive
> højttalere!!!

Jeg ejer slet ikke sådan nogen, men på den anden side heller ikke noget
prangende musikanlæg. :( Men jeg skal gøre hvad jeg kan for ikke at
dræbe lyden. ;)

--
Lars Stokholm

They come with their weather hanging around them, but can't
knock my door down! - Kate Bush (Get Out of My House)

Michael Lund Sørense~ (21-12-2003)
Kommentar
Fra : Michael Lund Sørense~


Dato : 21-12-03 23:02

Lars Stokholm skrev :
> Hører eller hørte, det er sådan set ligemeget. Hvad ligger der ellers i
> jeres samling? Gammelt såvel som nyt - hvis der findes noget nyt i den
> klasse. Roger Waters tekster tiltaler mig, så det må gerne være noget i
> samme stil, men alle forslag er velkomne.
>
> Jeg har efterhånden fundet ud af hvor jeg står med hensyn til musikken,
> så nu søger jeg flere navne at lytte til. Jeg håber der er nogen der kan
> hjælpe mig lidt på vej med det. På forhånd tak.

Nu er Pink Floyd jo meget forskelligt - tænk på Ummaguma, Dark side og The
Wall.
Personligt er jeg til Dark Side, men regner The Wall som et godt pop hit som
gør sig godt live - selve CD'en hører jeg meget sjældent.

Jeg mener godt at man kan høre alt muligt andet musik selv om man er Floyd
Fan. Hos mig er det Beatles/Lennon/McCartney, Billy Joel, Dire Strait,
Mercury Rev og Gino Vanelli med mange flere.
Hanne Boel og Lisa Ekdahl hvis det skal være nordisk.

--
Med venlig hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd



Lars Stokholm (21-12-2003)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 21-12-03 23:27

In dk.kultur.musik, Michael Lund Sørensen wrote:

> Jeg mener godt at man kan høre alt muligt andet musik selv om man er
> Floyd Fan.

Bestemt.

> Hos mig er det Beatles/Lennon/McCartney, Billy Joel, Dire Strait,
> Mercury Rev og Gino Vanelli med mange flere.

Beatles kender jeg ikke... Ej ok, den var tyk. ;) Det meste af det
(Beatles) er ikke lige mig. De andre kender jeg ikke (rigtigt) - og det
er sandt!

> Hanne Boel

Uha.

> Lisa Ekdahl hvis det skal være nordisk.

Interessant. Jeg har set reklamerne i TV - det er da ikke udelukket at
det kan falde i min smag.

Tak for dit bidrag. :)

--
Lars Stokholm

They come with their weather hanging around them, but can't
knock my door down! - Kate Bush (Get Out of My House)

Dallemusen (23-12-2003)
Kommentar
Fra : Dallemusen


Dato : 23-12-03 11:35

Gino Vanelli har da hvertfald lavet et nummer med Doky Brothers så meget
står da der hvertfald klar fra den druktur jeg valgte at kalde '98

De venligste hilsner
Daniel Nielsen

"Lars Stokholm" <monospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:bs56nr$9e09g$4@ID-136857.news.uni-berlin.de...
> In dk.kultur.musik, Michael Lund Sørensen wrote:
>
> > Jeg mener godt at man kan høre alt muligt andet musik selv om man er
> > Floyd Fan.
>
> Bestemt.
>
> > Hos mig er det Beatles/Lennon/McCartney, Billy Joel, Dire Strait,
> > Mercury Rev og Gino Vanelli med mange flere.
>
> Beatles kender jeg ikke... Ej ok, den var tyk. ;) Det meste af det
> (Beatles) er ikke lige mig. De andre kender jeg ikke (rigtigt) - og det
> er sandt!
>
> > Hanne Boel
>
> Uha.
>
> > Lisa Ekdahl hvis det skal være nordisk.
>
> Interessant. Jeg har set reklamerne i TV - det er da ikke udelukket at
> det kan falde i min smag.
>
> Tak for dit bidrag. :)
>
> --
> Lars Stokholm
>
> They come with their weather hanging around them, but can't
> knock my door down! - Kate Bush (Get Out of My House)



Poul Erik (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Poul Erik


Dato : 22-12-03 02:51

On 21 Dec 2003 19:11:39 GMT, Lars Stokholm <monospam@mail.dk> wrote:

>Hører eller hørte, det er sådan set ligemeget. Hvad ligger der ellers i
>jeres samling? Gammelt såvel som nyt - hvis der findes noget nyt i den
>klasse. Roger Waters tekster tiltaler mig, så det må gerne være noget i
>samme stil, men alle forslag er velkomne.

