carport afstand til vej ?
Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 21-12-03 13:59

Er der nogen der ved, hvor langt en carport skal stå fra vejen.

Bor i landzone, som eneste helårshus på vejen. Der ligger nogle huse længere
nede, men de har sommerhus-status.

Min nuværende er opført ca. 1 meter fra vejkant. Der er ikke noget fortov.
Jeg overvejer at "flytte carporten 8 meter sidelæns, men vil helst ikke ud i
problemer med, at den samtidig skal rykkes x meter ind i haven.

mvh
Bendt

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-12-03 15:53

"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev

> [...]
> Jeg overvejer at "flytte carporten 8 meter sidelæns, men vil helst ikke ud
> problemer med, at den samtidig skal rykkes x meter ind i haven.

Jeg skal ikke gøre mig klog på det juridiske, men hvis pladsen tillader,
ville jeg i dit sted gøre plads til en ekstra bil foran carporten. Det kan
spare dine besøgende for at skulle parkere ude på vejen.

Ha' en god jul

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 22-12-03 10:00

Bendt Rasmussen wrote:
> Er der nogen der ved, hvor langt en carport skal stå fra vejen.

Jeg tror at det afhænger af lokalplanen for området. De fleste steder er
det 2,5m.

> [...]
> fortov. Jeg overvejer at "flytte carporten 8 meter sidelæns, men vil
> helst ikke ud i problemer med, at den samtidig skal rykkes x meter

Du er nødt til at kontakte kommunen, du skal alligevel søge om
tilladelse. Husk at angive at det drejer sig om *flytning* af
*eksisterende* carport.

mødes med en gunstig lejlighed....