Hørte det meget i en periode, men hvad der ellers ligger i min plade
samling, Tja, kig selv

http://skivsamling.nu/show.pl?id=26228

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk
==== (¤)/ (¤)
------------------------------------------------------------

Jesper Brogaard (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Brogaard


Dato : 22-12-03 08:29

"Lars Stokholm" <monospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:bs4r9b$99rki$1@ID-136857.news.uni-berlin.de...
> Hører eller hørte, det er sådan set ligemeget. Hvad ligger der ellers i
> jeres samling? Gammelt såvel som nyt - hvis der findes noget nyt i den
> klasse. Roger Waters tekster tiltaler mig, så det må gerne være noget i
> samme stil, men alle forslag er velkomne.
>
> Jeg har efterhånden fundet ud af hvor jeg står med hensyn til musikken,
> så nu søger jeg flere navne at lytte til. Jeg håber der er nogen der kan
> hjælpe mig lidt på vej med det. På forhånd tak.

Tja, jeg er meget glad for Pink Floyd, særligt Roger Waters, men min
pladesamling afspejler det ikke ret meget. Har naturligvis PF's og RW's
skiver, men ellers er det faktisk mest heavy metal og det er vel ikke det du
går efter(?).

Nå, tråden er jo blevet halvlang, men endnu har ingen nævnt Marillion. Deres
musik er rigtig god og måske kan du li' det. Det er progressivt og fra
80'erne. Gå efter skiverne med Fish som forsanger. Jeg kan klart anbefale
"Fugazi", "Script for a Jesters Tear" og Childhoods End". Der findes et
livealbum "Thieving Magpie", som måske er god at begynde med - som en slags
opsamling. "Clutching at Straws" er også god, men er en anelse mere poppet
end de første skiver.

Fish (fremragende sanger og entertainer) er ået solo og har lavet nogle
glimrende albums. Specielt kan jeg godt li' "Sunsets on Empire", men den
første "Vigil in a Wilderness of Mirrors" kan også anbefales. Fish skriver
gode, samfundskritiske tekster som Waters og det er en fornøjelse at
overvære hans koncerter.


--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)



Lars Stokholm (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 22-12-03 09:44

In dk.kultur.musik, Jesper Brogaard wrote:

> Tja, jeg er meget glad for Pink Floyd, særligt Roger Waters, men min
> pladesamling afspejler det ikke ret meget. Har naturligvis PF's og RW's
> skiver, men ellers er det faktisk mest heavy metal og det er vel ikke det du
> går efter(?).

Det er lidt for "tungt". Jeg er ellers blevet forsøgt "indoktrineret"
til at høre det gennem min barndom. :) Men tak for dit svar.

--
Lars Stokholm

They come with their weather hanging around them, but can't
knock my door down! - Kate Bush (Get Out of My House)

Ukendt (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-12-03 09:56

Lars Stokholm wrote:
> In dk.kultur.musik, Jesper Brogaard wrote:
>
>> Tja, jeg er meget glad for Pink Floyd, særligt Roger Waters, men min
>> pladesamling afspejler det ikke ret meget. Har naturligvis PF's og
>> RW's skiver, men ellers er det faktisk mest heavy metal og det er
>> vel ikke det du går efter(?).
>
> Det er lidt for "tungt". Jeg er ellers blevet forsøgt "indoktrineret"
> til at høre det gennem min barndom. :) Men tak for dit svar.

>
Hvad forresten med Supertramp og Saga?
mvh. Finn



Lars Stokholm (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 22-12-03 12:34

In dk.kultur.musik, Finn Holbek wrote:

> Hvad forresten med Supertramp og Saga?

Jeg kender muligvis Supertramp når jeg hører dem, men ellers kender jeg
dem kun pr. navn. Jeg vil prøve at finde noget.

--
Lars Stokholm

They come with their weather hanging around them, but can't
knock my door down! - Kate Bush (Get Out of My House)

David Rasmussen (22-12-2003)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 22-12-03 12:54

Lars Stokholm wrote:
>
> Jeg kender muligvis Supertramp når jeg hører dem, men ellers kender jeg
> dem kun pr. navn. Jeg vil prøve at finde noget.
>

Supertramp er totalt fedt!

Start evt. med opsamlingen.

/David


Ukendt (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-12-03 15:07

Lars Stokholm wrote:
> In dk.kultur.musik, Finn Holbek wrote:
>
>> Hvad forresten med Supertramp og Saga?
>
> Jeg kender muligvis Supertramp når jeg hører dem, men ellers kender
> jeg dem kun pr. navn. Jeg vil prøve at finde noget.

>
De kan jo lånes på bibliotek.dk, så kan man jo høre om det er noget man vil
købe.... Den Canadiske gruppe Saga er bestemt også en lytter værd. de var
det store sus i Danmark i midten af 80'erne og optrådte bla. på
Roskildefestivalen og i KB. hallen i den periode.
Der er nok at gå i krig med;
http://www.progarchives.com/Progressive_rock_discography_BAND.asp?band_id=306



Ukendt (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-12-03 15:09
Jesper Brogaard (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Brogaard


Dato : 22-12-03 11:38

"Lars Stokholm" <monospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:bs6arv$a35u0$1@ID-136857.news.uni-berlin.de...
> In dk.kultur.musik, Jesper Brogaard wrote:
>
> > Tja, jeg er meget glad for Pink Floyd, særligt Roger Waters, men min
> > pladesamling afspejler det ikke ret meget. Har naturligvis PF's og RW's
> > skiver, men ellers er det faktisk mest heavy metal og det er vel ikke
det du
> > går efter(?).
>
> Det er lidt for "tungt". Jeg er ellers blevet forsøgt "indoktrineret"
> til at høre det gennem min barndom. :) Men tak for dit svar.

Det fremgår måske ikke tydeligt af min post, men Marillion er_ikke_heavy
metal. Prøv at gi' det en chance. Du kender måske hittene Kayleigh eller
Incommunicado. De er dog begge lidt poppede og kommercielle og ikke deres
bedste IMHO.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)



Lars Stokholm (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 22-12-03 12:23

In dk.kultur.musik, Jesper Brogaard wrote:

> Det fremgår måske ikke tydeligt af min post, men Marillion er_ikke_heavy
> metal. Prøv at gi' det en chance. Du kender måske hittene Kayleigh eller
> Incommunicado. De er dog begge lidt poppede og kommercielle og ikke deres
> bedste IMHO.

Jeg propper navnet i hatten. :)

--
Lars Stokholm

They come with their weather hanging around them, but can't
knock my door down! - Kate Bush (Get Out of My House)

-V- (22-12-2003)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 22-12-03 10:29

Jesper Brogaard wrote:
> Fish (fremragende sanger og entertainer)

Fremragende entertainer, ja.

Fremragende sanger? Det kan ikke være den samme vi tænker på.
Hæderlig, habil - ja.

Men *fremragende*?




-V-







Jesper Brogaard (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Brogaard


Dato : 22-12-03 11:36

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3fe6b94f$0$9768$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jesper Brogaard wrote:
> > Fish (fremragende sanger og entertainer)
>
> Fremragende entertainer, ja.
>
> Fremragende sanger? Det kan ikke være den samme vi tænker på.
> Hæderlig, habil - ja.
>
> Men *fremragende*?

Altså min bedømmelse er jo subjektiv, men jeg synes nu at han er
fremragende. Han spænder ikke over adskillige oktaver og han laver ikke en
masse komplicerede (og trivielle) fraseringer som Mariah Carey. Til gengæld
varierer han en del og lægger meget følelse i sit udtryk, ligesom Roger
Waters. Han kan lyde frustreret og indeklemt eller myndig og belærende. Han
synger både dybt og højt. Specielt kan jeg godt li' når der synges nogle
dybe, næsten tøre passager. Det gør han og Roger Waters ind i mellem og det
virker meget nærværende, synes jeg. Heavy sangeren Geoff Tate fra
Queensrÿche gør det samme til tider og han er altså fremragende, men det er
der flere heavy sangere som er. Det er nok en anden tråd

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)



-V- (22-12-2003)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 22-12-03 11:49

Jesper Brogaard wrote:
>> Fremragende sanger? Det kan ikke være den samme vi tænker på.
>> Hæderlig, habil - ja.
>>
>> Men *fremragende*?
>
> Altså min bedømmelse er jo subjektiv, men jeg synes nu at han er
> fremragende. Han spænder ikke over adskillige oktaver og han laver
> ikke en masse komplicerede (og trivielle) fraseringer som Mariah
> Carey. Til gengæld varierer han en del og lægger meget følelse i sit
> udtryk, ligesom Roger Waters. Han kan lyde frustreret og indeklemt
> eller myndig og belærende. Han synger både dybt og højt. Specielt kan
> jeg godt li' når der synges nogle dybe, næsten tøre passager. Det gør
> han og Roger Waters ind i mellem og det virker meget nærværende,
> synes jeg. Heavy sangeren Geoff Tate fra Queensrÿche gør det samme
> til tider og han er altså fremragende, men det er der flere heavy
> sangere som er.

OK, jeg er helt villig til at ændre opfattelse af Fish, hvis det bliver
underbygget lidt.
Giv mig nogle eksempler på numre, hvor han excellerer, så skal jeg nok få
dem hør inden alt for længe.

>Det er nok en anden tråd

Jamen, så start den dog!!!





-V-



Jakob (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 22-12-03 10:47

Incubus - Morning View

--
/mvh Jakob



Troels Lund Laursen (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Troels Lund Laursen


Dato : 22-12-03 13:49

> Hører eller hørte, det er sådan set ligemeget. Hvad ligger der ellers i
> jeres samling? Gammelt såvel som nyt - hvis der findes noget nyt i den
> klasse. Roger Waters tekster tiltaler mig, så det må gerne være noget i
> samme stil, men alle forslag er velkomne.

Nu får jeg nok huk, men Radioheads OK Computer blev sammelignet en del med
DSOTM da den udkom. Det er nok ikke helt ved siden af. I hvert fald er det
et fremragende album.

Så... nu har jeg hjelmen på. Kom så med de huk! :)

/Troels



David Rasmussen (22-12-2003)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 22-12-03 14:19

Troels Lund Laursen wrote:
>
> Nu får jeg nok huk, men Radioheads OK Computer blev sammelignet en del med
> DSOTM da den udkom. Det er nok ikke helt ved siden af. I hvert fald er det
> et fremragende album.
>

Sort?! Hvordan kunne jeg glemme Radiohead!! Radiohead er Pink Floyds
arvtagere IMO. Deres musik lyder noget/meget anderledes, men det skulle
det også gerne hvis du f.eks. skulle have arvet Pink Floyds evne til at
nyskabe. Det ville ikke være særligt nyskabende at lave det samme som
Pink Floyd.

Radiohead er smuk smuk musik, med stærke tekster/koncepter, som dog er
noget mindre "konkrete" end hos RW. Men det er de fleste.

Alt Radiohead kan anbefales, men start med OK Computer.

/David


Lars Stokholm (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 22-12-03 14:23

In dk.kultur.musik, David Rasmussen wrote:

> Sort?! Hvordan kunne jeg glemme Radiohead!! Radiohead er Pink Floyds
> arvtagere IMO. Deres musik lyder noget/meget anderledes, men det skulle
> det også gerne hvis du f.eks. skulle have arvet Pink Floyds evne til at
> nyskabe. Det ville ikke være særligt nyskabende at lave det samme som
> Pink Floyd.

Det lyder godt. :)

> Radiohead er smuk smuk musik, med stærke tekster/koncepter, som dog er
> noget mindre "konkrete" end hos RW. Men det er de fleste.
>
> Alt Radiohead kan anbefales, men start med OK Computer.

Det vil jeg gøre.

--
Lars Stokholm

They come with their weather hanging around them, but can't
knock my door down! - Kate Bush (Get Out of My House)

Troels Lund Laursen (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Troels Lund Laursen


Dato : 22-12-03 16:37


> > Nu får jeg nok huk, men Radioheads OK Computer blev sammelignet en del
med
> > DSOTM da den udkom. Det er nok ikke helt ved siden af. I hvert fald er
det
> > et fremragende album.
> >
>
> Sort?!

Når ja... det ku' jo være der var nogen der mente det er blasfemi at sige
det:)

> Alt Radiohead kan anbefales, men start med OK Computer.

Enig! Thumbs up! og alt det der...

/Troels



Mads Breddam (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Mads Breddam


Dato : 22-12-03 17:58

> Hører eller hørte, det er sådan set ligemeget. Hvad ligger der ellers i
> jeres samling? Gammelt såvel som nyt - hvis der findes noget nyt i den
> klasse. Roger Waters tekster tiltaler mig, så det må gerne være noget i
> samme stil, men alle forslag er velkomne.

Hehe... Var det ikke også dig der havde forladt 80'erne på den eneste
rigtige måde?? Og så hører du det samme musik som mig, - fedt. .

Well, udover Pink Floyd og soloalbums fra samme side, så er det mest
spillede fra min hylde:
Dire Straits, - som man nok kender.
Stevie Ray Vaughan, - guitar-lir.
Tom Waits, som bare er ALT for fedt, hvis man rammer det rigtige.
Queen, siger sig selv.
Marillion, som er nævnt før - "Script for a Jester Tear" er rigtig fed. De
fik en ny forsanger engang, - vogt dig, det er noget bras. . Fish som
forsanger.
Sigur Ros - temmelig specielt, nærmest "relax music" (men slet ikke det her
panpipe-pjat)

Lidt mere rocket:
AC/DC
Slash's Snakepit
Dizzy

Dansk-sproget:
Gasolin/Kim Larsen.
C.V. Jørgensen (det nye)
Allan Olsen
Johnny Madsen, - man kommer vel fra Esbjerg.

Hvis du er frisk på noget specielt musik så vil jeg sige: Sigur Ros - Agætis
Byrjun og Tom Waits. Hvis humøret er til nogle sorte tekster og bombastisk
musik, så er det Tom Waits - Blood Money eller er "Blue Valentine" en helt
anden stille og rolig flot plade. De er begge to rigtig gode....

--
Mvh.:
Mads Breddam
breddam@esenet.dk

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen,
musiker.



Mads Breddam (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Mads Breddam


Dato : 22-12-03 18:02

> Tom Waits

http://www.anti.com/artist.php?id=86629

Streamer en smule med Tom Waits. "God's Away on Business" meget speciel,
utrolig fed. Siden er lovlig nok....

--
Mvh.:
Mads Breddam
breddam@esenet.dk

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen,
musiker.



Dallemusen (23-12-2003)
Kommentar
Fra : Dallemusen


Dato : 23-12-03 11:43


"Mads Breddam" <breddam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:3fe72393$0$69962$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Tom Waits
>
> http://www.anti.com/artist.php?id=86629
>
> Streamer en smule med Tom Waits. "God's Away on Business" meget speciel,
> utrolig fed. Siden er lovlig nok....
>
> --
> Mvh.:
> Mads Breddam
> breddam@esenet.dk
>
> "Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim
Larsen,
> musiker.
>
Tom Waits hersker! "Bad liver and a broken heart" så kan det sgu ikke gøres
meget federe!




Lars Stokholm (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 22-12-03 18:14

In dk.kultur.musik, Mads Breddam wrote:

> Hehe... Var det ikke også dig der havde forladt 80'erne på den eneste
> rigtige måde??

Jo.

> Og så hører du det samme musik som mig, - fedt. .

Det er måske så meget sagt, men det kan være det kommer. :) Tak for dine
forslag i hvert fald. Der er vist rigeligt at undersøge efterhånden, men
så ved jeg jo hvad jeg skal lave i min fritid.

--
Lars Stokholm

They come with their weather hanging around them, but can't
knock my door down! - Kate Bush (Get Out of My House)

Mads Breddam (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Mads Breddam


Dato : 22-12-03 19:10

> > Og så hører du det samme musik som mig, - fedt. .
>
> Det er måske så meget sagt, men det kan være det kommer. :) Tak for dine

Okay, okay... Men Pink Floyd i hvert fald.


--
Mvh.:
Mads Breddam
breddam@esenet.dk

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen,
musiker.




David Rasmussen (22-12-2003)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 22-12-03 18:16

Mads Breddam wrote:
>
> Well, udover Pink Floyd og soloalbums fra samme side, så er det mest
> spillede fra min hylde:
> Dire Straits, - som man nok kender.

Dire Straits er slet ikke til at komme udenom. Men jeg antog at det var
underforstået og at alle da har masser af Dire Straits.

> Stevie Ray Vaughan, - guitar-lir.
> Tom Waits, som bare er ALT for fedt, hvis man rammer det rigtige.

Stort set alt Tom Waits er fedt, men han har en 2-3 forskellige perioder
som er ret forskellige. Men det har nu ikke meget med Pink Floyd at
gøre. Andet end at mange af mine Pink Floyd-ligesindede også hører Waits :)

> Queen, siger sig selv.

Ja :)

> Marillion, som er nævnt før - "Script for a Jester Tear" er rigtig fed. De
> fik en ny forsanger engang, - vogt dig, det er noget bras. . Fish som
> forsanger.
> Sigur Ros - temmelig specielt, nærmest "relax music" (men slet ikke det her

Sigur Ros har jeg længe ville "checke ud"... Gad vide hvonår jeg gør det...

>
> Dansk-sproget:
> Gasolin/Kim Larsen.
> C.V. Jørgensen (det nye)
> Allan Olsen
> Johnny Madsen, - man kommer vel fra Esbjerg.
>

Yep, alt sammen fedt (også det gamle C.V.).

/David


Mads Breddam (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Mads Breddam


Dato : 22-12-03 19:09

> > Dire Straits, - som man nok kender.
>
> Dire Straits er slet ikke til at komme udenom. Men jeg antog at det var
> underforstået og at alle da har masser af Dire Straits.

Det kan du selvfølgelig have ret i....

> > Tom Waits, som bare er ALT for fedt, hvis man rammer det rigtige.
>
> Stort set alt Tom Waits er fedt, men han har en 2-3 forskellige perioder
> som er ret forskellige. Men det har nu ikke meget med Pink Floyd at
> gøre. Andet end at mange af mine Pink Floyd-ligesindede også hører Waits
:)

De er nemlig meget forskellige. Jeg tror nemt at 'man' kunne blive skræmt
væk, hvis det første man hører eksempelvis er "Bone Machine". Det er iøvrigt
lidt pudsigt det med at PF-ligesinde også hører Waits. Ud af 8 Pink Floyd
folk i min omgangskreds, hører 7 af dem også Tom Waits, på trods af at de,
som du også skriver, ikke minder ret meget om hinanden. Desuden kan tilføjes
at det samme forhold også hører Sigur Ros.

> > Sigur Ros - temmelig specielt, nærmest "relax music" (men slet ikke det
her
>
> Sigur Ros har jeg længe ville "checke ud"... Gad vide hvonår jeg gør
det...

En af mine kammerater var fuldstændig fortabt i Sigur Ros. Jeg fik aller
nådigst lov til at låne Agætis Byrjun, - og det var noget af en positiv
oplevelse. Den er blevet købt i flere eksemplarer her op til jul. Nu håber
ikke storebror læser med...

> Yep, alt sammen fedt (også det gamle C.V.).

Synes nemt der bliver lidt for meget 80'er-Costa over det, men har da
alligevel LigeLovligLive, - den er sgu' herlig nok, men foretrækker bestemt
de sidste 2 studieplader og den seneste live.

--
Mvh.:
Mads Breddam
breddam@esenet.dk

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen,
musiker.



Peter Kaas (23-12-2003)
Kommentar
Fra : Peter Kaas


Dato : 23-12-03 15:24

> Hører eller hørte, det er sådan set ligemeget. Hvad ligger der ellers i
> jeres samling? Gammelt såvel som nyt - hvis der findes noget nyt i den
> klasse. Roger Waters tekster tiltaler mig, så det må gerne være noget i
> samme stil, men alle forslag er velkomne.
>
> Jeg har efterhånden fundet ud af hvor jeg står med hensyn til musikken,
> så nu søger jeg flere navne at lytte til. Jeg håber der er nogen der kan
> hjælpe mig lidt på vej med det. På forhånd tak.

I den forbindelse vil jeg anbefale dig at kigge nærmere på progressivt rock,
som også allerede er blevet nævnt af andre i denne tråd. Pink Floyd er vel
et af de største progressive rockbands nogensinde (jeg vil selv sige at PF
er det største, men jeg er fan og vel en smule forudindtaget).

Af bands af ældre dato (som dog begge stadig er aktive), vil jeg specifikt
anbefale Jethro Tull (især "Thick As Brick" og "The Passion Play") og Moody
Blues (især "Days Of Future Passed").

Af noget nyere musik kan jeg nævne svenske Flower Kings. Transatlantic er
også værd at kigge nærmere på. Hvis man er til lidt tungere musik (progessiv
metal), så synes jeg helt klart at Dream Theater er et oplagt valg. På deres
"Metropolis: Scenes of A Memory Part II" kan man virkelig høre at en af
deres største inspirationskilder er Pink Floyd. DT har nok nogle af
branchens allerbedste musikere - især keyboardisten og trommeslageren...
mageløst!

Mvh
Peter



-V- (23-12-2003)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 23-12-03 10:49

Peter Kaas wrote:
>Hvis man er til lidt tungere musik (progessiv metal), så synes jeg helt
klart at Dream
> Theater er et oplagt valg. På deres "Metropolis: Scenes of A Memory
> Part II" kan man virkelig høre at en af deres største
> inspirationskilder er Pink Floyd. DT har nok nogle af branchens
> allerbedste musikere - især keyboardisten og trommeslageren...
> mageløst!

.....for ikke at snakke om John Petrucci på guitar. Han er vel en af de
bedste der overhovedet er?





-V-



Mads Breddam (23-12-2003)
Kommentar
Fra : Mads Breddam


Dato : 23-12-03 17:45

> > Theater er et oplagt valg. På deres "Metropolis: Scenes of A Memory
> > Part II" kan man virkelig høre at en af deres største
> > inspirationskilder er Pink Floyd. DT har nok nogle af branchens
> > allerbedste musikere - især keyboardisten og trommeslageren...
> > mageløst!
>
> ....for ikke at snakke om John Petrucci på guitar. Han er vel en af de
> bedste der overhovedet er?

Ikke for at pille noget ned.... JP er sikkert dygtig til at spille guitar,
men er det ikke meget lir/ræs?? Ligesom Zakk Wylde, Steve Vai, Satriani og
hvad de nu hedder allesammen. De er jo allesammen dygtige, men jeg synes
bare ikke der er ret meget udtryk i deres spil i forhold til fx. David
Gilmour eller Mark Knopfler. Hvis det er lidt hårdere rock musik (end Pink
Floyd), vil jeg til hver en tid foretrække fx. Slash eller Angus Young
fremfor de førstnævnte.... Men hver sin smag.

--
Mvh.:
Mads Breddam
breddam@esenet.dk

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen,
musiker.



-V- (23-12-2003)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 23-12-03 23:40

Mads Breddam wrote:
>> ....for ikke at snakke om John Petrucci på guitar. Han er vel en af
>> de bedste der overhovedet er?
>
> Ikke for at pille noget ned.... JP er sikkert dygtig til at spille
> guitar, men er det ikke meget lir/ræs?? Ligesom Zakk Wylde, Steve
> Vai, Satriani og hvad de nu hedder allesammen. De er jo allesammen
> dygtige, men jeg synes bare ikke der er ret meget udtryk i deres spil
> i forhold til fx. David Gilmour eller Mark Knopfler. Hvis det er lidt
> hårdere rock musik (end Pink Floyd), vil jeg til hver en tid
> foretrække fx. Slash eller Angus Young fremfor de førstnævnte.... Men
> hver sin smag.

Ikke for at pille dig ned, men du tager fuldstændigt fejl.

Ikke at det ikke er meget lir og ræs, for det er det. De er skam også
dygtige allesammen, det er de.
Der er tilgengæld også meget udtryk i deres spil, selvom det går stærkt.
Lige præcis de kunstnere, som du nævner er berømte fordi de *ikke* bare er
shreddere, som så mange andre. Der er mange, som kan spille med 100 kph, men
de nævnte er berømte netop fordi de gør det med følelse og karakteristisk
tone.
Jeg vil vove at påstå at jeg kan kende alle fires individuelle stilarter fra
hinanden, hvis du præsenterer mig for et stykke af hver.

Hvor meget af de omtalte kunstnere har du hørt?
Ved første øjekast (eller hvad det nu hedder i denne sammenhæng) er det da
ikke andet end en masse (overflødige) toner i en lind strøm, men hvis du
tager dig tiden til at lytte lidt dybere vil du indse at du tager helt,
fuldstændigt og 100% fejl.

Men det sidste har du fuldstændigt ret i: "Hver sin smag". Amen, brother.







-V-



Mads Breddam (24-12-2003)
Kommentar
Fra : Mads Breddam


Dato : 24-12-03 13:26

> > Ikke for at pille noget ned.... JP er sikkert dygtig til at spille
> > guitar, men er det ikke meget lir/ræs?? Ligesom Zakk Wylde, Steve
> > Vai, Satriani og hvad de nu hedder allesammen. De er jo allesammen
> > dygtige, men jeg synes bare ikke der er ret meget udtryk i deres spil
> > i forhold til fx. David Gilmour eller Mark Knopfler. Hvis det er lidt
> > hårdere rock musik (end Pink Floyd), vil jeg til hver en tid
> > foretrække fx. Slash eller Angus Young fremfor de førstnævnte.... Men
> > hver sin smag.
>
> Ikke for at pille dig ned, men du tager fuldstændigt fejl.


Det synes jeg nu ikke jeg gør. Skriver jo netop at /jeg/ ikke synes der er
ret meget udtryk i det...

> Hvor meget af de omtalte kunstnere har du hørt?

Ikke meget, men nok til i hvert fald at vide at de spiller hurtigt.

> Ved første øjekast (eller hvad det nu hedder i denne sammenhæng) er det da
> ikke andet end en masse (overflødige) toner i en lind strøm, men hvis du
> tager dig tiden til at lytte lidt dybere vil du indse at du tager helt,
> fuldstændigt og 100% fejl.


Mener stadig ikke jeg tager fejl af noget, da jeg kun skrev hvad jeg synes.
Er ikke i tvivl om at de er meget dygtige, - naturligvis er de det. Synes
stadig bare ikke der er det store udtryk i det. Udtrykket, kan du jo ikke
rigtig måle på om de spiller de rigtige skalaer de rigtige steder osv...

> Men det sidste har du fuldstændigt ret i: "Hver sin smag". Amen, brother.

Ja, forskellig smag, og det er nok bare der den lander og ikke kommer ret
meget videre.

Glædelig Julemandens fødselsdag.

--
Mvh.:
Mads Breddam
breddam@esenet.dk

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen,
musiker.



David Rasmussen (27-12-2003)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 27-12-03 00:34

-V- wrote:
>
> Jeg vil vove at påstå at jeg kan kende alle fires individuelle stilarter fra
> hinanden, hvis du præsenterer mig for et stykke af hver.
>

Det kan jeg også, og jeg har hørt masser af det og af alt muligt andet.
Men jeg synes stadig det er kedeligt. Og absolut uden det raffinement
som Knopfler og Gilmour har. Men det er der også folk nærmere deres
stil, der er. Clapton f.eks. Gaaab...

/David


-V- (27-12-2003)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 27-12-03 04:48

David Rasmussen wrote:
> -V- wrote:
> >
>> Jeg vil vove at påstå at jeg kan kende alle fires individuelle
>> stilarter fra hinanden, hvis du præsenterer mig for et stykke af
>> hver.
>>
>
> Det kan jeg også, og jeg har hørt masser af det og af alt muligt
> andet.
> Men jeg synes stadig det er kedeligt. Og absolut uden det raffinement
> som Knopfler og Gilmour har. Men det er der også folk nærmere deres
> stil, der er. Clapton f.eks. Gaaab...

Vi har været her før, og jeg tror at den eneste rationelle kommentar er:
It's all in the eye of the beholder.





-V-



David Rasmussen (27-12-2003)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 27-12-03 00:32

-V- wrote:
>
> ....for ikke at snakke om John Petrucci på guitar. Han er vel en af de
> bedste der overhovedet er?
>

Jeg synes han er Yngwie Malmsteen kedelig. Men jeg er muligvis sindssyg.

/David


David Rasmussen (27-12-2003)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 27-12-03 00:31

Peter Kaas wrote:
>
> Af bands af ældre dato (som dog begge stadig er aktive), vil jeg specifikt
> anbefale Jethro Tull (især "Thick As Brick" og "The Passion Play") og Moody
> Blues (især "Days Of Future Passed").
>

Hurra for Jethro Tull! Hvorfor glemmer jeg at anbefale alt det gode?!

/David


Jesper Elvang (26-12-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Elvang


Dato : 26-12-03 23:33

Syntes du skulle prøve at lytte til The Who eks. Tommy...


"Lars Stokholm" <monospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:bs4r9b$99rki$1@ID-136857.news.uni-berlin.de...
> Hører eller hørte, det er sådan set ligemeget. Hvad ligger der ellers i
> jeres samling? Gammelt såvel som nyt - hvis der findes noget nyt i den
> klasse. Roger Waters tekster tiltaler mig, så det må gerne være noget i
> samme stil, men alle forslag er velkomne.
>
> Jeg har efterhånden fundet ud af hvor jeg står med hensyn til musikken,
> så nu søger jeg flere navne at lytte til. Jeg håber der er nogen der kan
> hjælpe mig lidt på vej med det. På forhånd tak.
>
> --
> Lars Stokholm
>
> They come with their weather hanging around them, but can't
> knock my door down! - Kate Bush (Get Out of My House)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408879
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste